Panic! At the Disco - Pray for the Wicked (2018)

Label: Fueled by Ramen

1. (Fuck a) Silver Lining (2:48)
  2. Say Amen (Saturday Night) (3:09)
  3. Hey Look Ma, I Made It (2:49)
  4. High Hopes (3:10)
  5. Roaring 20s (3:06)
  6. Dancing's Not a Crime (3:39)
  7. One of the Drunks (3:18)
  8. The Overpass (2:57)
  9. King of the Clouds (2:40)
  10. Old Fashioned (2:46)
  11. Dying in LA (3:49)
DirkieDik
And Brendon Urie strikes again!

Weer een heel goed album van Panic! At the disco, de eenmansband. Goeie poprock en een paar slome nummers zoals dying in LA. Erg goed album

avatar van FRNKY
High Hopes is wel catchy maar dit komt natuurlijk nooit meer in de buurt van eerste plaat..

avatar van Grecio
Wel geinig. Goeie stem heeft hij natuurlijk, ook catchy melodietjes. De teksten laten wel te wensen over. Wel een goeie voldoende, leuk albumpie.

avatar van joko150
hier staan toch wel een paar goed geschreven nummers op zoals Dying In LA, High Hopes (die coupletten! mooie strings), The Overpass, en One Of the Drunks,
al is het grote gedeelte van de tracklist wat te elektronisch met drumcomputer's wat zeer jammer is.

avatar van esteban
Wie had ooit gedacht dat deze band nog eens zo'n dikke hit zou scoren? Akkoord, ze brachten CD's uit, maar in de hitparade zijn ze lang afwezig geweest. Hopelijk is 'High Hopes' geen éénmalig terugkeer.

esteban schreef:
het is ook vrij bijzonder dat High Hopes zo goed scoort in vrijwel elk Europees land, aangezien het vorige album Death Of A Bachelor niet zo veel afwijkt van dit album, en Death Of A Bachelor geen een notering heeft in Europese hitparades

avatar van esteban
Het goede moment en een flinke portie geluk, vaak komt het daar gewoon op neer, denk ik. Mijn zus, die als tiener een grote Panic at the Disco fan was, kende de laatste albums zelfs niet. Ze wist niet dat de band nog actief was, maar blijkbaar kwamen ze opnieuw onder de aandacht door hun single voor 'The Greatest Showman'. Hopelijk niet meteen ook het laatste succesje, want ik kan de song wel smaken.

avatar van joko150
inmiddels is Hey Look Ma, I Made It de tweede Nederlandse hit van dit album.
Ik blijf het toch bijzonder vinden, een goeie vriend van mij die zei vorig jaar nog voor dat dit album uit kwam:
''ik vind het wel fijn dat Panic! At The Disco in Nederland niet zo veel aandacht trekt, zijn de concert tickets wat goedkoper en dan hoef ik niet zo haastig een ticket te kopen''. Fast forward naar nu en is dat in een keer heel anders, een beetje hetzelfde als wat er met Twenty One Pilots is gebeurd, heel wat populaire singles uitgebracht maar met Stressed Out braken ze hier door.

avatar van esteban
Die tweede single is bij ons niet echt doorgebroken.

Deze lijkt dat wel te gaan doen:

Taylor Swift - ME! (feat. Brendon Urie of Panic! At The Disco) - YouTube

Yikes.

Rudi1984
Briljant nummer weer.

esteban schreef:
Die tweede single is bij ons niet echt doorgebroken.

Deze lijkt dat wel te gaan doen:

Taylor Swift - ME! (feat. Brendon Urie of Panic! At The Disco) - YouTube

Yikes.
wat een draak van een nummer! en dan die productie, klinkt als een demo track....