Flying Horseman - Rooms / Ruins (2018)

Belgiƫ

10. Killer (5:35)
  11. Ruins (10:00)
avatar van JoaMuse
andnino schreef:

Ik heb de vorige ook geprobeerd, maar ik kan er gewoon echt niet inkomen. Het houdt mijn aandacht niet eens een beetje vast. Als iemand nog tips heeft om de kwaliteit hiervan in te zien, hoor ik het graag.
Hier kan ik me wel in vinden. Enerzijds is het niet onaangenaam om deze plaat te beluisteren en klinkt het wel gevarieerd, anderzijds houdt de muziek nooit lang mijn aandacht vast en er van genieten doe ik niet echt, dus meer dan 3* kan en wil ik voorlopig niet geven.

avatar van Bartjeking
Tot nu toe de beste plaat die ik dit jaar gehoord heb en dat is niet voor het eerst met deze band. Ontzettend veel te beleven op Rooms / Ruins.

avatar van spoiler
Wat een geweldige plaat weer van FH. Weer wat meer toetsen en synths in verhouding met de vorige plaat. Iets wat ik erg kan waarderen samen met de andere instrumenten. Het geeft zelfs af en toe wat Kraftwerk invloeden.
De plaat is naar mijn mening een stuk toegankelijker, alhoewel het voor de massa geen makkelijke kost zal zijn. Dit jaar kan er moeilijk een andere plaat hier overheen komen denk ik.

avatar van johanfcu
andnino schreef:

Zitten wij wel dezelfde band te luisteren?

Ik zou zeggen probeer City Same City eens, vind ik een betere plaat dan Night Is Long. Met name de liederen Hardcore/We Are Free/Return springen er boven uit.

avatar van Kronos
Mij kan dit album ook niet echt overtuigen. Ik heb Flying Horseman eind vorig jaar live gezien in het voorprogramma van Spain en zelfs dan, terwijl de mannen voor mijn neus gedreven muziek stonden te maken, ging die grotendeels aan me voorbij.