Echo & The Bunnymen - The Stars, The Oceans & The Moon (2018)

Label: BMG

1. Bring on the Dancing Horses (4:01)
  2. The Somnambulist (3:23)
  3. Nothing Lasts Forever (4:09)
  4. Lips Like Sugar (4:26)
  5. Rescue (4:16)
  6. Rust (5:02)
  7. Angels & Devils (3:39)
  8. Bedbugs & Ballyhoo (3:24)
  9. Zimbo (4:33)
  10. Stars Are Stars (3:30)
  11. Seven Seas (3:42)
  12. Ocean Rain (5:40)
  13. The Cutter (4:22)
  14. How Far? (4:39)
  15. The Killing Moon (4:58)
Nieuwe bewerkingen van bestaande numers. Ben alleen benieuwd of hij ze niet slechter dan beter heeft gemaakt?? ?

De hoes past iig wel bij ze

avatar van TEQUILA SUNRISE
Had gehoopt op nieuw werk, maar wellicht zijn het verrassende uitvoeringen.

avatar van Erwin.c
Vind Seven Seas ig niet bijzonder, beetje inspiratieloos. Mooidoenerij....

avatar van E-Clect-Eddy
Er is een bijpassende tour aan verbonden "with strings and things" komt ook naar Nederland

avatar van Premonition
"I'm not doing this for anyone else. I’m doing it as it’s important to me to make the songs better. I have to do it." Aldus Big Mac. Ik geloof er niks van....

avatar van johan de witt
The Somnambulist is nu uit op single, klinkt wel lekker.
Geheel nieuw album had ik liever dan deze string-versies, maar we zullen zien.

Laat ik beginnen te zeggen dat ik een enorm groot liefhebber ben van de konijnenmannen. Ik was dan ook blij te zien dat er een nieuw album aan zat te komen, totdat bleek dat het om herbewerkingen ging.

Meer favoriete artiesten van mij zijn deze band op dat vlak voorgegaan en eigenlijk zelden vond ik dat geslaagd. Maar wie weet.......

Nou, ik weet het......... ook deze gaat in de lange rij 'dit hoeft niet en het voegt niks toe'. Met andere woorden: een beetje slappe hap.
Alle scherpte is er uit en dan blijven wat gezapige nummers over zoals ze die op hun laatste albums vaker afleveren. Gek genoeg vind ik dat daar helemaal niet erg. Dat zijn lekkere popsongs, niet meer of minder. Maar dit zijn wel klassiekers als Bring On the Dancing Horses, Lips Like Sugar, Seven Seas of The Killing Moon. Die hoef ik niet in belegen veertigers, vijftigers variant te horen.

Deze richting de vijftig lopende liefhebber hoort ze het liefst zoals ie ze hoorde toen ie tiener was. Die latere Echo & The Bunnymen popalbums zijn gewoon geinige aanvullingen. Deze The Stars, The Oceans & The Moon versies vind ik niet geinig. Integendeel.

Blijf met je tengels van deze nummers af. Oh wacht, het zijn jullie nummers. Nou goed: lekker cashen dan maar waardoor er weer een tour tegenaan gegooid kan worden. Prima, daar kan ik wel mee leven. Niks mis met centen verdienen. Maar ik sta nu niet meer in de startblokken om een dure vinyl-versie te gaan kopen. Misschien ooit nog wel als ik toch de kriebels krijg omdat ik de boel zonodig compleet wil houden (kijken hoe lang ik dit vol ga houden).

Nee, zitten veertigers en vijftigers echt op deze belegen versies te wachten? we zijn toch zeker niet bejaard?!

Slecht is het niet, maar de teleurstelling is toch wat groot zullen we maar zeggen.

avatar van Mjuman
3/11 staat dit gezelschap incl "strings and things" in Tivre. Doubts even here en dan ben ik local lad

Will c! Per slot van rekening kan je je jeugdlegendes maar eenmaal om zeep helpen

avatar van Poles Apart
Mjuman schreef:

Will c!

Die zit achter de drums bij Coldplay.

Poles Apart schreef:

Die zit achter de drums bij Coldplay.

Dat wens je niemand toe, al is de doekoe dan wel da sugar for the pill!

Hoes doet mij aan de clip van Bowies Blackstar denken.

avatar van Mjuman
Ooit de in situatie verkeerd om de band van je eigen fiets lek te moeten prikken? Ik wel - in de vorige eeuw was ik ooit veel te laat thuis aan het komen van een stapavond en ik vreesde de toorn van …

Goed, ik kan kort zijn - van dit album staan tracks 1, 2, 11 en 15 op spotify en al spotifietsend ontwikkelde zich een niet te bedwingen impuls de fietsband lek te prikken.

James Last does Echo & The Bunnymen. Voorzichtigheid is geboden: geen breekbare voorwerpen in de buurt, kinderen naar bed en de kat buiten de deur. Achteraf een neut en luisteren naar Ocean Rain of Heaven up Here - terechte vraag: Where Did It All Go Wrong

Voor alle duidelijkheid: die kaarten voor 3/11 komen er niet - die pegels investeer ik liever in een extra avond LGW, het weekend erna

avatar van johan de witt
Leuk om ze een keer in een andere versie te horen, maar het blijft wel bij die ene keer.
Ze zijn hun eigen coverband geworden

De twee nieuwe nummers zijn trouwens prima.

Ik zie er echt de meerwaarde niet van in, geen een versie is beter dan het origineel. Ik heb op mijn cd wel een handtekening van Mac en Will Sergeant, dat dan weer wel. Maar of ik het vaak ga draaien....

Stop aub Echo. Beste herinneringen aan jullie in de vorige eeuw.

avatar van raymondkeuters
Ik heb het echt een kans gegeven. The Killing Moon is het enige nummer dat ik nog kan verdragen, de rest vind ik echt zeer bedenkelijk. En vooruit, The Somnambulist is oke. Zijn nasale stem en de slechte productie is tenenkrommend op dit album. Komt op mij allemaal erg geforceerd over.

Over en uit met deze man heel jammer !!!

3 slechte albums achter elkaar ?

avatar van E40
E40
Ze geloven blijkbaar zelf ook niet veel in dit album. Ik zag ze vorige weekend deze nummers in min of meer dezelfde uitvoeringen brengen zoals ze al jaren en jaren plegen te doen . Zelfs de aangekondigde strijkers bleken het hazenpad gekozen te hebben. Dus deze plaat diende toch gewoon als excuus om weer eens een nieuwe (oude ) tour aan vast te hangen.

avatar van frolunda
1,5
Hmmm,nee dit vind ik niks en ik heb het ook nooit niks gevonden als bands hun eigen nummers opnieuw gaan opnemen.Die paar platen van dat soort die ik in mijn kast heb staan draai ik nooit en deze komt er zeker niet in.Had dan een plaat met covers opgenomen of zo.
En dat terwijl ik Echo & the Bunnymen altijd (vooral ten tijde van hun eerste vier platen) een uitstekende band heb gevonden,Heaven up here staat zelfs in mijn top 10.Maar wat ze hier bijvoorbeeld met All my colors (Zimbo) doen is toch wel erg matig/slecht.
Valt me trouwens ook op dat op de stem van meneer McCulloch tegenwoordig behoorlijk wat sleet zit dus ik zie het nut hier niet van in.
Ik vrees dat The Stars, The Oceans & The Moon de band geen goed zal doen,ik hoop deze plaat in ieder geval zo snel mogelijk te vergeten.

avatar van Rainmachine
Mjuman schreef:

"James Last does Echo & The Bunnymen" Heb hier wel even om moeten grinniken want zo denk ik er ook over, al had ik het niet zo mooi kunnen verwoorden. Wat een vreselijke slappe, saaie, inspiratieloze hap. Dat je daar nog je eigen naam onder durft te zetten en luidkeels gaat roepen dat je de nummers NOG beter gaat maken maakt het uitermate ludiek. De band kan gewoon nog goede nummers maken, Siberia was echt een superknappe comeback plaat met alle ingrediënten die de Bunnymen zo speciaal maken. Bij deze plaat ontbreekt dat volledig. Been There, Seen That, Done That ...

avatar van brandos
De tracklist (nadat ik het album bij de platenzaak had terug bezorgd toen ik er achter kwam dat het (mindere) herbewerkingen waren) inspireerde mij dan wel weer om een playlistje aan te maken op spotiify - met de originele versies uiteraard. De liedjes van Crocodiles en Ocean rain weg gelaten want die luister ik liever integraal als album. Dan heb je wel een mooie compilatie - die paar nieuwe tracks zijn prima. Over the wall maar toegevoegd aangezien bijdragen van Heaven up here ontbreken. Veel plezier van, alles overwegende blijft het toch een geweldige band.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Oude wijn in nieuwe zakken, een wat gezapig album.
Was normaal gesproken niet tot koop overgegaan maar de plaat lag al in de uitverkoopbakken.
Om toch de Bunnymen collectie te completeren tot koop overgegaan.
De nummers halen het natuurlijk niet bij het origineel en Ians stem is wat aan slijtage onderhevig
maar stiekem vind ik het toch wel een aardig plaatje.

luigifort schreef:
De hoes past iig wel bij ze

Dit zou iets voor jou moeten zijn.
Hun Songs of Surrender

Ben benieuwd

johan de witt schreef:
Ze zijn hun eigen coverband geworden

Klinkt een beetje als de commentaren bij U2

avatar van luigifort
Horses is niet bepaald een verbetering zeg, jeetje.
Wat was het idee achter dit album? Acoustisch is het ook niet...

luigifort schreef:

Klinkt een beetje als de commentaren bij U2

Ja, daarom

Het idee was om hun fave songs te reinterpret, re-envision en reinventen.

Niet echt gelukt hè

avatar van johan de witt
Ik vind het niet verkeerd eerlijk gezegd.
Gewoon leuk om ze ook zo eens een keer te horen.