Car Seat Headrest - Twin Fantasy (Face to Face) (2018)

Label: Matador

1. My Boy (Twin Fantasy) (2:52)
  2. Beach Life-In-Death (13:19)
  3. Stop Smoking (We Love You) (1:29)
  4. Sober to Death (5:04)
  5. Nervous Young Inhumans (5:25)
  6. Bodys (6:46)
  7. Cute Thing (5:39)
  8. High to Death (7:39)
  9. Famous Prophets (Stars) (16:10)
  10. Twin Fantasy (Those Boys) (6:54)
avatar van Mausie
Hierbij nog wat tegengas. Het vorige album van Car Seat Headrest was voor mij een 'hit & miss'. Een paar heerlijke rocknummers met als hoogtepunt Vincent, toch wel een van dè nummers van het jaar voor mij. Maar daar tegenover stond een boel gejengel, waardoor het album een magere voldoende van mij kreeg. Na de enthousiaste reacties en recensies heb ik ze toch maar het voordeel van de twijfel gegeven en ben dus aan dit album begonnen. Maar helaas ontbreken hier de uitschieters op. Ik hoor regelmatig een leuk stukje zang of een mooie riff, maar daarna kakt het weer in of gaat het nergens heen. Eigenlijk is dit album een grote anti-climax. Steeds veer ik op, om daarna weer teleurgesteld terug in mijn stoel te zakken. Voorlopig ben ik klaar met deze band. Jammer, want ik hoor veel potentie.

avatar van Mathough
Wat zijn die lange nummers van Car Seat Headrest toch indrukwekkend! Op ToD steken Cosmic Hero en The Ballad er voor mij bovenuit en van TW is inmiddels Famous Prophets favoriet geworden. Echt ontzettend knap hoe Toledo van die lange nummers een emotionele en boeiende luisterervaring weet te maken; ware emotionele rollercoasters in de vorm van muziek! Famous Prophets begint bijvoorbeeld opzwepend en (enigszins) opbeurend, maar naar het einde van het nummer toe gooit Toledo er een paar uithalen uit die werkelijk lijken opgediept uit het donkerste hoekje van zijn ziel. Hopelijk spelen ze dit nummer tijdens hun aankomende concert in Paradiso

Ik moest er even inkomen, maar uiteindelijk toch weer overtuigd. Ik ben alleen niet gek op Famous Prophets (Stars). En als dat dan 16 minuten duurt moet je toch wel even doorbijten.
Op naar Paradiso!

avatar van IMPULS
Nog maar even vaker luisteren. Moet wel erg aan Guided by Voices denken, maar dan met afgeronde composities.
Lo-fi, vergezeld van andere durf. .

avatar van Basel
Wat een heerlijk album. Ergens tussen Pavement, Strokes, Jonathan Richman en het gitaarwerk van Muse in. Guided by voices wordt ook vaak genoemd, maar dat hoor ik niet zo. Vooral de zang is zo anders. Inmiddels kaartjes voor Keulen. Had Bowie dit nog maar meegemaakt...

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)