Feist - The Reminder (2007)

Canada
Label: Cherrytree

1. So Sorry (3:12)
  2. I Feel It All (3:39)
  3. My Moon My Man (3:48)
  4. The Park (4:34)
  5. The Water (4:46)
  6. Sealion (3:39)
  7. Past in Present (2:54)
  8. The Limit to Your Love (4:21)
  9. 1234 (3:03)
  10. Brandy Alexander (3:36)
  11. Intuition (4:36)
  12. Honey Honey (3:27)
  13. How My Heart Behaves (4:26)

met Eirik Glambek Bøe

14. I Feel It All [Escort Remix] * (3:49)
  15. Sealion [Chromeo Remix] * (3:44)
  16. My Moon My Man [Boys Noise Classic Mix] * (6:40)
  17. 1234 [Van She Remix] * (5:14)
  18. Mocky - Fightin' Away the Tears * (3:13)

met Feist

19. So Sorry [One Mic Mix] * (3:13)
  20. My Moon My Man [Grizzly Bear Remix] * (4:57)
  21. Broken Social Scene - Lover's Spit [Redux] * (7:32)

met Feist

22. Islands in the Stream * (4:16)

met Constantines

23. I Feel It All [Gonzales Remix] * (4:28)
Wat een heerlijke muziek zeg! Let it Die greep me niet helemaal, maar deze plaat raakt vreemdgenoeg (zoveel verschillen ze toch niet qua geluid) wel een gevoelige snaar. My Moon My Man en 1234 kende ik al een tijdje, maar ook wat rustigere nummers als The Limit to Your Love (die titel alleen al), Intuition en Honey Honey zijn echt prachtig. Een dikke 4* (vooral omdat de laatste 6 nummers zo ongelooflijk mooi zijn).

avatar van Ataloona
Enorm mooi album van deze schone dame. Een charmante kennismaking had ik al een tijdje terug toen ik een livefilmpje zag van haar. Nu eindelijk in de CSL met The Scientist kennis mogen maken met dit album. En het was een heerlijke eerste beluistering. Plezierige leuke liedjes wisselen mooie, rustige en schitterende liedjes af. Het overbekende Limit To Your Love is 1 van de vele hoogtepunten, maar de echte 2 hoogtepunten zijn toch wel het nummer dat Thom Yorke zelfs doet meeklappen genaamd Sealion - die mij overigens erg doet denken aan een versnelde Come Together van The Beatles - en het prachtige Brandy Alexander waar ik mijn vingers maar bij blijf mee klikken.

Heel leuk album dat mij verliefd doet raken aan deze Leslie Feist en haar mooie stem. Haar komende album ga ik zeker checken en hopelijk volgt er nog een concert op Hollandse bodem.

Van mij krijgt the Reminder een 4,5*.