Rush - Snakes & Arrows (2007)

Canada
Label: Atlantic

1. Far Cry (5:21)
  2. Armor and Sword (6:36)
  3. Workin' Them Angels (4:47)
  4. The Larger Bowl (4:07)
  5. Spindrift (5:24)
  6. The Main Monkey Business (6:01)
  7. The Way the Wind Blows (6:28)
  8. Hope (2:02)
  9. Faithless (5:31)
  10. Bravest Face (5:12)
  11. Good News First (4:51)
  12. Malignant Narcissism (2:17)
  13. We Hold On (4:13)
avatar van sinkthepink
Veel moeite gedaan om dit album goed te vinden, maar eigenlijk draai ik hem omdat ik hem zo goed vind klinken en niet om de nummers zelf. Far Cry en Workin' Them Angels zijn erg sterk maar ik merk steeds dat ik de aandacht verlies naar het einde toe. Helaas het is niet anders, de platen van begin jaren 80 tot half 90 liggen me gewoon veel beter.

avatar van ozwald
je hebt gelijk; staat nog op 4.5 en daar moet helaas toch een halfje vanaf.

de live dvd registratie (Rotterdam!) is overigens een stuk indrukwekkender...

avatar van sinkthepink
ozwald schreef:

de live dvd registratie (Rotterdam!) is overigens een stuk indrukwekkender...

van de week de blu-ray besteld

avatar van sander.h
ozwald schreef:
vernieuwend hoeft ie niet te zijn maar ik kijk toch wel weer erg uit naar de nieuwe Clockwork Angels.

Sinds ik het nummer BU2B gehoord heb, ik ook!!

Voor 75 cent uit een bak gevist om toch maar weer eens wat moderne Rush te proberen

Ik blijf na beluisteren bij mijn oude gevoel dat ik na Exit..stage left wel klaar was met Rush, geen behoefte maar aan volgend werk (Alleen Grace under pressure is imo de moeite werkelijk waard)

Waar dat aan ligt? ik denk aan het moderne - jaren 80 - geluid

Een rush plaat is nooit slecht - getuige het spel op deze plaat,(lifeson op dreef) als altijd dik in orde - maar deze houdt de aandacht amper nog meer vast

Laten gaan en nostalgisch teren op het oude werk

avatar van Lonesome Crow
Deze heeft zeker geen jaren '80 geluid en komt qua sfeer nog het dichst in de buurt van de symfo-rush.
Als je dit al niks vind moet je de rest zeker laten liggen....

Vanaf Signals zijn de lange nummers verleden tijd, het hele speciale waar Rush om bekend stond was er toen wel vanaf ja.
.Dat nivo was echter zo waanzinnig hoog dat het niet te evenaren meer valt, gelukkig sloegen ze nieuwe wegen want 1 Dream Theater is wel genoeg.

Toch is het drieluik "Grace under Pressure / Power Windows en Hold your Fire" ook wel behoorlijk indrukwekkend.
Virtuositeit in compacte songs in die 80's sfeer, ze gingen er helemaal voor.
Daarna volgde een wat stuurloze periode, ja elk album had zijn momenten maar "Counterparts" en deze halen bij mij nog 4 sterren.

Oh ja, "Vapor Trails" en "Feedback" zijn echt wel slecht !

avatar van horned_reaper
Hanse schreef:

...Ik zou ze allemaal aanschaffen...!!!!
En natuurlijk naar concert (-en) gaan in oktober in Ahoy...!

Nog even voor mezelf een top 7...

1. Permanent Waves

15. Vapor Trails
16. Fly By Night
17. Rush
18. Carres of Steel

En zal ik jullie nu eens wat vertellen.....

Ik vindt ze allemaal goed!
Maar eigenlijk vindt ik vooral mijn top 7 echt fantastisch!

avatar van Madjack71
Wat mij opvalt aan dit album is het goed en helder geproduceerde geluid van de groep. Daarnaast klinkt de zanger -voor mij- minder irritant schel als op Moving Pictures. Het spel is dik in orde en de nummers steken goed in elkaar. Voor de ruime speelduur heb ik mij eigenlijk geen moment verveeld. Prima plaat.

Berichten verplaatst naar Rush

Mind Ruler
In afwachting op het nieuw te verschijnen studio-album, werk ik alle Rush studio platen af in omgekeerde volgorde. Starten doe ik dus met deze.
Opvallend is de heldere produktie (ook al aangegeven door Madjack) en de terugkeer van meer melodieuze nummers. Far Cry is de ideale opener, Armor & Sword nestelt zich al snel in m'n ellenlange lijst favoriete Rush songs aller tijden. Wat een geweldig mooi refrein!
Good News First is een andere favoriet die wel wat meer luisterbeurten nodig had om te groeien. Ik moet mijn eerdere mening herzien en mijn score verhogen naar 4* want ik vind nergens een zwak moment.

avatar van AstroRocker
Prima album van Rush. Uitschieters zijn Spindrift, The Main Monley Business, Good News First en Malignant Narcissism. Maar ook de andere nummers mogen er zijn, er staat geen slecht nummer op. Ik geef 4 sterren.

avatar van viking1
Heb je het live album van snakes & arrows al gehoord astrorocker?
Is magistraal zeker de moeite waard.

Was ook nooit zo'n rush fan mede door de zang maar begint het de laaste tijd zeer te waarderen.
Vooral de live cd's zijn prachtig heb er 2 live albums deze en exit..live.
Moet time machine live nog aanschaven.en uiteraard deze studio cd ook nog.

avatar van AstroRocker
Ja, die heb ik ook. Prima live album, alhoewel Exit Stage Left wel mijn favoriete Rush live album is. Different stages is ook erg gaaf, vooral het schijfje met het 1978 optreden.

avatar van iggy
Deze nu dus ook een aantal malen beluistert. En ik moet gelukkig toegeven dat ik rush te snel heb afgeschreven. Vijf platen op rij maken en geen enkele kon mij overtuigen. Ik had zoiets van dit gaat niet meer goed komen jammer maar helaas.

Snakes bevalt me prima beter dan Clockwork. Een echt meesterwerk kun je beide platen echter niet noemen. Maar stukken beter dan ik verwacht had. Nu maar hopen dat ik wat meer ruimte krijg om beide platen te draaien. Want het is nog altijd Benny Neyman die de boventoon voert ha ha.

AstroRocker schreef:

Klopt daar de beste nummers van Faiwell to Kings LIVE topperje!!

avatar van iggy
Deze plaat heeft echt wel zijn momenten waarbij ik dat oude,heerlijke Rush gevoel weer gedeeltelijk terug krijg. Net nog eens lekker hard gedraait gaat erin als koek.

avatar van lynyrd
Rush nu, zeker niet slecht die maken geen slechte cd's maar hun vroegere werk was legendarisch vooral die oudere live cd's, tegenwoordig maakt Rush beetje andere muziek maar live zijn het toch weer die oudere nummers die knallen. Tip: hou je van een echte drumsolo kijk dan eens Rush live in Rio...

lynyrd schreef:

Perfect neergezet!!

Trouwens het ALTIJD een genot om Neil te horen of hem aan het werk te zien (als je hem ziet, want hij zit helemaal ingebouwd)

avatar van zaaf
ik vind de rush na moving pictures op een aantal punten beduidend minder sterke muziek maken.
de dynamiek is minder, dat geeft de minder uitgesproken nummers al snel iets 'breierigs'. daarnaast klinken de albums veel meer als studioproduct - overdubs - en daaardoor, voor mij, als minder organisch.

ik probeer het van tijd tot tijd oprecht in de hoop dat ik na meerdere luisterbeurten overstag ga, maar het wil maar niet....

klopt zaaf. Ook dit album uit en te na in de auto gedraaid, maar misschien bem ik wel te veel verwend, want hier slaat de echte vonk nooit over

avatar van iggy
Ik vind deze het beste Rush album sinds Hold Your Fire. Geen plaat die ik reken tot het klassiek Rush werk. Dat blijkt dan weer iets te hoog gegrepen. Maar er staan zeker nummers op die weer de old school Rush klinken. Lekkere instrumentaal gepiel bijv. Jammer dat het Synt werk mij teveel op de achtergrond blijft. Wel een mooie open productie. Zeker als ik dat verglijk met zijn opvolger.

Kortom een plaat waar je thuis mee kan komen. En daar heb ik lang op moeten wachten als Rush liefhebber.

iggy schreef:

Ik moet je gelijk geven. Heb dit album - ten onrechte - te laag gewaardeerd (2.5) en doe er na keihard draaien via de koptelefoon 1.5 boven op.
Dat kwartje valt bij mij echt laat, maar........beter laat dan nooit
( gaan nog één afsluitende wereldtour doen...

avatar van Casartelli
Neal Peart schreef:
( gaan nog één afsluitende wereldtour doen...

Waar heb je dat vandaan? Het enige wat ik de afgelopen tijd gehoord heb is dat de heren (m.n. Neil Peart) er wat te oud voor worden.

Gelezen dacht ik op www.progwereld.nl. Maar ik heb het dus niet uit mijn duim.
Heb ze 7 x live gezien en wil die laatse tour (zeker) niet missen.....

avatar van vigil
Casartelli schreef:

Ik heb het ook hier en daar op t net gelezen, geen data's overigens. Moet in 2016 gaan gebeuren.

avatar van Leptop
Die tour was alleen in Noord-Amerika. Ik vrees dat ze niet meer komen....

Dit album vandaag met een halfje verlaagd. Een aantal topnummers, maar ook de nodige middelmaat.

avatar van vielip
Ik doe hetzelfde. Na een aantal jaren dit albums onlangs weer eens geluisterd. Staat wat mij betreft ook teveel middelmaat tussen. Geen 4 sterren waard in ieder geval...

Rush zet in op dezelfde lijn als voorganger Vapor Trails.
Het begint net zo lomp, maar al snel gaat het de meer melodieuze kant op, zeker ook vanwege het achtergrondkoortje bij Far Cry.
Heerlijke opener weer, het geluid klinkt vol en aangenaam.
Een prima keuze om toch een doorstart te maken na het meer persoonlijk gerichte Vapor Trails.
Armor and Sword heeft van die mysterieuze Oosterse invloeden zoals een band als The Mission deze in de jaren 80 wist te gebruiken; ik ben hier absoluut een groot liefhebber van.
Workin' Them Angels is ook sterk, maar net wat minder dan de eerste twee nummers, wel een meer opbeurende sound.
Bij The Larger Bowl is het moeilijker om mijn aandacht erbij te houden, het wowwowwow had voor mij achterwege mogen blijven, had hier een sterke tekst geplaatst, toch echt een van de mindere Rush nummers, al maakt de Fleetwood Mac achtige solo aardig wat goed.
Spindrift begint mooi mysterieus, en ook hier zijn de Oosterse invloeden weer aanwezig; het is allemaal net wat zwaarder aangezet dan Armor and Sword, en bevalt mij net zo goed.
Blijkbaar als single uitgebracht, al vind ik het persoonlijk niet echt een single track.
Het instrumentale tussenstuk The Main Monkey Business doet mij denken aan de Moving Pictures periode, maar dan net wat steviger, mooi geheel.
Vervolgens een heus blues begin bij The Way the Wind Blows, van mij had het helemaal in die stijl door mogen gaan, beviel mij prima.
Dit is ook niet verkeerd hoor, maar was wel benieuwd hoe dat zou uitvallen.
Vervolgens in Hope weer een instrumenteel nummer, nu in de folkstijl; ik weet het niet, er volgt blijkbaar nog een instrumenteel nummer; drie vind ik wel veel, misschien toch een gebrek aan inspiratie?
Na een pauze van 5 jaar verwacht je meer.
Faithless geeft mij ook niet het WOW gevoel, na het sterke begin van het album zakt het later voor mijn gevoel wel steeds meer weg; maar ik denk dat ik gewoon teveel verwachtte.
Bravest Face heeft een leuke start, maar vervolgens komt er geen beweging in, hopelijk sluit het nog sterk af, want tot nu toe zitten de toppers vooral bij de eerste 5 songs.
Helaas vind ik Good News First nog zwakker dan de voorganger.
Van de instrumentale nummers vind ik Malignant Narcissism nog de beste; een mooi samenspel tussen drums, gitaar en bas, dit miste ik dus, al doet het toch wat jamsessie aan.
We Hold On is een wat rommelige afsluiter, al wil het nog wel aardig knallen.
Snakes & Arrows spreekt mij iets meer aan dan Roll the Bones, maar voor mij behoort deze ook tot de minste Rush albums.

avatar van RuudC
Na een reeks tegenvallende albums van Rush kneep ik 'm toch wel een beetje voor Snakes & Arrows. Het was ten tijde van dit album dat ik me wat in de band ging verdiepen, maar toch heb ik dit album tot vandaag al een aantal jaren niet meer gehoord. Dat Far Cry een goede opener was, wist ik nog wel. Wat daarna komt staat in mijn herinnering te boek als aardig. Maar ja, dat gold voor de vorige platen ook wel.

Far Cry is nog altijd te gek. Met enige opluchting kan ik zeggen dat Armor & Sword en Workin'Them Angels ook ijzersterk zijn. Prachtige composities waar je dynamiek weer terugkeert. Hier en daar hoor ik hints naar het werk uit de jaren zeventig, maar er wordt vooral teruggegrepen naar de eerste helft van de jaren tachtig. Ik ben ook dol op Spindrift dat met de baspartijen van Geddy Lee prachtig dreigend is.

Ik merk dat ik erg gelukkig wordt van Snakes & Arrows. Alles waar ik moeite mee had; gebrek aan afwisseling en dynamiek, de missende kwaliteit, zit hier plots weer goed. Het is niet het beste werk van Rush, maar hier mogen de Canadezen trots op zijn.

Tussenstand:
16. Test For Echo
17. Presto
18. Vapor Trails

avatar van lennert
Weer een positieve verrassing, want de afgelopen jaren kreeg ik buiten opener Far Cry vrij weinig van de nummers mee. Nu valt het me eigenlijk lekker op hoe de band weer wat van de jaren '80 warmte terugbrengt en ook weer een paar mooie uitschieters schrijft. De instrumentaaltjes zijn weer om je vingers bij af te likken en met Armor And Sword en Faithless zijn er ook weer twee lyrische pareltjes te horen. Het album heeft wel een stevige productie, maar ademt meer dan Counterparts en Vapor Trails deden. In dat opzicht is het een album denk ik voor de oude fans een fantastische comeback geweest. Live klinken de songs allemaal wederom nog een tandje beter. En dan moet het echte klapstuk nog komen!

Tussenstand:
16. Roll The Bones
17. Presto
18. Test For Echo

avatar van ricardo
De eerste 3 nummers vind ik echt geweldig, en daarna verslapt mijn aandacht wat, om bij nummer 6 weer wat op te veren. Zal deze eerst nog wat vaker luisteren, maar op dit moment vind ik hem best ok, alleen duurt hij mij te lang. Op zich zitten er geen skip momenten in, zo goed bevalt hij wel, maar echte uitschieters naar boven zijn ook nauwlijks te vinden. Twijfel tussen 3.5* en een 4*

avatar van Hans Brouwer
ricardo schreef:
Twijfel tussen 3.5* en een 4*
Ik zou voor 4.5* gaan als ik in jouw schoenen stond Ricardo...

avatar van ricardo
4.5* vind ik net iets teveel van het goede, maar deze beoordeel in net zo hoog als Hemispheres en A Farewell To Kings. En die laatstgenoemde zou bij mij eerder in aanmerking komen voor een 4.5* Clockwork Angels moet ik nog beluisteren, maar wat ik daarvan gehoord hebt valt mij zeker niet tegen.