Taylor Swift - reputation (2017)

Label: Big Machine

1. ...Ready for It? (3:28)
  2. End Game (4:04)

met Ed Sheeran en Future

3. I Did Something Bad (3:58)
  4. Don't Blame Me (3:56)
  5. Delicate (3:52)
  6. Look What You Made Me Do (3:31)
  7. So It Goes... (3:47)
  8. Gorgeous (3:29)
  9. Getaway Car (3:53)
  10. King of My Heart (3:34)
  11. Dancing with Our Hands Tied (3:31)
  12. Dress (3:50)
  13. This Is Why We Can't Have Nice Things (3:27)
  14. Call It What You Want (3:23)
  15. New Year's Day (3:55)
P.S. Waarom laten alleen de mensen met meer dan 3.0 een review achter. Want blijkbaar hebben mensen ook minder dan 3.0 gestemd, maar geen van hen heeft een review achtergelaten. Hebben ze het album dan wel daadwerkelijk beluisterd?

avatar van Rudi S
Jojoke schreef:
Hebben ze het album dan wel daadwerkelijk beluisterd?

Iemand die lager dan 3 geeft heeft uiteraard het album niet gehoord

We zouden het even kunnen vragen

joko150 coldwarkids chaotic20
Heren, kunnen jullie je 0,5 toelichten?

avatar van Gretz
Jojoke schreef:

Veel mensen maken wel tijd om een album (meerdere keren) te beluisteren, maar niet om een (uitgebreide) review te schrijven. Ik maak me er zelf ook vaak genoeg schuldig aan, er is nu eenmaal gewoon te weinig tijd.
Van diegenen die niet heel positief zijn over een plaat begrijp ik het volkomen dat ze geen zin hebben om er iets over te schrijven. Ik schrijf meestal ook alleen wanneer ik erg enthousiast ben.

Rudi1984
Wat een geweldige show gisteren in Wembley! Het was de eerste keer dat ze alle 15 nummers van reputation speelde (inclusief livedebuut van So It Goes...), waarbij weer eens opviel hoe buitengewoon sterk dit album is. Of ze de nummers nu identiek als op het album, akoestisch (So It Goes..., Dancing With Our Hands Tied) of in aangepaste uitvoeringen speelde; stuk voor stuk kwamen ze heel krachtig en naturel over. Van kolossaal tot intiem (je vergat soms gewoon even dat het Wembley is als ze alleen achter haar piano zat en je aanstaarde via die bizar grote schermen) - wát een show!

Rudi1984 schreef:

Het ziet ernaar uit dat ik dit plaatje eens een kans moet geven. Delicate zit al dagen in mijn hoofd te spoken. Het gemiddelde ligt hier toch behoorlijk laag denk ik. Mijn dochter is fan van T.S. en 1989 was behoorlijk goed.

Leeds schreef:

Het gemiddelde ligt hier toch behoorlijk laag denk ik.

Die begrijp ik ook niet helemaal. Het is weer een stap verder dan 1989.

Rudi1984 schreef:
Het is weer een stap verder dan 1989.

Ik vind dit album net een gigantische teleurstelling na 1989. Dat lage stemgemiddelde verwondert me dan ook niet.

Jojoke schreef:

Die negatieve reviews zijn er hoor Klikkerdeklik

Maar met het lage stemgemiddelde heb ik niets te maken

Franck Maudit schreef:

Ik kan er me gewoon niet goed in verplaatsen, los van dat meningen verschillen. Het is de natuurlijke volgende stap in haar ontwikkeling, het bevat alle elementen die haar zo sterk maken maar dan doorontwikkeld.

Zeven maanden na release draai ik hem nog steeds dagelijks en hij blijft nog steeds groeien. Elke keer komen er weer zinsnedes en details op een andere manier binnen dan de vorige luisterbeurt.

Rudi1984 schreef:

Ik kan me op mijn beurt moeilijk verplaatsen in de manier waarop jij Taylor Swift beleeft. Jij hebt bijvoorbeeld 3 albums van haar in jouw top-10 staan, terwijl ik het echt niet in me heb om 1 welbepaalde artiest zo te adoreren. Dat gegeven is me echt volledig vreemd. Al vind ik het wel uitermate boeiend (en charmant) wanneer iemand zich écht fan kan noemen. De diversiteit onder de mensen, het blijft me fascineren.

Mijn overgrootmoeder zaliger zei altijd: "Onze Lieve Heer moet van elk mens zijn getal hebben". Zo is het maar net

Haha, mooie.

Zie het overigens ook vooral niet als kritiek. Zolang het niet te negatief wordt ben ik altijd benieuwd hoe mensen haar beleven, waar dat verschil hem in zit.

Franck Maudit schreef:

Dit kan ik me voorstellen hoor. Zou ik voordat ik fan werd misschien ook zo beleefd hebben; zonde van de ruimte als je er al maar 10 mag uitkiezen.

Maar als je muziekconsumptie zo extreem gedomineerd wordt door een artiest geeft het een scheve verhouding om het niet te doen. Ik luister dagelijks naar haar, ik zit in het geval van reputation nu op een paar honderd luisterbeurten denk ik en Speak Now zal de duizend wel aantikken. Dat staat in geen enkele verhouding tot welke artiest/plaat dan ook.

Franck Maudit schreef:

Zelfde. Vooral bombastisch. Nou heb ik 1989 vele malen meer beluisterd dan deze dus wellicht verhoog ik ooit nog m’n stem.

avatar van Yield
Goed, beetje late reactie, maar de politieke statements van Taylor en de prijzenregen die op haar neerdaalt, hebben mij weer even wakker geschud. Op 15 juni 2018 was ik in Dublin voor de Reputation Tour en het werd een groot succes en een geweldig feest. De verwachtingen lagen hoog, maar Taylor maakt dit volledig waar met een spectaculaire show die geen moment stil lijkt te vallen. De keuze voor een B-stage vond ik ook goed gevonden, zeker gezien de omvang van al die stadionconcerten. Heb in mijn leven al honderden, soms legendarische, concerten bij mogen wonen, maar zelden zag ik een artiest zo zelfbewust en zelfverzekerd optreden. Taylor is geboren voor het podium, heeft een enorme uitstraling en kan met alleen haar groene acoustische gitaar 60000 fans in vervoering brengen. Wat een talent en wat een vrouw, diepe buiging.

avatar van Leeds
In het hedendaagse popgebeuren kan ik niet anders dan besluiten dat Taylor Swift tot de absolute top behoort. Toch naar mijn zeer bescheiden mening. Het gemiddelde is hier wel behoorlijk laag en dat is ergens wel spijtig.

Leeds schreef:

Jouw score is ook wel wat zuinig, afgezet tegen je mooie lofuiting.

Rudi1984 schreef:

Jouw score is ook wel wat zuinig, afgezet tegen je mooie lofuiting.

Laat ons zeggen dat het popgebeuren meer een sideproject is. Ik volg het omdat mijn vrouw en dochter daar naar luisteren. En Taylor Swift weet ik goed te waarderen. Maar in vergelijking met de genres waar ik persoonlijk naar luister komt het wat minder in de verf te staan. Rock, Psych, Progressive-Symph Prog, Drone, Ambient, Fusion, Jazz, enz... zijn nu net wat interessanter voor me. Op naar Red zou ik zeggen

Leeds schreef:

Op naar Red zou ik zeggen

Die is een stuk dronier inderdaad.

avatar van Renoir
De weg naar Red. Best een hoge score!

avatar van Yield
Voor de echte fans.
Vergeet niet de Reputation tour te kijken op Netflix. Je kan dan 2 uur en 5 minuten genieten van een fantastisch concert. Hoogtepunten: Taylor solo zingend achter de piano, "Love Live" en "New Years Day". De B-stage met de acoustische versie van "All Too Well" is ook prachtig.
Maar het allermooiste is een rustig pratende Taylor, volledig in control, met het 60000 koppige publiek in Dallas. Wat een charisma, indrukwekkend allemaal. En nu op naar TS7.

avatar van ni slecht
Waarom ligt de ondergrens van de stemverdeling hier op (een misleidende) 3 stemmen, wanneer dit elders gewoon bij 0 is?