The Slow Readers Club - Build a Tower (2018)

Label: Modern Sky

1. Lunatic (3:32)
  2. Supernatural (3:24)
  3. You Opened Up My Heart (4:21)
  4. Never Said I Was the Only One (3:09)
  5. On the TV (3:52)
  6. Through the Shadows (3:48)
  7. Lives Never Known (3:08)
  8. Not Afraid of the Dark (3:34)
  9. Lost in Your Gaze (3:58)
  10. Distant Memory (4:02)
avatar van blur8
ElectroBritPop uit Manchester. Singels Lunatic & You Opened.... liggen in verlengde van vorig album. Gewoon lekker ongecompliceerd dus. Helemaal goed gekeurd.

avatar van AstroStart
De eerste twee singles zijn al supergoed. Van deze band gaan we ongetwijfeld meer horen in de toekomst, dat kan haast niet anders.

avatar van Lingerson
De singles zijn inderdaad veelbelovend, ben heel benieuwd naar het album.
Ik hoop dat het wordt opgepikt in Nederland! Zou ze graag eens live zien.

avatar van Mausie
Heerlijke singles zeg. Hun sound lijkt mij ook wel geschikt voor een groot publiek, kunnen idd groot gaan worden. Benieuwd naar het volledige album en de houdbaarheid. Nummers die instant binnen komen, gaan regelmatig snel vervelen.

avatar van Grecio
Ijzersterk album. Nog een paar keer luisteren om de houdbaarheid te testen. Voor nu 4*

avatar van blur8
Is het extreem goed? .... nee. Blijf je doorluisteren? JA Het is dus geweldig.
En dat betreft vooral de productie. Helder, vet aangezet. lekkere gitaren. Syths waar ze horen.
Strakke songs met dynamiek. Nieuwste ontdekking: Distant Memory .
stijgt vanzelf in waardering. let maar op.

avatar van DjFrankie
Ontzettend lekkere plaat, Who Needs de nieuwe Editors, ik niet. Deze bevalt me stukken beter.
Nu nog ergens live gaan zien.

avatar van Lingerson
Heerlijk album. Ze komen naar Haldern pop. Hopelijk ook naar Nederland. Hele gave band

avatar van Mausie
Dit album wordt steeds beter en beter. Sowieso een 4, maar wellicht op weg naar hoger. Alleen Not Afraid of the Dark kan ik niet zoveel mee, mijn aandacht glipt steeds weg bij dat nummer.

avatar van Edgar18
Sympathiek plaatje, wel iets teveel naar Editors geluisterd.

avatar van blur8
Ter kennismaking de sterkste songs even op een rijtje:
1. Lunatic
3. You Opened Up My Heart
4. Never Said I Was the Only One
5. On the TV
10. Distant Memory

En als dat gelukt is, kunnen de andere tracks er ook bij. Probleemloos lekker pop/rock album.

Jean-Maurice
Wat een geweldige band! Ik ben nu hier naar het luisteren.

The Slow Readers Club - Live at Albert Hall - YouTube

avatar van Grecio
De houdbaarheid van de nummers valt me iets tegen. Van een 4,5 naar een 4. Alsnog een prima album.

Jean-Maurice
Album vandaag binnengekregen. Wat een uitstekend album! Samen met die van Actors tot nu toe de beste van dit jaar.

Alicia?

avatar van Alicia
Ik was al op zoek naar m'n dansschoentjes,jean maurice!

Klinkt goed!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Via Editors bij deze band terechtgekomen. Klinkt goed, eerste indruk:kruising tussen Editors & Interpol. Had nog nooit van deze formatie gehoord maar ga hier eens induiken.

avatar van DjFrankie
Lingerson schreef:
Heerlijk album. . Hopelijk ook naar Nederland. Hele gave band

ESNS 2019 in Groningen in Januari

DjFrankie schreef:

ESNS 2019 in Groningen in Januari

Dank voor de tip! ik ga eens kijken of het lukt om dan naar het hoge noorden af te reizen...

avatar van stoepkrijt
Goed in het gehoor liggende alternatieve rock met een post-punkinslag. De singles Lunatic en On the TV bliezen me van mijn sokken, zó lekker vond ik ze. De hele eerste helft van dit album gaat eigenlijk in hetzelfde spoor mee. Helft numero twee is helaas wat minder enerverend. Ik krijg regelmatig het gevoel naar een jong bandje te luisteren dat op zijn debuut nog even wat makkelijke deuntjes uitprobeert om de komende jaren wat meer diepgang en experiment op te gaan zoeken. The Slow Readers Club is echter al drie albums onderweg en de bandleden zien er niet uit als jonge broekies. Hun muziek zal daarom waarschijnlijk altijd zo speels blijven als hij hier is en dat stapje extra zit er niet in. Een 4,5 is daarom te hoog gegrepen, maar 4 sterren verdient een verslavende plaat als deze absoluut.