Daniel Lanois - Acadie (1989)

Canada
Label: Warner Bros.

1. Still Water (4:29)
  2. The Maker (4:13)
  3. O Marie (3:13)
  4. Jolie Louise (2:41)
  5. Fisherman's Daughter (2:47)
  6. White Mustang II (2:54)
  7. Under a Stormy Sky (2:20)
  8. Where the Hawkwind Kills (3:51)
  9. Silium's Hill (3:00)
  10. Ice (4:26)
  11. St. Ann's Gold (3:31)
  12. Amazing Grace (3:47)
  13. The Maker (Early Bass and Lyrics) *
  14. The Maker [Calypso Demo] *
  15. Still Water (From Eno's House) *
  16. Jolie Louise [Before Dublin] *
  17. Early Dourado Sketch *
  18. The Source of Fisherman's Daughter *
avatar van heartofsoul
Wel eens met bikkel2 en Mjuman wat betreft het productiewerk van Lanois. Oh Mercy en Yellow Moon hadden zonder zijn medewerking beduidend minder spannend geklonken. Zal de albums van Lanois de komende tijd weer eens de revue laten passeren, maar het zou best kunnen dat die een wat minder uitgesproken karakter hebben. Acadie is een beetje bij mij weggezakt - de cd kan ik niet zo snel tevoorschijn toveren. Overvolle platen- en cd-kasten...

Ik kan nog net alles kwijt in een door een vriend gemaakte kast.
Ik heb 2 jaar terug het nodige weggedaan/ ingeruild, dus zo ontstond er weer wat ruimte.
Ik heb alleen deze van hem.
Zal mij ook eens in ander werk van hem verdiepen.

avatar van Kronos
Mijn favoriete album van hem is Shine.

Als producer heeft Daniel Lanois natuulijk zijn kwaliteiten maar persoonlijk hou ik er niet zo van als producers zo hard hun stempel op muziek drukken. Liever een Rick Rubin die Johnny Cash zichzelf weer laat vinden dan Lanois die van zich laat horen op Wrecking Ball of Time Out of Mind.

Ik vind zijn produkties wel fijn.
Het heeft altijd iets exotisch en ik zeg het nog maar een keer broeierig (credits voor EttaJamesBrown.)
Maar smaken verschillen uiteraard.
Wat Rubin met Cash deed is geniaal, alle lof.
Ik heb altijd wat moeite gehad met Jeff Lynne.
Tom Petty, Orbinson, Harrison....alles klonk zo'n beetje hetzelfde. Alleen de liedjes waren anders.

avatar van MeesBowieFan1
super prachtig album. Ik vind deze nummers super mooi. soms raak ik ontroerd van de nummers zoals 'Ice' en The Maker', die twee zijn voor mij het hoogtepunt van het album.