Mini Mansions - Flashbacks: A Collection of B-Sides from the Great Pretenders (2018)

1 stem

4. Ticket for Two (3:35)
  5. Fiona (4:18)
  6. Shape Recorder (4:12)
  7. Valet (5:01)
  8. Little Al Capone (3:11)
  9. Shadow (5:35)
avatar van E-Clect-Eddy
Via crowdfunders kregen deze leftovers van The Great Pretenders (2015) de kans om uitgebracht te worden.

Er zit wat mij betreft geen slecht nummer tussen, meen ik al meteen na de eerste beluistering. Menig ander act zou dit als een regulier album uitbrengen maar de heren van Mini Mansions vinden dat blijkbaar niet goed genoeg. Kan het wel eens zijn daarmee, dit overtreft nergens het werk van 2015's juweeltje, maar zit er muzikaal ook weer niet ver van af. Iets wat minder energiek, iets minder waanzin maar nog steeds goed in elkaar gezette nummers rijk in variatie. Iets minder hoekig en ook minder catchy hooks. Het is vooral tekstueel minder sterk... maar dit was pas de eerste beluistering.

De core van deze band deed dienst als de backing-band voor Sparks tijdens hun recente tour heb ik ergens gelezen. Misschien dat dit verklaar dat ze sinds 2015 geen nieuw album meer hebben uitgebracht. Op deze manier kan het nog wel jaren duren voor ze een echt nieuw album uitbrengen.

Met name de tweede helft van Bored to Death is erg fijn, dat geldt ook voor Ticket for Two met ronkende en fuzzende gitaar.