Johan - Pull Up (2018)

2. W.F. (3:28)
  3. What a Scene (3:44)
  4. Just Because (4:06)
  5. Making Sense (3:08)
  6. Anyone Got a Clue? (4:54)
  7. Dream (On My Mind) (3:23)
  8. Your Face (4:09)
  9. Books and TV (4:02)
  10. No Problem Next Week (3:57)
  11. Quicksand (4:58)
Knap om een album na 1 luisterbeurt te kunnen beoordelen.

avatar van bas2204
Typisch Johan album. Niets van te merken dat ze zo lang weg zijn geweest

avatar van Guillaume
Na de eerste luisterbeurten viel het iets tegen, vandaag op een rustige morgen weer eens opgezet. Kwartje is gevallen. Kwaliteit. Genoten van dit album. Voor mij iets minder dan mijn favoriet THX JHN.

Johan is een volkomen ondergewaardeerde band. Onbegrijpelijk dat deze band nog steeds niet bij een groot publiek bekendheid geniet. Ook dit album is weer van een hoog niveau, met goed in elkaar zittende liedjes. Pakkend en melodieus. Meer Johan graag!

avatar van MartijnW
Wat was ik blij dat Johan weer boven water was. Erg sterk nieuw album, niet het niveau van Pergola, maar dat zal niet snel gebeuren. Zeker wel het niveau van de andere albums en beter dan 4. Ook live waren ze weer erg strak. Hopelijk komt er snel meer werk en treden ze binnenkort weer eens op.

avatar van outoftheblue
JOHAN brengt in december 2023 een nieuw album uit. Dat heeft frontman Jacob de Greeuw net bekend gemaakt op KINK. De Greeuw was te gast om de KINK Zeroes Week af te trappen.
Het album is af en nu klaar om te masteren. Het is het eerste album van de band sinds 'Pull Up' uit 2019. "Ik kan er nog niet al te veel over zeggen, maar het is af en komt al snel", aldus De Greeuw. "Ik vind hem heel leuk geworden, heel mooi, heel apart. Ga er maar eens rustig voor zitten".

JOHAN bracht in 1996 hun debuutalbum "Johan" uit, dat lovende recensies kreeg en hen in de schijnwerpers plaatste van de Nederlandse muziekscene. Het album werd gevolgd door "Pergola" in 2001, voor mij de mooiste plaat tot nu toe, en "THX JHN"in 2005. Na de release van "4" in 2009 nam de band een pauze en begonnen de bandleden aan verschillende soloprojecten.

Na een periode van stilte kwam JOHAN in 2018 weer bij elkaar voor een reünieoptreden. Dit markeerde het begin van een nieuwe fase voor de band. In 2019 brachten ze hun vijfde studioalbum uit, getiteld "Pull Up". Benieuwd naar het album, de vooruitgesnelde single Cincinnati vs. So It Goes belooft alvast het een en ander...