Feist - The Reminder (2007)

Canada
Label: Cherrytree

1. So Sorry (3:12)
  2. I Feel It All (3:39)
  3. My Moon My Man (3:48)
  4. The Park (4:34)
  5. The Water (4:46)
  6. Sealion (3:39)
  7. Past in Present (2:54)
  8. The Limit to Your Love (4:21)
  9. 1234 (3:03)
  10. Brandy Alexander (3:36)
  11. Intuition (4:36)
  12. Honey Honey (3:27)
  13. How My Heart Behaves (4:26)

met Eirik Glambek Bøe

14. I Feel It All [Escort Remix] * (3:49)
  15. Sealion [Chromeo Remix] * (3:44)
  16. My Moon My Man [Boys Noise Classic Mix] * (6:40)
  17. 1234 [Van She Remix] * (5:14)
  18. Mocky - Fightin' Away the Tears * (3:13)

met Feist

19. So Sorry [One Mic Mix] * (3:13)
  20. My Moon My Man [Grizzly Bear Remix] * (4:57)
  21. Broken Social Scene - Lover's Spit [Redux] * (7:32)

met Feist

22. Islands in the Stream * (4:16)

met Constantines

23. I Feel It All [Gonzales Remix] * (4:28)
avatar van Den7482
Inmiddels uitgelekt en na één luisterbeurt klinkt hij best fijn moet ik zeggen! Ik mis persoonlijk wel een 'One Evening' op dit album, heerlijk mooi zomernummer. Verder is 'I Feel It All' een soort nieuwe 'Mushaboom'. Hij klinkt iig erg aanstekelijk met die belletjes erin... In het nummer 'Past in Present' hoor je aardig de Broken Social Scene sound terug...

Ik trap af met 3,5 ster, maar aardige kans dat daar in verloop van tijd zeker een halfje bijkomt.

avatar van HiLL
Ik ben reuze benieuwd wat die heerlijke Feist mij te bieden heeft. Mooi hoesje iig.

Yak
Jammer genoeg is haar concert in de Melkweg tot nader order uitgesteld.

avatar van tovenaar
Ik vind het weer ge-wel-dig. Heerlijk lief en mooi, wat een cute ding is het toch.

Ik ben het nu net aan het beluisteren...
Klinkt alweer betoverend.

Ook haar concert in België (AB) is jammer genoeg uitgesteld !
Raar dat enkel de lage landen blijkbaar de dupe worden van een zogezegd uitstel van de cd release.
Mits ik hem nu op illegale manier in bezit heb, zal ik hem net als Let It Die, verschillende malen kopen en bij elke verjaardag van een vriend kado doen.

Wat een stem, wat een vrouw, wat een sfeer op die nieuwe cd. Als ik zo'n dingen al zeg na de eerste beluistering ben ik misschien wel verliefd en niet objectief?

avatar van Fayarin
Het nieuwe album van Feist, iets waar ik lang halsrijkend naar uit heb gekeken. Let It Die was een mooi album, maar de covers vielen tegen en Feist kon nog geen heel album boeien. Ik was benieuwd wat voor materiaal ze zou gaan maken voor haar nieuwe album. Naar mijn idee kon Feist, tja, beter. Dat is natuurlijk niet het goede woord, maar ze was nog niet helemaal op haar plaats, zo klonk het.

Na verslaafd te zijn geraakt aan het nieuwe album valt het op dit album soms aanwezige 'scherpe randje' het meeste op. In nummers als Sea Lion Woman haalt Feist veel meer uit haar stem dan voorheen, net zoals in het soms ijzingwekkend mooie The Water. In My Moon My Man gebruikt ze haar stem heel anders en past die perfect in het nummer en bouwt zo spanning op, denk aan Charlotte Gainsbourg's The Operation. Feist bewijst dat ze de vocalen in huis heeft waarop nummers kunnen leunen.

Feist is vooruit gegaan. Ze weet niet alleen een heel album te boeien met diverse en toch samenhangende prachtige nummers. Het album zakt nergens in en heeft overal een eigen sfeer, maar één merk; Leslie Feist.
Open Season niet meegeteld klinkt dit als een 'moeilijke tweede' die het in mijn eindejaarslijstjes wel eens heel hoog zou kunnen schoppen.

Prachtig, met dit mooie weer maakt deze plaat het begin van mijn lente tot genieten en zonnen in de achtertuin. Het kan niet beter.

*4,5

Fayarin schreef:

Moeilijke derde, want Monarch kun je natuurlijk wel gewoon meetellen.

avatar van Fayarin
Haha, ik zag het net bij Let It Die staan ja. Je bent me net voor, *schaam schaam*. Toch eens vaker het i-net afsporen naar info in plaats van achter de cd-speler kruipen.

Ach, alleen maar meer prachtige muziek (?) om eens te beluisteren. De cd-boer heeft een goede klant aan mij deze dagen. Dit wordt nu hélemaal een Feist-lente.

avatar van Paøsk Inaüke
Via een vriendin die me over de streep trok dit te luisteren door te zeggen dat 't Regina Spektor-achtig klinkt. Niet helemaal mee eens aangezien dit veel 'serieuzer' aandoende muziek is, waar een flinke dosis meer folk in zit. Maar goed, ben toch blij dat ik het nu geluisterd heb: t'is wel lekker luisterbaar =D 3,5*

My Moon My Man is enorm lekker... The Park is heel erg mooi. My Heart Behaves is een waardige afsluiter van het album. Fantastisch!

avatar van HiLL
Ik heb deze nog steeds niet! Eens heel snel even pindakazen!

avatar van grovonion
Alweer een heerlijke vrouwenstem leren kennen! 't is nog even wennen aan de liedjes en herkennen van melodieen, maar ik zie mejuffrouw Feist helemaal zitten.

Dro
Mooie plaat, heel anders dan Let it Die en dat is goed vind ik. Vogels op de achtergrond doen eht altijd goed, geeft mij een prettig lente gevoel

avatar van Xel
Xel
al na een paar keer luisteren een aantal memorabele nummers. Heerlijk...

Electro_
Boys Noize heeft My Moon My Man geremixed, en wat een geweldig nummer is dat. Compleet anders dan deze pop/rock dat Feist maakt, maar dat kan ik ook wel waarderen. Zal hem eens luisteren, ben wel benieuwd.

avatar van HiLL
De eerste 4 nummers gisteren beluisterd en die vielen mij tegen.

Yak
Bij mij begint dit album gestaag richting de 4,5* te kruipen. Let It Die ging een klein beetje ten onder aan een paar al te kitscherige coverversies; The Reminder stijgt nergens zo hoog als bijvoorbeeld Mushaboom en Gatekeeper, maar is over de hele linie mooier uitgebalanceerd en in tegenstelling tot Let It Die staan er geen slechte nummers op. I Feel It All en 1-2-3-4 beginnen grote favorieten te worden en doen nauwelijks onder voor de mooiste nummers van haar vorige album. Feist is een blijver, ik kan echt niet wachten om haar weer live te zien.

avatar van Comrade
The Park is één van de mooiste nummers die ik al gehoord heb dit jaar.

avatar van Nickstbo
Na al die goede recencies lichtjes tegenvallend......

avatar van Thonie
Heerlijke muziek 19 oktober in Brussel heb de kaartje binnen!!!!!

ik ken alleen de remix van Boys Noize van het nummer My Moon My Man, maar ik ga is kijken of ik het origineel kan downen want ze heeft wel een hele mooie stem

D-ark
1 2 3 4 5 6 9 10 . Geweldig nummer. Zet hem hoog op mij nog te luisteren lijstje.

Wat een heerlijke muziek zeg! Let it Die greep me niet helemaal, maar deze plaat raakt vreemdgenoeg (zoveel verschillen ze toch niet qua geluid) wel een gevoelige snaar. My Moon My Man en 1234 kende ik al een tijdje, maar ook wat rustigere nummers als The Limit to Your Love (die titel alleen al), Intuition en Honey Honey zijn echt prachtig. Een dikke 4* (vooral omdat de laatste 6 nummers zo ongelooflijk mooi zijn).

D-ark
Heerlijk zeker, toch klinkt het redelijk lo-fi. Maar dat maakt het juist sterker, een van de beste platen van dit jaar.

avatar van lizzy123
1,0
te langzaam echt bagger

avatar van Osiris Apis
Dus te snel is geen bagger?

avatar van levenvergeten
Dit heeft geen opgepompte Timbaland en Scott Storch beats, begrijp dat dan.

Pieter Paal
Ik had nog nooit eerder van Feist gehoord totdat ik het album 'Riot on an empty street' van het Noorse duo Kings of Convenience gekocht en grijsgedraaid had. Feist doet mee op 'Know-how' en 'The build-up'. Dit is in ieder geval een goed album en ik ben erg nieuwsgierig naar al haar vorige albums.

avatar van Montorsi
klopt het dat 1234 me heel erg bekend voor komt. Zit dat niet in een reclame of iets dergelijks?

In ieder geval een geinig album, begin op 3*