Leila K. - Carousel (1993)

Zweden
Wereld / Dance
Label: Urban

1. Carousel (6:08)
  2. Open Sesame (8:49)
  3. Ca Plane Pour Moi (5:47)
  4. Slow Motion (4:00)
  5. Glam! (3:43)
  6. Check the Dan (5:22)
  7. Pyramid (4:34)
  8. Massively Massive (4:22)
  9. Close Your Eyes (3:20)
  10. Open Sesame [Last Exit Remix] (4:23)
  11. Ca Plane Pour Moi [Felix Remix] (7:12)
avatar van Spliffy McGreen
Dit was echt een te gekke plaat in die tijd.
Heb dit album grijs gedraaid. jammer genoeg heeft deze album de jaren niet doorstaan. ik zou hem graag weer in bezit willen hebben. Maar kan hem helaas niet meer in de shops vinden of bestellen. Iemand een exemplaartje vinyl liggen? ik zou dit te gek vinden

avatar van starbright boy
Wikipedia:

In 2003 meldde de Zweedse krant Expressen dat Leila K tegenwoordig dakloos leeft in de straten van Stockholm en moet stelen om eten te kunnen betalen.

In 2004 werd gezegd dat ze in de gevangenis zit.

avatar van musicfriek
Jemig, echt?? Hoe een loopbaan van een artiest kan verlopen zeg... Jammer hoor, ze heeft zeker talent. Mijn favoriete Leila K plaat vind ik die met Dr. Alban, Hello Africa (was wel kleine bijdrage, maar toch..) en ook Got to Get met Rob 'n Raz blijft voor mij heerlijke jeugdsentiment

Waar heeft Wikipedia het vandaan eigenlijk, vermelden ze ook een bron?

avatar van brooklyn
Hoe is het mogelijk zeg. Open Sesame was absoluut één van mijn favoriete platen toendertijd

avatar van starbright boy
De bron staat erbij: De Zweedse krant Expressen.

avatar van Saldek
'Open Sesame' vond ik een geweldige dansplaat toen, helemaal uit me dak van dat nummer. Daarna nooit meer iets van deze dame vernomen, tot nu, hiero. Dat Leila het zover heeft kunnen laten komen is wel jammer. Moet wel zeggen dat het lastig te beoordelen is, daar niet bekend is tot hoeverre de informatiebron betrouwbaar is en ten tweede: als het waar is, weten we niet de achtergronden.......maar toch: jammer.
Dit album ken ik overigens niet, was alleen nieuwsgierig daar ik die singel van haar toen zo enorm vond. Is het album een beetje gelijkwaardig aan 'Open Sesame'?

JonnieBrasco
Ca Plane Pour Moi herinner ik me ook nog als een Nederlandse top-40 hit. Die was i.t.t. Open Sesame bar weinig aan...

avatar van Kos
Kos
Open Sesame was toen ook al verschrikkelijk.

avatar van Onderhond
Fijn nummertje, heb het nog steeds staan ergens

avatar van orbit
In navolging van Deric haal ik nog een klassieker uit de begintijd van de ecstasy naarboven: Open Sesame was toen al lekker en is het nog steeds!

Zo af en toe moet je gewoon helemaal los gaan op dit soort nummers.

avatar van Germ
Germ (crew)
starbright boy schreef:
Wikipedia:

het gaat inmiddels weer wat beter:

In 2007 werd gezegd dat Leila K werkt als badjuffrouw in een regionaal zwembad in het oosten van Zweden.

Germ schreef:

het gaat inmiddels weer wat beter:

In een intervieuw in 2007 zei Leila K dat ze nog altijd dakloos leeft.
Ze steelt haar eten en om haar drugsverslaving te kunnen betalen werkt ze als prostituee.

avatar van Djarune
haha je kan dus de chick van de wereldhit open sesame ne*ken. Moet niet gekker worden!

Ik vind Open Sesame een heel goed nummer. daarom wou ik iets meer van horen. Er staan geen betere nummers op het album dan Open Sesame.

avatar van RogerV
Dit is eigenlijk best een prima albumpje. Geen standaard eurodance maar meer housetracks waar ze overheen rapt/schreeuwt. Het is broeierig en spannend. En soms ook wel een beetje zijn tijd vooruit. Waat Open Sesame wel erg klinkt als een product van die tijd vind ik die cover van Ca Plane Pour Moi als iets klinken wat juist tien jaar later pas gangbaar werd. Lijkt me dat ook Grace Jones een flinke invloed heeft gehad op deze muziek.

En van een Neneh Cherry kloon veranderde Leila K ineens in een soort MIA avant la lettre.

Ik denk dat als ze minder een eurodance stempel had gekregen en ze ook wat gedisciplineerder was geweest, ze zeker een stuk verder was gekomen.

avatar van Venceremos
Zonga-zonga-gazonga-zeeh!

avatar van Poles Apart
Venceremos schreef:
Zonga-zonga-gazonga-zeeh!

Bedankt, loop het nu de hele tijd te roepen, tot groot 'genoegen' van Mevr Poles