Four Tet - New Energy (2017)

Electronic
Label: Text

1. Alap (1:21)
  2. Two Thousand and Seventeen (4:12)
  3. LA Trance (5:47)
  12. Daughter (4:55)
  13. Gentle Soul (1:12)
  14. Planet (7:18)
bennerd
Geen idee waarom ik altijd zo weigerachtig was om Four Tet eens te beluisteren. Dit bevalt me goed. LA Trance is een toppertje.

avatar van Mjuman
bennerd schreef:

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald - er ligt nog voldoende voor een nieuwe poging, sommige tracks zij magistraal, zoals Locked.

avatar van Weirdo Wizzy
Na There Is Love In You en Beautiful Rewind mijn derde Four Tet-album die ik nu helemaal heb beluisterd en weer een zeer sterke plaat. Dit album is iets meer ingetogen en eigenlijk ook best wel een toegankelijk album. Mooie warme sound over de gehele linie. Soms kabbelt het misschien iets teveel door, maar goed blijft het zeker. En nummers als Scientists en de fantastische afsluiter Planets behoren tot zijn beste werk in mijn ogen.

avatar van ni slecht
Planet en Scientists lijken wel van TILIY te komen, voor mij allerminst een bezwaar. Het prijsbeest is echter Two Thousand and Seventeen, heerlijke vibe en zwoele sfeer, is het al zomer?

avatar van jrn
jrn
Stukken betere houdbaarheidsdatum dan verwacht

jrn schreef:
Stukken betere houdbaarheidsdatum dan verwacht

Eens, merk dat ik toch steeds weer naar deze teruggrijp. Zeker nu de laatste wat tegenvalt. Ik verhoog naar 4,5*

avatar van leatherhead123
Toch wel het beste wat ik gehoord heb van Four Tet, zit sterk tegen de 4,5* aan. Two Thousand and Seventeen en Planet zijn heerlijk, Daughter prachtig, maar Lush vind ik misschien nog wel de absolute uitschieter. In de kern zo'n simpel en repetitief melodietje, des te knapper hoe het elke keer toch 5 minuten lang weer zo vers aan kan voelen. Geweldig hoe gelaagd dat nummer is door een combi van waves en hangdrums.

Enkel in het middenstuk een klein dipje.