meadowlake - meadowlake (2018)

Label: For the Road

1. Go (3:13)
  2. Dead Man on the Payroll (4:49)
  3. Hot Punch (5:45)
  4. Heavy (5:30)
  5. Slow Down (5:06)
  6. Vala (5:23)
  7. Dreamy (2:50)
  8. War (4:27)
  9. No Tomorrow (3:54)
  10. Prove Me Wrong (6:06)
BrotherJohn
Mijn genre. En dan ook nog uit mijn eigen stad. En dan ook nog ruim 4,0* gemiddeld hier. Het is me toch wat tegengevallen. Het dromerige atmosferische geluid verhult helaas niet hoe simplistisch de liedjes in elkaar steken. Zo gelaagd en noisy is het ook weer niet om het shoegaze te kunnen noemen. Zo bijzonder qua opbouw is het ook weer niet om het postrock te kunnen noemen. Wat mij betreft gewoon dreampop met een indierock randje. Heerlijk melancholiek, maar drie tikkeltjes te zoet en braaf naar mijn smaak. het bedwelmt en verzadigt wat te snel om hier met het hoge gemiddelde mee te kunnen gaan. Vergelijking met Slowdive ligt op de loer, maar die zijn toch van een andere categorie hoor. Kan me wel voorstellen dat het live een mooie ervaring zal zijn. Het prima uitgebalanceerde Heavy aangevinkt als favoriet. Benieuwd naar het tweede album...

BrotherJohn
Puntje erbij na het mooie optreden vanavond, ze speelden veel nummers van dit album en zoals verwacht en gehoopt kwam het live veel beter binnen. De muziek is gaan leven... Ik had eerder Heavy en Prove Me Wrong aangevinkt als favorieten, maar Slow Down en Hot Punch maakten live het meeste indruk.

avatar van Rainmachine
Deze ook aangeschaft na het lezen van de berichten hier op MuMe. Inderdaad dikke shoegaze invloeden ook al houden de Groningers de balans prima in het oog. Dat is vaak mijn probleem met veel shoegaze, op een gegeven moment duurt het allemaal wel erg lang en wordt het eentonig. Misschien lekker als je stoned op de bank ligt, maar voor mij als "normale" luisteraar verdwijnt de interesses dan als sneeuw voor de zon. Dat is hier niet het geval, prima plaat en een leuke verrassing.

Voor de geïnteresseerden: Merch | meadowlake - meadowlake.bandcamp.com

avatar van jeanmaurice
Ik kreeg vandaag een tip van Parlotones, om dit eens te luisteren. Klinkt op het eerste gehoor zeker niet slecht. Lijkt inderdaad op Slowdive, hoewel het gitaarwerk soms wel wat steviger is. De zang blijft wat op de achtergrond en is bijna fluisterzang, maar dit is intentioneel en hun sound denk ik. Gaat in elk geval op de luisterlijst.