Gas - Rausch (2018)

5. Rausch 5 (9:43)
  6. Rausch 6 (7:55)
  7. Rausch 7 (6:19)
avatar van Noere
Zo, een jaar na narkopop alweer een nieuwe. Ben benieuwd hoor.

avatar van bennerd
Hopelijk is het wel wat beter dan Narkopop. Die was me toch wat te koud en donker.

avatar van knots
YESSSSSS

bennerd schreef:

Geen idee of je Mohn - Mohn (2012) kent, een ander alias van Wolfgang Voigt - wel het proberen waard.

Kompakt heeft - zeker met sublabels erbij - voldoende moois te bieden; check: kompakt.fm - op site zijn soundbites te beluisteren.

avatar van Gyzzz
bennerd schreef:

Voor mij was Narkopop juist een geweldige plaat, waarvan ik zou zeggen: donker wel, maar koud niet.

Rausch staat hier nu voor het eerst op en is op het eerste gehoor nog een stuk grilliger en afstandelijker dan Narkopop. Geen stap in de juiste richting voor jou ben ik bang. Maar zoals altijd met Gas zijn meerdere beluisteringen nodig om tot een goed beeld te komen.

avatar van ohmusica
Het vervolg op Narkopop heeft weer een aanlokkelijke spanning met een duistere verontrustende kant. Een intrigerende trip zonder onderbreking (hier en daar op marstempo), bestemming onbestemd.

Al spotifietsend weet dit me (nog) niet te pakken. Narkopop heb ik wel direct op cd gekocht, maar dat greep me (nog steeds) niet echt. En 'live' op LGW vond ik het ronduit tegenvallen.

Waarschijnlijk moet je je er gewoon aan overgeven. Op Boomkat staat over dit album ook

"Meant to be listened to from end to end without interruption"

en dat zou ook maar zo voor Narkopop moeten kunnen gelden. Het vreemde is dat het me met Basinski's The Disintegration Loops wel lukt, maar met Narkopop (nog) niet. De muziek heeft dan een verkwikkende werking.

Het rare is dan dat de vinylversie (en die zal echt wel weer fraai zijn uitgevoerd) dat overgeven aan de muziek dan weer in de weg zit, omdat je drie keer moet opstaan om de schijf om te draaien/te wisselen.

avatar van Poa
Poa
Rausch 5 is voorlopig mijn favoriet − wat een spanning.

In Narkopop en deze heb ik nog niet de diepgang kunnen ontdekken van bijvoorbeeld Zauberberg, maar wat mij betreft mag hij elk jaar een Gas uitbrengen.

avatar van bennerd
Wou dat ik dat van mijn vrouw ook mocht.