De Jeugd van Tegenwoordig - Luek (2018)

Alternatieve titel: Leuk

Hip-Hop / Pop
Label: Top Notch

1. Makkelijk (Voor Ons) (5:03)
  2. Kutwoning (2:27)
  3. Schietlood (5:23)
  4. Torpedo (6:35)
  5. Wittewijnmuziek (5:13)
  6. Dit Was Nooit Mijn Leven (3:45)
  7. Luek (2:54)
  8. Kijk Ze Daar (Ook Luek) (2:24)
  9. Gemist (4:54)
  10. Hoe (3:40)
  11. Twee Xannies en een Slagromerino (3:20)
  12. Saved by the Bell (5:38)
  13. Cécémel (5:15)
avatar van Bart Lanser
Ik vind in tegenstelling tot veel mensen hier wel heel vet. Met als favorieten torpedo, Wittewijnmuziek en twee xannies. Ik vind alleen de track schietlood matig maar moet het ook vaker horen. Maar weet iemand de reden waarom ze Toine van Peperstraten "in de gaten houden"?

avatar van dynamo d
Helemaal eens met Bert. Ik vind het ook heel erg luek! Na eerste luisterbeurten: beste nummers zijn Torpedo en Schietlood.

Beetje jammer dat er ook mensen zijn die vorige album Manon 0,5 punt geven en op dag van release aan Luek ook meteen 0,5 uitdelen (zou nog kunnen dat je de overige albums van DJVT wel goed vond en nu teleurgesteld maar dat blijkt ook niet aan de orde). Niet geluisterd naar dit album en misplaatst chagrijn, lijkt me dan.

avatar van SOAD
dynamo d schreef:

Ach dat soort lui heb je er altijd tussen zitten. Lekker laten gaan, ik hecht bij dit soort "lang leven de lol" pret albums nooit zo veel waarde aan de gemiddelde score omdat er altijd mensen zijn die het veel te serieus nemen en het vergelijken met Bob Dylan ofzo.
Zag er ook iemand tussen staan die alleen op rock albums heeft gestemd. Ja wat moet je daar mee dan.

Denk je dat deze gasten niet met een big smile in de studio zitten te schaterlachen over wat ze allemaal in elkaar flansen. Moet wel eerlijk zeggen dat Bas Bron met zijn beats het niveau flink omhoog tilt want ik vind de teksten steeds minder worden.

Het blijft wel een verademing in vergelijking met Lil Kleine, Ronnie Flex, Boef en dat soort geneuzel.

En wat hoor ik in Saved By The Bell nou allemaal joh? "Aboutaleb ik betaal het. Aboutaleb op de bar, ik heb schijt".

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Off-topic berichten verwijderd.

avatar van iHateDolphins
Lueker dan Manon, maar helaas is de glans van de eerste 2 platen er toch een beetje af. Toch staan er hier en daar wat nummertjes op die het toevoegen in een zaterdagavond playlistje waard zijn.

Tekstueel is het inderdaad wat minder geworden. Wordt het ook niet een beetje een mannen op middelbare leeftijd die naar hun begin 20er jaren terugverlangen ding? Zowel van artiest als luisteraar. M'n neefje en nichtje van begin 20 luisteren hier bijvoorbeeld niet meer naar, want deze gasten zijn oud...