The Best of Bond... James Bond (2002)

Label: Capitol

1. Monty Norman Orchestra - James Bond Theme (Dr. No) (1:45)
  2. Shirley Bassey - Goldfinger (2:46)
  3. Carly Simon - Nobody Does It Better (3:29)
  4. Duran Duran - A View to a Kill (3:33)
  5. Sheena Easton - For Your Eyes Only (3:02)
  6. Louis Armstrong - We Have All the Time in the World (3:11)
  7. Paul Mc Cartney en Wings - Live and Let Die (3:11)
  8. Rita Coolidge - All Time High (3:01)
  9. a-ha - The Living Daylights (4:14)
  10. Gladys Knight - License to Kill (5:13)
  11. Matt Munro - From Russia with Love (2:32)
  12. Tom Jones - Thunderball (3:00)
  13. Nancy Sinatra - U Only Live Twice (2:44)
  14. Shirley Bassey - Moonraker (3:07)
  15. The John Barry Orchestra - On Her Majesty's Secret Service (2:31)
  16. Lulu - The Man with the Golden Gun (2:33)
  17. Shirley Bassey - Diamonds Are Forever (2:40)
  18. Tina Turner - Goldeneye (4:46)
  19. Sheryl Crow - Tomorrow Never Dies (4:47)
  20. Garbage - The World Is Not Enough (3:57)
  21. Moby - James Bond Theme (Tomorrow Never Dies) (3:23)
  22. Parodi/Fair - James Bond Theme [Goldeneye Trailer Version] (2:24)
avatar van davidov
heb de cd zelf niet maar wel alle tracks op de pc, moet zeggen dat het natuurlijk een mooie verzameling theme songs is en het is ook erg leuk om te zien hoe over een periode van 40 jaar de muziek zich aanpast.

3 opvallende tracks zijn de extra OHMSS actie theme, moby tune (hoe ze aan die rechten zijn gekomen weet ik niet), en last but not least het uiterst zeldzame remixde james bond tune van goldeneye...speciaal gemaakt voor de trailer van de film (komt zelf niet in de film voor).

Art
Ik heb de cd The Best of Bond...James Bond zelf in mijn bezit en ik heb een mooiere voorkant, maar daar gaat het niet om .Ik mis namelijk op mijn cd de laatste twee nummers. De hele lijst van artiesten komt overeen met de lijst op mijn cd maar de laatste twee hier ontbreken dus bij mij. Vreemd Maar goed, het blijft een aardig album met voor mij als hoogtepuntje Sheena Easton - For Your Eyes Only Ik geef dit verzamelwerkje 3,5 ster

avatar van davidov
ja dat komt omdat dit een beetje een ondhandige toevoeging is....niet dat de heer john doe iets aan kan doen, maar er zijn zoiezo zover ik weet 5 verschillende van dit soort cd's uitgekomen in de laatste 5 jaar

en een aantal daarvan heten idd The Best of Bond...James Bond, jij zal de normale release hebben die iets na the world is not enough uitkwam....en het voorbeeld wat hier staat is volgens mij vlak voor de OST release van Die Another Day uitgekomen.

Het lastige is nu alleen dat ik geen flauw idee meer heb welke nou 100% officieel is (ze brengen zelf een mooie cd uit), welke 50% officieel is (iemand anders wil het uitbrengen en vraagt toestemming/rechten), en welke gewoon helemaal niet in orde is

Een voorbeeldje hoe erg de situatie is... ik heb hier: The Best of JAMES BOND 30th anniversary collection.... jaja 1992
1 cd met 19 tracks, dat is voor iedere film 1 title song + 007 tune uit FRWL en OHMMS tune uit...OHMSS

om ff in te wrijven hoe erg het is ik was hier super blijmee tot ik erachter kwam dat er ook een 2 cd versie was van precies dezelfde uitgave....oftewel ze zijn nu al 10 jaar lang allemaal releases door elkaar heen, uit te brengen, rereleasen, updaten, vernieuwen, tracks toevoegen, onder allerlij namen en plaatjes

zucht zo krijg ik ze nooit allemaal in mn handen

neo
Heb deze cd niet maar alle nummers klinken nogal bekend in de oren Ik heb zelf trouwens maar 1 (kruidvat) verzamelaar met een boel remixen, die in huize neo al jaren een cultstatus heeft
Zo heb ik ook nog een cd waarop Anita Meyer ''For Your Eyes Only'' zingt...

Art
davidov schreef:

Ik zie nu zelfs dat ik het nummer van Garbage er niet op heb staan. Mijn cd zal dan zo rond Tomorrow Never Dies zijn uitgegeven. Mijn favoriete Bond-nummers staan op de cd die ik heb en daar ben ik blij om. Die latere nummers kunnen mij niet zo boeien dus het is eigenlijk ook geeneens zo erg dat ze er niet op staan

avatar van JohnWilliams
Het James Bond Theme is 1 van de bekenste nummers aller tijden. De Soundtracks van de Bond-series zijn ook héél erg bekend. Zelfs de bekende scores:"Pirates of the Caribbean & Star Wars kunnen niet aan deze bekendheid tippen. Mission Impossible Theme is ook steeds bekender geworden maar deze is toch bekender (naar mijn mening dan). Voor deze Score/Soundtrack 3.5*

davidov schreef:

zucht zo krijg ik ze nooit allemaal in mn handen

Ok, het zit zo:

de eerste officiele best of cd die ze uitbrachten was eind jaren '80, James Bond 007 - 13 original themes, feitelijk een updated versie van de -bijna- gelijknamige LP (met precies de zelfde hoes) uit ca '81 (gooi er wat nr's af en doe er de meest recente bij) die ging dus oorspronkelijk t/m FYEO, de cd bevat echter ook nog All time high, maar gek genoeg niet AVTAK.

Daarna kwam inderdaad de 30th Anniversary cd in zo wel een enkel als dubbel cd versie (die laatste was vrij gelimiteerd en bevatte o.a. outtakes, radiospots en een ruim 20 minuten durende Thunderball suite, met muziek, uit de 2e helft van de film, die tot dan toe nooit op plaat was uitgebracht).

Daarna was het jaren stil op het cd Bondfront, totdat uiteraard de Brosnanheisa begon en toen heeft men bijna bij iedere nieuwe filmrelease de zelfde best of cd (de enkel versie van de 30th anniversary) opnieuw uitgebracht, incl de niet te volgen zeer vreemde tracksvolgorde, met telkens de laatste titelsong van de vorige film er aan toe gevoegd (nooit de nieuwste song, wat ik persoonlijk erg flauw vind) en soms nog een aardigheidje er bij, zoals de JBtheme mix van de GoldenEyetrailer.

Ik heb ze iedere keer braaf gekocht, hoewel ik ze eigenlijk allen maar 1 keer gedraaid heb. Immers de dubbel cd versie uit '92 blijft de mooiste (bovendien staan de gewone nr's op het 1e schijfje WEL in de goede volgorde en dat luistert wat fijner, vind ik!).

Er zijn tot nu toe vier officiele versies uitgebracht.

Vergeet de rest, dat zijn of compleet nagespeelde versies op een cd gegooid (na enig turen zie je dan ergens in kleine letters op het hoesje getypt staan performed by the Rotjeknor Orchestra te Tokyo of iets in die geest), of ze hebben de rechten van lang niet alle songs en dan krijg je een handvol originele versies en de rest zijn niet te beluisteren mixen en nagespeede versies (zie Kruitvat cd)!

Echter 1 uitzondering wil ik maken:

de vier cd box the James Bond Collection, deze zijn ook nagespeeld, maar wel zo fantastisch dat je soms nauwelijks of geen verschil hoort met de originele versies.

Het gaat hier om de instrumentale scores en de box bevat bovendien hier en daar tracks die nooit officieel zijn uitgebracht, zoals een Dr. No suite, de tankachtervolging van GoldenEye en de vrije val van Bond uit Moonraker! Aanrader!

Thunderball schreef:

Dat vindt ik slap, omdat ze gewoon erbij moeten zetten dat het NIET de echte orginele versie is van het album.
Ik heb thuis ook zo'n geval liggen van Harry Potter.
Van de delen 1,2,3. Sommige nummers staan er niet op, en ze klinken allemaal anders! Slechte koop dus.
Maar nu ben ik gelukkig de orginele tegen gekomen dus hoef ik alleen nog maar deel 1 te kopen en dan ben ik weer compleet. Dit album heeft wel wat goeden nummers trouwens, neem nou het Bond Theme, gewoon geweldig!

avatar van Thunderball
Doen ze bij commercieel aantrekkelijke projecten altijd! Er zijn nu eenmaal mensen die over de hoofden van anderen zich willen verrijken.

Vorig jaar bv met de DaVinci Code zag je ook van die fake cd's en dvd's liggen en inderdaad van films als Harry Potter, LOTR, Star Wars, of van componisten als Williams en Morricone, en dus ook van JB zie je vaak dat soort wanproducten liggen, waarvan dan meestal het hoesje nog het mooiste is van het hele item.

Vooral dat soort dingen links laten liggen is mijn advies!

Ik hoop trouwens wel dat er van deze best of nog een nieuwe versie uitkomt met daarop de bioscoopversie van You know my name, want die is nergens zo verder te krijgen! Wellicht bij de volgende Bond?

Thunderball schreef:
Vooral dat soort dingen links laten liggen is mijn advies!

Doe ik ook, ik ben ook heel erg boos op mezelf dat ik toen niet beter had uitgekeken. Van Bond heb ik wel laatst "Die Another Day" gezien. Ik dacht kopen/of niet. Ik heb voor het laatste gekozen. Had ik misschien beter niet kunenn doen, nou heb ik er weer spijt van. Helaas is NL niet zo'n Soundtrack-land. In Parijs (FNAC bijvoorbeeld) hebben ze veel meer Soundtracks, (halve winkel). Daar kan ik wel de hele dag blijven hangen.

avatar van Yak
Yak
Berichten verplaatst naar Genres > Overigen > Filmmuziek

avatar van Thunderball
Er komt weer een nieuwe versie van deze cd uit.

Rond 28 oktober verschijnt er een updated versie en ook een uitgave cd+dvd (!),
wellicht DE kans om nu eindelijk de filmversie van You know my name te verkrijgen!!

avatar van Thunderball
Inmiddels vandaag de nieuwe versie ontvangen, met dvd schijfje er bij.

Eindelijk hebben ze nu eens alle nr's in de juiste volgorde op de cd gezet en krijgt ook k.d. Lang nu de waardering die ze verdient.

Als extra t.o.v. de vorige uitgave staan nu ook de Madonna-song en de tot nu toe niet officieel op een Bond-cd uitgebrachte Cornell-song er op, helaas weer niet die met de filmversie-intro (shit!), waardoor we afhankelijk blijven van de promo (lees: bootleg) uitgaves met de complete soundtrack van CR er op.

Het laatste nr, de bonus, is een soort van gemoderniseerde remix van het J.B theme, niet echt geweldig en ik heb geen idee, waar dit van afkomstig is. Nooit eerder gehoord.

Verder de bonus dvd:

die stelt niet veel voor, slechts 5 clips (geen LTK-clips en sowieso wordt alles na GoldenEye genegeerd), verder nog een live versie van Goldfinger met Shirley Bassy, opgenomen in 1974 en een docu over de Bondsound, die ook al jaren als extra op de dvd's terug te vinden was.

Kortom:
er staat helemaal niks nieuws op deze dvd en lijkt eerder een lokkertje om maar weer eens deze verzamelaar op nieuw aan te schaffen.

avatar van Lars Muziek.
Geweldige cd, maar wel de zoveelste en dat wordt wel erg gewoon.Goeie nummers uit de films van Bond de beste vindt ik nog A-Ha.De cover en cd zien er leuk uit, ook het boekje is leuk. 3,0*

avatar van musician
Altijd buitengewoon goed verzorgd, die Bond songs.

Sommigen zijn majestueus, hebben de impact van een ontploft eiland en gaan door merg en been (zoals Goldfinger).

Een van de allerbeste songs. Zo overheersend aanwezig als in de sixties (met voorbeelden als Thunderball) werd het nooit meer. Zelfs de liefdevolle maar messcherpe tracks als You only live twice, We have all the time in the world en From Russia with love zouden niet meer worden verbeterd.
Ik had er wel wat voor over, als ik die films in het jaar van verschijnen weer zou mogen bekijken.

De films werden in de jaren '70 visueel steeds spectaculairder (niet per se spannender) maar dat zou ik van de muziek niet willen zeggen.

The man with the golden gun is ouderwets goed maar Moonraker, Nobody does it better en ook Live and let die vind ik minder.

Daarna schommelt het wat. Ik vind dat A-ha prachtig werk heeft afgeleverd met The living daylights, Gladys Knight met License to kill. Maar nergens meer het kippenvel als bij de tracks van de jaren '60.

Veel nummers zijn geschreven en geproduceerd door de onlangs helaas overleden John Barry. Hij had wel eens wat meer credits mogen krijgen op deze cd, per slot van rekening is hij de uitvinder van de 'James Bond sound'. Wat dat dan ook is.

De muziek wordt in de jaren 90 steeds hipper, moderner en aangepast aan de tijd. Niet dat het er beter op is geworden; het zijn meer albumtracks waar de geest van James Bond inmiddels is verdwenen.

Voor de compleetheid heb ik zelf nog maar die track van Madonna toegevoegd aan mijn cd, die redde het in tijd niet om te worden toegevoegd op The Best of Bond. Niet dat die track zo spectaculair is, in zingen kan Madonna nog heel wat leren van Shirley Bassey.

avatar van rkdev
Garbage - The World Is Not Enough nu op 3FM, blijft geweldig !

avatar van JohnWilliams
Leuk dat ze die daar nog draaien

avatar van BoyOnHeavenHill
Om de zaak nog maar wat gecompliceerder te maken: ik heb deze CD een paar jaar geleden voor €5 euro gekocht, net als neo bij het Kruidvat maar dan gelukkig met allemaal originele versies (en dus zonder remixes). Mijn compilatie heeft echter twee afwijkingen: het openingsnummer wordt niet gespeeld door het Monty Norman Orchestra maar door John Barry & Orchestra, en Thunderball wordt op mijn versie gewoon door Tom Jones gezongen en niet zoals hierboven staat door The Robertsons (en gelukkig maar, want dat blijft voor mij toch het hoogtepunt van alle Bond-titelsongs).
        Overigens kende ik vroeger een andere en veel zwaarder aangezette versie van You only live twice met een vollere en zwoelere zangpartij. Op Wikipedia lees ik dat dat de single-versie was die door Lee Hazlewood in elkaar werd gezet; natuurlijk hoort op déze CD de juiste (film)versie, maar omdat ik Hazlewoods versie veel eerder heb leren kennen (via de single die een zus had gekocht) mis ik hem toch wel. En welke versie je ook prefereert, de spelling van de titel hierboven (U only live twice) is wel bijzónder inauthentiek. . .

avatar van musician
Toch bijzonder. Wie zegt dat de versie met Barry en Jones niet gewoon de originele versie is? Ik heb dat duo ook gewoon op deze cd en ik koop zelden cd's bij het Kruidvat....

avatar van pureshores
mooi stukje nog iets meer hierboven-Musician

Voor mezelf moet je de sfeer van een Bond theme song altijd meteen kunnen merken op de een of andere manier: veel aangezet drama, bombastische produktie, pakkend en sexy.
Van deze compilatie bevallen mij vooral de tracks van A-ha, Gladys Knight, Shirley Bassey-Goldfinger, Sheena Easton en mn favo Sheryl Crow-Tomorrow never dies. Die van Duran Duran zie ik meer als een guilty pleasure en die van Garbage is OK maar had niet de impact die het had kunnen hebben. Leuk hoe de mensen altijd een artiest bij een tijdspassage zoeken als je dat rijtje doorloopt.

Ze staan er niet bij maar Madonna was een gemiste kans en had (Live to tell) een veel beter nummer kunnen worden voor Die another day, Skyfall van Adele vind ik zelf geen ruk aan en laten we dat nummer van Alicia Keys & Jack White maar helemaal vergeten.

Wie zou een volgende worden: Coldplay? Rihanna? Ed Sheeran? John Major?

avatar van Thunderball
Hierboven de vermelding The Robinsons bij de Thunderball song, klopt uiteraard NIET! Dat moet gewoon Tom Jones zijn, die uiteraard op alle officiele versies en uitgaves staat. Who the f... zijn de Robinsons???