Actors - It Will Come to You (2018)

Canada
Pop / Electronic
Label: Artoffact

1. L'appel du Vide (3:34)
  2. Slaves (3:33)
  3. Face Meets Glass (3:36)
  4. Hit to the Head (3:14)
  5. Crosses (4:12)
  6. Bury Me (3:28)
  7. Crystal (3:40)
  8. We Don't Have to Dance (4:03)
  9. Let It Grow (2:58)
  10. Bird in Hand (3:06)
avatar van AOVV
Dit plaatje laat zich makkelijk beluisteren. Op de twee eerste songs en We Don't Have to Dance na weet het album me echter niet te imponeren. De synths liggen er op de meeste nummers wat te dik op naar mijn smaak, en de nummers zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden (wat ook wel aan mijn aandachtsspanne zal liggen).

Als het je ding is, kan ik er wel inkomen dat je het kunt appreciëren, want zoals reeds eerder gezegd: het luistert best lekker weg. Daarom heb ik er nog wel een voldoende voor over.

3 sterren

avatar van Choconas
Ik vind deze debuutplaat van Actors best een aangenaam plaatje, zij het niet heel onderscheidend en met weinig liedjes die enorm blijven hangen. Eigenlijk zijn vooral de eerste drie nummers memorabel, waarbij L'appel du Vide het donkerste geluid heeft en Face Meets Glass het pakkendste is. Daarna wordt het wat wisselvalliger, waarbij de nummers waarbij synthesizers de overhand krijgen mij een stuk minder aanspreken. Dan denk ik vooral aan Crosses en Crystal. Die nummers missen rafelrandjes en de sfeer van de duisternis, alsmede een sterke nadruk op de ritmesectie. En dat is nou eenmaal hoe ik mijn postpunk het liefste hoor. Vergelijkbare bands als Preoccupations en Ought (beide ook uit Canada) en mijn recente ontdekking Omni liggen wat dat betreft ook meer in mijn straatje. Al met al vind ik deze Actors zeker niet slecht, maar meer dan een ruime voldoende kan ik er niet aan kwijt.

Nieuwe single en video van hun tweede album Acts of Worship dat later dit jaar verschijnt. Gaat steeds meer op The Sound lijken.

ACTORS: Strangers OFFICIAL VIDEO #ARTOFFACT - YouTube

avatar van Alicia
Scarlet schreef:

ACTORS: Strangers OFFICIAL VIDEO #ARTOFFACT - YouTube

Leuk! Leuk! Leuk!

Met de nieuwe dame op de basgitaar klinkt Actors wel een beetje anders. Ik ben heel benieuwd. Dit klinkt alvast lekker!

Alicia schreef:

Ik ben ook héél benieuwd. Ik vind de nieuwe bassist (Kendall Wooding) ook wel vet klinken. Eigenlijk 'toeval' dat ze bij de band is gekomen na het vertrek van Jahmeel Russell. Misschien is het wensdenken maar ik heb zo'n vermoeden dat ze met hun nieuwe album meer richting het old school postpunk geluid gaan. We zullen zien, als het goed is moet het nieuwe album in de lente uitkomen. Hier een interview met Jason Corbett.

Reflections of Darkness - Music Magazine - Interview: Actors - December 2020 - reflectionsofdarkness.com

Nieuwe single en video!

ACTORS 'Like Suicide'

avatar van Alicia
Het nieuwe album Acts of Worship | ACTORS
spoelt aan op 1 oktober as.

avatar van rockbitch
Vind hun debuutalbum super goed en heb nu hun tweede album “Acts of worship” gepreordered. De nummers zijn weer gewèldig. Vooral like suïcide klinkt heel lekker. Heerlijk dansbare muziek.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Alicia schreef:
Het nieuwe album Acts of Worship | ACTORS
spoelt aan op 1 oktober as.

Staat er nu op

Actors - Acts of Worship (2021) - MusicMeter.nl