De Jeugd van Tegenwoordig - Luek (2018)

Alternatieve titel: Leuk

Hip-Hop / Pop
Label: Top Notch

1. Makkelijk (Voor Ons) (5:03)
  2. Kutwoning (2:27)
  3. Schietlood (5:23)
  4. Torpedo (6:35)
  5. Wittewijnmuziek (5:13)
  6. Dit Was Nooit Mijn Leven (3:45)
  7. Luek (2:54)
  8. Kijk Ze Daar (Ook Luek) (2:24)
  9. Gemist (4:54)
  10. Hoe (3:40)
  11. Twee Xannies en een Slagromerino (3:20)
  12. Saved by the Bell (5:38)
  13. Cécémel (5:15)
avatar van Bart Lanser
Ik vind in tegenstelling tot veel mensen hier wel heel vet. Met als favorieten torpedo, Wittewijnmuziek en twee xannies. Ik vind alleen de track schietlood matig maar moet het ook vaker horen. Maar weet iemand de reden waarom ze Toine van Peperstraten "in de gaten houden"?

avatar van dynamo d
Helemaal eens met Bert. Ik vind het ook heel erg luek! Na eerste luisterbeurten: beste nummers zijn Torpedo en Schietlood.

Beetje jammer dat er ook mensen zijn die vorige album Manon 0,5 punt geven en op dag van release aan Luek ook meteen 0,5 uitdelen (zou nog kunnen dat je de overige albums van DJVT wel goed vond en nu teleurgesteld maar dat blijkt ook niet aan de orde). Niet geluisterd naar dit album en misplaatst chagrijn, lijkt me dan.

avatar van SOAD
dynamo d schreef:

Ach dat soort lui heb je er altijd tussen zitten. Lekker laten gaan, ik hecht bij dit soort "lang leven de lol" pret albums nooit zo veel waarde aan de gemiddelde score omdat er altijd mensen zijn die het veel te serieus nemen en het vergelijken met Bob Dylan ofzo.
Zag er ook iemand tussen staan die alleen op rock albums heeft gestemd. Ja wat moet je daar mee dan.

Denk je dat deze gasten niet met een big smile in de studio zitten te schaterlachen over wat ze allemaal in elkaar flansen. Moet wel eerlijk zeggen dat Bas Bron met zijn beats het niveau flink omhoog tilt want ik vind de teksten steeds minder worden.

Het blijft wel een verademing in vergelijking met Lil Kleine, Ronnie Flex, Boef en dat soort geneuzel.

En wat hoor ik in Saved By The Bell nou allemaal joh? "Aboutaleb ik betaal het. Aboutaleb op de bar, ik heb schijt".

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Off-topic berichten verwijderd.

avatar van iHateDolphins
Lueker dan Manon, maar helaas is de glans van de eerste 2 platen er toch een beetje af. Toch staan er hier en daar wat nummertjes op die het toevoegen in een zaterdagavond playlistje waard zijn.

Tekstueel is het inderdaad wat minder geworden. Wordt het ook niet een beetje een mannen op middelbare leeftijd die naar hun begin 20er jaren terugverlangen ding? Zowel van artiest als luisteraar. M'n neefje en nichtje van begin 20 luisteren hier bijvoorbeeld niet meer naar, want deze gasten zijn oud...

avatar van SOAD
Wat ik ook wel tof vind is dat Schietlood, Torpedo en Wittewijnmuziek alle 3 enorm van elkaar verschillen en ook allemaal zeer de moeite waard zijn.

avatar van overmars89
Ja leuk is wel leuk en dat zonder teveel moeite van de jongens. Gelukkig zijn ze zelfbewust genoeg om dit ook wel in te zien. Bas Bron is voor mij toch wel weer de ster op een aantal tracks met Schietlood en Torpedo inderdaad als uitschieters. Ik zou de jongens ook wel graag weer een keer op wat hip/hop beats willen horen met gewoon wat simpele verses, zonder al die elektronische poespas en stemvervormers.

avatar van Bart Lanser
Recensie: De Jeugd Van Tegenwoordig - Luek (album) | OOR

Recensie oor waar ik het toch wel erg mee eens ben

ElPatron
Tenenkrommend. Zo, genoeg gezegd. (Eigenlijk al te veel)

avatar van Tav74
Mweh.. Geen groot fan, maar heb altijd wel een soort zwak voor ze gehad. Voor mij is het gewoon een beetje op geloof ik.

avatar van Dociz
Had erg weinig verwachtingen meer, maar dit album verrast me positief. Goede vibe hele album lang, niet te veel flauwe probeersels, paar echt sterke uitschieters, geen opvallend slechte tracks.

Favorieten Schietlood, Cécémel, twee Xannies

Denk trouwens steeds dat ze de tracknaam wittewijnmuziek afgeleid hebben van het album “White Van Music” van Jake One. Hoe heet dat album? White Van Music. Du pain, du Vin? Witte wijn? Wittewijnmuziek!
Maar dat terzijde.

avatar van sausernaast
Met een hookgebrek en dito columns in NRC is deze drietrapsraket wat aan het haperen.

Pluspunten:
- Dit Was Nooit Mijn Leven (Wiwa's Primark verse is een hook an sich)
- Kijk Ze Daar
- beat Makkelijk, Torpedo
- refrein Gemist
- "De bus was zo lit"

Wittewijnmuziek klinkt als een Manon track (-), maar dan beter (+).

Wat een verademing met zijn voorganger 'manon'. Ouderwets lekker!

1,0
dynamo d schreef:

Er is welgeteld 1 persoon die dit album 0,5 ster geeft.

1,0
SOAD schreef:

Zag er ook iemand tussen staan die alleen op rock albums heeft gestemd.

Ik zou zeggen op de brandstapel ermee! Tenzij je mij bedoelt natuurlijk...

avatar van jordidj1
angelin schreef:

Ik zou zeggen op de brandstapel ermee! Tenzij je mij bedoelt natuurlijk...

Verklaar u nader...

avatar van Grecio
Ik vind het bijna meer comedie dan muziek dit album. Toch vermaak ik me wel. Teksten als "waarom waarom, zijn mensen stom?", ik vind het toch wel grappig ergens. Hoogtepunten voor mij zijn Torpedo, Wittewijnmuziek, en Gemist.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
maar hoe spreek je Cécémel nou uit?

Ik vind dit een heel goed album! Beter dan de vorige, Manon, in ieder geval. Schietlood vind ik het beste nummer van het album.

avatar van Silky & Smooth
Als elk nummer zo goed als Gemist was dan was dit een topalbum geweest. Lueke tracks worden helaas afgewisseld met mindere nummers.