Four Tet - New Energy (2017)

Electronic
Label: Text

1. Alap (1:21)
  2. Two Thousand and Seventeen (4:12)
  3. LA Trance (5:47)
  12. Daughter (4:55)
  13. Gentle Soul (1:12)
  14. Planet (7:18)
avatar van bennerd
Geen idee waarom ik altijd zo weigerachtig was om Four Tet eens te beluisteren. Dit bevalt me goed. LA Trance is een toppertje.

bennerd schreef:

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald - er ligt nog voldoende voor een nieuwe poging, sommige tracks zij magistraal, zoals Locked.

avatar van Weirdo Wizzy
Na There Is Love In You en Beautiful Rewind mijn derde Four Tet-album die ik nu helemaal heb beluisterd en weer een zeer sterke plaat. Dit album is iets meer ingetogen en eigenlijk ook best wel een toegankelijk album. Mooie warme sound over de gehele linie. Soms kabbelt het misschien iets teveel door, maar goed blijft het zeker. En nummers als Scientists en de fantastische afsluiter Planets behoren tot zijn beste werk in mijn ogen.

avatar van ni slecht
Planet en Scientists lijken wel van TILIY te komen, voor mij allerminst een bezwaar. Het prijsbeest is echter Two Thousand and Seventeen, heerlijke vibe en zwoele sfeer, is het al zomer?

avatar van jrn
jrn
Stukken betere houdbaarheidsdatum dan verwacht