Joe Satriani - What Happens Next (2018)

Label: Sony

1. Energy (3:27)
  2. Catbot (3:38)
  3. Thunder High on the Mountain (4:46)
  4. Cherry Blossoms (4:29)
  5. Righteous (3:34)
  6. Smooth Soul (3:51)
  7. Headrush (3:35)
  8. Looper (3:43)
  9. What Happens Next (4:24)
  10. Super Funky Badass (7:35)
  11. Invisible (4:11)
  12. Forever and Ever (4:04)
avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Album zestien komt eraan met medewerking van... Chad Smith op drums én Glenn Hughes op bass.
Verdere info: Joe Satriani Collaborates With Glenn Hughes, Chad Smith On 'What Happens Next' Album - Blabbermouth.net.

avatar van Karma_To_Burn
Aan sommige titels te zien drukt Hughes zijn funky sound er zeker doorheen en de combinatie met Satriani lijkt me briljant! Dit album kan nu al het beste van volgend jaar gaan worden, de verwachtingen zijn wat mij betreft dit keer hoog! Beide zijn ze mijn muzikale helden. Please, breng dit album op vinyl uit heren!

avatar van hellboy123
Thunder High on the Mountain klinkt in ieder geval erg lekker: Joe Satriani - Thunder High On The Mountain (Audio) (Pseudo Video) - YouTube

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Via een omleg langs zijn website zijn op Youtube ondertussen al vier nummers te horen: Energy, Thunder High on the Mountain, Cherry Blossoms en Headrush. Link: Joe Satriani - discography > what happens next. Deze staat torenhoog op mijn verlanglijst.

avatar van The_CrY
Ik luister eigenlijk vrijwel nooit naar Joe Satriani, maar als ik dat dan uiteindelijk wel doe, dan realiseer ik me waarom hij zo'n befaamd muzikant is. De composities zijn catchy, strak, en de melodieën zijn echt mooi. Knap om een instrumentaal rock album zo boeiend te houden.

avatar van Dukebox
Goeiendag, wat een spetterend album. Veel spelvreugde, en zoals The_CrY al zegt: catchy, melodieus, en erg verfrissend ook. En net als je gewend bent aan de melodie, dan gooit Satriani cs er nog een heerlijke wending erachteraan. Dus ook wat mij betreft erg afwisselend, een supermooi palet aan muziekkleuren. Doet me ook denken aan The Extremist. Die was uiteraard anders, maar wel met ongeveer dezelfde impact. Ik hoor ook humor erdoorheen. Zie in gedachten de heren dubbel liggen om flauwe grappen (met the Red Rocker en Anthony erbij...), en de goeie vibe vertalen in dit geweldige album. Ik hoef geen super vernieuwend album van deze man, als hij deze kwaliteit aanhoudt. Hij doet met dit album waar hij onovertroffen in is. Tsja en die Smith, wat een onweerstaanbare klappen heeft die gast weer op dit album. Ik hoop dat deze heren snel naar Europa komen.

avatar van pos
pos
Helemaal eens met The Cry. Heb best een aantal albums van hem die ik niet al te vaak luister. Laatst weer een dvd van hem gedraaid en dan kan ik daar vol bewondering naar kijken. Prachtig die melodie in zijn gitaar. Gebeurt me zelden met instrumentale muziek. Dit is ook weer een erg sterk album. Alleen dat eerste nummer al. Lijkt wel een logisch vervolg op het nummer Surfing with the Alien.

avatar van Karma_To_Burn
Heerlijk album dit! Voor mij zijn beste na Black Swans! Misschien omdat hij dit keer met andere muzikanten samen werkt? Geen idee? Maar Satriani klinkt weer lekker fris en inspiratievol op dit album! Mijn uitgebreide review volgt nog, moet dit album eerst nog een beetje eigen maken.

Mijn favorieten op dit momnent zijn: Catbot & Cherry Blossoms, maar dat kan nog met gemak veranderen. Binnenkort meer.

avatar van Karma_To_Burn
Dit album nog steeds met regelmaat op de draaitafel en alle puzzelstukjes vallen precies zoals ik graag van Satriani mag horen.
De nieuwe band toont duidelijk nieuwe energie, geen wonder dat het eerste nummer onder de naam Energy gaat! Het doet mij sterk terug denken aan het heerlijke Premonition op Black Swans in 2010. Satriani heeft duidelijk een hoop nieuwe inspiratie, en dat is natuurlijk ook niet zo gek als een grootheid als Glenn Hughes je band komt versterken.
Dit album heeft voor mij geen zwak nummer, het luistert als geheel erg fijn weg en de songkeuzes passen perfect achter elkaar.
De eerste 4 nummers van dit album zijn mijn persoonlijke favorieten, de 3 energievolle nummers waar het album mee begint en vervolgens het eerbetoon aan Santana.

Satriani is back wat mij betreft, zijn 2 voorgaande albums waren prima maar dit album gaat daar nog net een streepje boven.