Willie Nelson - Last Man Standing (2018)

Country
Label: Legacy

1. Last Man Standing (3:00)
  2. Don't Tell Noah (2:28)
  3. Bad Breath (3:03)
  4. Me and You (2:49)
  5. Something You Get Through (3:53)
  6. Ready to Roar (2:35)
  7. Heaven Is Closed (3:16)
  8. I Ain't Got Nothin' (3:00)
  9. She Made My Day (2:43)
  10. I'll Try to Do Better Next Time (2:59)
  11. Very Far to Crawl (3:48)
avatar van E-Clect-Eddy
... en nog eentje van Gods Problem Child, Willie Nelson, hij houdt de vaart erin.

Last Man Standing, Something You Get Through en Me and You zijn uit op single.

Iets meer tempo in deze nummers dan op het vorige album.

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release komende vrijdag, via een stream van NPR First Listen

Muzikaal dik voor elkaar, hij heeft weer prima spelende musici om zich heen Inderdaad deels meer lichtvoetige dan het vorige album, met een 70s Country Pop vibe. Hij klinkt ook wat jonger, maar misschien dat dit door digitale studiotrucjes is tot stand gekomen. Ik meen zelfs af en toe een auto-tune te horen. Luistert lekker weg met een mix van mid tempo Country / singer-songwriter nummers met wat fijn langzamere nummers tussendoor zoals mijn favoriet Something You Get Through

I Ain't Got Nothin' fijne bluesy Country Rock.

Voor wie meer ingetogen / diepgang wil zal God's Problem Child (2017) moeten opzetten, en deze voor de dagen dat het zonnetje schijnt.

avatar van Bartjeking
Als je dit op je 85ste nog kunt doen, dan mag je wel stellen dat je een gezegend mens bent. En dat beseft hij zelf ook wel; "better to have bad breath than no breath at all."

Fijne baas die Willie en dit album is na 'God's Problem Child' wederom een bovengemiddeld goede plaat.

avatar van Silky & Smooth
Mee eens! Bij de eerste luisterbeurt klonk het een beetje cliché country, maar na dit album meerdere malen op repeat te hebben gezet is juist die eenvoud erg treffend en aanstekelijk.

avatar van E-Clect-Eddy
Halfje erbij, het zijn gewoon erg leuke wat naïeve nummers met veel humor geschreven.

"bad breath is better than no breath at all"

of

"I don't wanna be the last man standin'
Or, wait a minute, maybe I do
If you don't mind I'll start a new line
And decide after thinkin' it through
Go on in front if you're in such a hurry
Like heaven ain't waitin' for you"

of

"Well she made my day