Actors - It Will Come to You (2018)

Canada
Pop / Electronic
Label: Artoffact

1. L'appel du Vide (3:34)
  2. Slaves (3:33)
  3. Face Meets Glass (3:36)
  4. Hit to the Head (3:14)
  5. Crosses (4:12)
  6. Bury Me (3:28)
  7. Crystal (3:40)
  8. We Don't Have to Dance (4:03)
  9. Let It Grow (2:58)
  10. Bird in Hand (3:06)
avatar van Alicia
Na een serie ijzersterke en zeer dansbare singles plus EP is hier dan eindelijk het langverwachte debuut van de stijlvolle post-punk/synthpop/coldwave formatie Actors uit Canada.

De verrassing is voor mij echter wel een beetje weg. Zes van de tien tracks zijn reeds eerder uitgebracht als single/b-kant/download. Blijven er dus nog vier nieuwe liedjes over en toch zal de pret er niet minder om zijn.

*alvast de discobal ophangt*

En... nu je hier toch bent, pak dan gelijk ook even die geweldige 'Reanimated' Actors EP mee!

avatar van Alicia
Nu nog drie onbekende liedjes!

Slaves

avatar van E-Clect-Eddy
Ik krijg hier ook wel zin in...

Klinkt goed.
Interessante cover van The Cure. ACTORS - One Hundred Years ( The Cure ) - YouTube

Jean-Maurice
DjFrankie? Misschien ook iets voor jou? Ik heb ze ook nog maar net ontdekt hier dankzij Alicia. Klinkt niet verkeerd dit. De openingssong klinkt geweldig!
ACTORS - L'appel Du Vide - YouTube

avatar van Alicia
Ik volg de band alweer een paar jaar en elke keer brachten ze 'slechts' een bijzonder aardig nummer met vaak als b-kant een eveneens aardig nummer uit. En aldoor hoopte ik maar op zo'n echte langspeler.

En.... hè... hè, eindelijk. Hier is tie dan!

Luister ook eens naar de EP, Jean-Maurice. Daar staat eerder werk op, maar dan mooi opgepoetst. De muziek van Actors is meestal heel dansbaar, het zijn vaak hele leuke songs en ze hebben een duidelijk herkenbaar geluid. Het allereerste singletje PTL (Post Traumatic Love) heb ik ook zojuist digitaal aangeschaft.

Voor wie niet echt een groot belang hecht aan een fysieke drager, HIER kun je alles van Actors vinden.

Jean-Maurice
Dank voor je tips Alicia. Voor mij een nieuwe interessante ontdekking.
Wat vind je trouwens van die cover van The Cure? Ik vind het een heel geslaagde cover, probeer dat liedje maar eens te coveren dan moet je wel wat in huis hebben. Maar het gaat natuurlijk vooral om hun eigen liedjes die heel goed in elkaar zitten en lekker klinken. Ik zie uit naar het album. Ik luister nu naar 'Slaves'.

avatar van Alicia
Heb The Cure ook weleens geprobeerd te coveren, maar 't klonk op z'n zachtst gezegd niet erg overtuigend!
Alle gekheid op een stokje... Ik vind het zeker een aardige cover en toch hoor ik meestal het liefst de originelen. Van zowel The Cure als Actors.

Nog meer leuke post-punk/wave tips? In mijn rotatielijst staan er nu weer een paar.

avatar van E-Clect-Eddy
Vandaag kwam Bury Me als nieuwe single beschikbaar, maar ze hebben al een gelijknamig nummer in 2016 uitgebracht... het is volgens mij een miniem gewijzigde versie t.o.v. dat nummer.

avatar van Alicia
Het is een miniem gewijzigde versie. Het geluid van de nieuwe versie is wel beter volgens mijn oortjes. Toch wel een beetje eigenaardig dat Bury Me wéér als single uitkomt. Wel een goed nummer overigens.

Edit: Nu nog twee onbekende nummers! Face Meets Glass is beschikbaar. Je zou kunnen zeggen: dit is een bijna gelekt album en wel door de artiest zelf.

avatar van Alicia
Dit leuke debuutalbum van de Canadese formatie Actors zal hier ongetwijfeld gaan scoren op feesten en partijen. Het enige wat ik jammer vind is dat het album min of meer 'gebroken' wordt door het langzamere en meer psychedelische Crosses. Dit nummer (trouwens geweldige videoclip) had wat mij betreft de hekkensluiter mogen zijn in plaats van het dissonante Bird in Hand. Verder mis ik nog een of twee sterke singles op deze 'verzamelaar'.

Maar nogmaals... het plezier zal er zéker niet minder om zijn, want de bank gaat hier nu wéér aan de kant!

avatar van E-Clect-Eddy
Met al die nummers die al bekend waren is dit inderdaad een soort verzamelaar, geen wonder dus dat ook deze bij mij goed valt na de eerste beluistering.

Hoop wel dat bepaalde nummers nog verder groeien, zo niet dan zijn de opener en Bury Me onveranderd mijn favorieten van dit album.

avatar van E-Clect-Eddy
Halfje erbij, Crosses mag dan het tempo omlaag halen, maar ik hou wel van dit trippy sfeertje en die heldere synth-klanken prikken daar dan lekker doorheen.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Volgens mij kunnen we inmiddels van een postpunk revival spreken, zoveel releases de laatste tijd! Aangewakkerd door het enthousiasme hierboven heb ik even wat tracks geluisterd en dat klinkt erg leuk. Idd lekker trippy zoals E-Clect-Eddy al zegt, hier ga ik eens goed voor zitten.

Jean-Maurice
Cd besteld. Nu al 4,5 maar dit gaat zeker een 5 worden. Wat een album zeg!

Hieronder een review en playlist waar je het hele album kunt luisteren:
[Album Review] ACTORS- It Will Come To You - ridethetempo.com

Let it Grow!

Op dit moment de meest gedraaide formatie in het oergezellige tuinhuis van Alicia. Daarom weer een halve * er bij!
Dan zijn ze maar op!

Springtime!

Jean-Maurice
Ik heb net de cd binnen en staat nu op. Wat een geluidskwaliteit zeg, prachtige productie! Tja, dit wordt een klassieker en behoort nu al tot een van de beste albums van dit jaar wat mij betreft. Dezelfde opwinding heb ik hierbij als destijds met grootheden als Simple Minds, The Sound, The Cure etc. De volle vijf!

ACTORS - We Don't Have To Dance - YouTube

CD gisteren eindelijk ook binnen gekregen. Wat een geweldig album. Dit wordt een van de hoogtepunten van 2018.

schumi3 schreef:

Mee eens. Behalve het laatste liedje zijn alle liedjes kleine hitjes wat mij betreft. Het neigt zelfs hier en daar naar pop maar daar is zeker niks mis mee. Ik vind het een genot om naar te luisteren.

Jean-Maurice
Geweldige live show! Vandaag op het net gezet door de band.

ACTORS - Full Performance (Live on KEXP) - YouTube

avatar van Alicia
Weet je wat ik zo leuk aan Actors vind? Dat ze net als ik zulke grote fans van The Sound zijn. Ze hebben weer een liedje: Mining For Heart. Een Valentijn's groet!

Jean-Maurice
Wat mij betreft nu al een klassieker. Vond ik eerst de laatste track als enige tegenvallen nu zie ik het als een mooie afsluiter. Met dit indrukwekkende beklijvende debuut hebben ze in elk geval al voorgoed hun stempel gezet. Ik ben zo benieuwd naar de opvolger...maar eerst nog maar even genieten van dit meesterwerkje.

avatar van Alicia
Ja, ook ik blijf dit album nog regelmatig draaien. Actors is zelfs een van mijn grootste favorieten van deze lichting.

Wat een feest! En de muziek is ook nog eens erg geschikt voor feesten en partijen. Actors, Bootblacks, Hapax, The Rope, het kan niet op!??

Jean-Maurice
En Siberia er ook nog bij.

Een lekkere Electro / Synthpop remix van Slaves

ACTORS - Slaves (FM ATTACK RMX) - YouTube - audio

Erg sterk debuut dat me ook aan U2 doet denken en dat is een compliment. Meteen vanaf de openingssong hoor je dat dit goed is. Dit heeft ook wel raakvlakken met pop vind ik. Een band die er voor mij uit springt en die het verdient om groter te worden. Er is in elk geval genoeg potentieel hier.

Er komt een nieuw album aan.

ACTORS Facebook

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Zeer prettige plaat, vol met post punk plezier. Eindelijk fysiek in de kast staan.