August Greene - August Greene (2018)

Label: Amazon

4. Practice (3:10)

met Samora Pinderhughes

5. Fly Away (4:21)
  6. Aya (3:44)
  7. Piano Interlude (0:46)
  8. No Apologies (4:51)
  9. The Time (3:38)
  10. Optimistic (4:56)

met Brandy

11. Swisha Suite (12:42)
Rene1979
Heel dope!

avatar van Dirruk
Klinkt prima, maar Common had wat mij betreft wel wat meer op de voorgrond gemogen.

avatar van Nr.4
Met beide posts hierboven eens. Mooi album. Is er al een fysieke release voor?

avatar van Niels van Mil
Volgens mij vooralsnog alleen beschikbaar via Amazon Music? Hoop zelf ook dat ie nog via andere kanalen beschikbaar wordt.
Dit is namelijk echt een heel erg lekker album. Robert Glasper en Karriem Riggins zijn wat mij betreft een perfecte combinatie met Common, en ook de gastbijdragen doen het bij mij goed (van mij had Common dan ook niet meer op de voorgrond hoeven treden hier). De gastbijdrage van Brandy voert me zelfs heerlijk nostalgisch terug naar de jaren 90, waar dit soort nummers (in mijn herinnering igg) in overvloed leken te zijn.

avatar van Silky & Smooth
Common rapt eindelijk weer eens opvallend goed, maar zijn aandeel is inderdaad wat aan de minimale kant. Het klinkt meer alsof hij op elk nummer gastbijdrage levert. Verder heerlijke, sfeervolle muziek.

avatar van Srananbloke
Album heeft inmiddels ook zijn weg naar de bekende streamingdiensten gevonden.

Klinkt lekker! En dit trio is sowieso goud.

avatar van vinylbeleving
Lekkere plaat. Beetje soulaqarians vibe, al zakt het halverwege wat in. Die track met Brandy is dan wel weer erg lekker!

avatar van Niek
Begon erg fijn maar wordt naar het einde steeds minder. Dat geldt mijns inziens ook, zelfs vooral, voor die track met Brandy. Snap niet goed dat die door anderen wel gewaardeerd wordt. Enfin, ik dacht even een pareltje gevonden te hebben. Helaas niet meer dan een blijk van leven van artiesten die laten horen het nog wel te kunnen maar niet een album lang volhouden.

avatar van Funky Bookie
Wat een verrassing dit album. Via via getipt en voor mij één van de pareltjes van dit jaar. Common in vorm had van mij inderdaad iets meer op de voorgrond gemogen. Samora is wel heel fijn en de jazzy sound werkt voor mij uitstekend.

avatar van Nr.4
Blijf het gek vinden dat hier geen normale fysieke release van is verschenen, of ik moet iets hebben gemist. Maakt voor mij dat deze plaat een beetje in de vergetelheid is geraakt.

avatar van Funky Bookie
Via Amazon op CD en vinyl te bestellen.

avatar van Nr.4
Eerste helft van dit plaatje bevalt me beter dan het tweede deel, maar overall mooi album. Common is op een paar misperen na toch wel een van m'n favoriete rappers door de jaren heen. Practice is favoriet bij mij.

avatar van thgryda
Wtf naar aanleiding van zn nieuw album, werd deze vermeld in een artikel. Totaal niks van mee gekregen. Ik heb dus nog wat in te halen.