Westside Gunn - Supreme Blientele (2018)

Alternatieve titels: Chris Benoit | God Is the Greatest

Label: Griselda

1. Big Homie Arn (1:00)
  2. GODS Don't Bleed (4:57)

met Benny en Jadakiss

3. Dean Malenko (2:46)
  4. Brutus (4:28)

met Benny en Conway

5. Amherst Station (1:31)
  6. Rvd (3:29)

met Keisha Plum

7. Elizabeth (4:08)
  8. MEAN Gene (1:30)
  9. Stefflon Don (1:54)
  10. SaBu (1:11)
  11. Brossface Brippler (4:01)

met Benny en Busta Rhymes

12. Spanish Jesus (2:45)

met Crimeapple

13. The Steiners (2:44)

met Elzhi

14. Ric Martel (2:13)

met Roc Marciano

15. Westside (3:16)
  16. Wrestlemania 20 (6:24)

met Anderson .Paak

17. AA Outro (2:46)

met AA Rashid

bennerd
Dansen! Feature van Jadakiss, die kan niet slecht zijn.

avatar van mh040
Production credits:
01. Big Homie Arn
02. GOD$ Don't Bleed ft Jadakiss & Benny (prod by Daringer)
03. Dean Malenko (prod by Daringer)
04. Brutus ft Benny & Conway (prod by Pete Rock)
05. Amherst Station (prod by Daringer)
06. RVD ft Keisha Plum (prod by Daringer)
07. Elizabeth (prod by Alchemist)
08. Mean Gene (prod by Alchemist)
09. StefflonDon (prod by SADHU Gold & Hesh)
10. Sabu (prod by SADHU Gold)
11. Brossface Brippler ft Benny & Busta Rhymes (prod by Alchemist)
12. Spanish Jesus ft Crimeapple (prod by Harry Fraud)
13. The Steiners ft Elzhi (prod by Pete Rock)
14. Ric Martel ft Roc Marciano (prod by Roc Marciano)
15. WESTSIDE (prod by Statik Selektah)
16. Wrestlemania 20 ft Anderson. Paak (prod by 9th Wonder)
17. AA Outro (prod by Harry Fraud)

Rene1979
Toffe beats! Toffe featurings! Minder Doot doot doot! Prima album! Grimey shit!

avatar van Silky & Smooth
Dit wordt weer via Daupe! gereleased of hebben we allemaal kans op vinyl?

Rene1979
Silky & Smooth schreef:
Dit wordt weer via Daupe! gereleased of hebben we allemaal kans op vinyl?
Nog geen aankondiging gezien maar Daupe is het vinyllabel van Griselda dus ik vermoed gewoon weer via Daupe

avatar van Nr.4
Dat vind ik me toch een partij schraal dat gezever van mega-limited oplage waar iedereen op springt. Breng je album maar normaal uit en anders hoef ik dat ding ook niet te hebben.
Dit album weet ik nog niet. Pakt me niet meteen, maar vind WSG meestal keihard dus ga er nog even goed naar luisteren.

avatar van TheLegacy
Trrrrrrr.. BOOM BOOM BOOM BOOOM!

avatar van Silky & Smooth
Nr.4 schreef:

Aan de ene kant vind ik het wel tof hoe ze albums releasen en dat het zo snel uitverkocht is, maar ik denk wel eens: doe er een paar 100 extra bij op zwart vinyl zodat iedereen het album gewoon kan kopen.

Dit is namelijk gewoon weer een hard album. En niet eens zozeer vanwege WSG. Sterker, ik mis hem op tracks met meerdere rappers niet eens zozeer. Nee, de beats zijn gewoon heerlijk en alle gastartiesten komen daarop ook goed uit de verf. Al blijft Westside Gunn wel een unieke rapper waar ik inmiddels graag naar luister.

avatar van Delars
Het album is toch een stuk beter dan dat ik aanvankelijk dacht. Bijzondere rapper met een authentiek stemgeluid en een originele flow. Fijne plaat.

avatar van Nr.4
Eens ja, toffe plaat. Toch jammer dat er geen normaal verkrijgbare fysieke release is vooralsnog.
Die track met Anderson .Paak is smooth, niet des Westside Gunn maar wel erg fijn.

avatar van overmars89
Inderdaad een fijn bijzonder album. Alleen de track WESTSIDE is een buitenbeentje voor mij, omdat die beat van Statik zo zuiver geproduceerd is met duidelijke drums. Niet persé een slechte track, maar toch apart omdat de rest zo "kaal" is geproduceerd.

avatar van Nr.4
Klopt ja, past er niet echt bij, maar stiekem hoor ik WSG graag over producties met harde drums.

avatar van Appels123
Heb Benny (maar ook Conway) altijd interessanter gevonden dan Westside Gunn. Qua producties ben ik ook niet echt fan van deze plaat. Sure, het klinkt allemaal prima maar het wordt zijn toch allemaal wel 13-in-een-dozijn soul producties die maar een beetje voortkabbelen. Zeker geen slechte plaat maar ben ook niet echt onder de indruk. Elizabeth daarentegen is wel keihard.

avatar van GarnalenPeller
In vergelijking met Flygod minder standout tracks, maar WSG is gegroeid als rapper.

Busta Rhymes

avatar van GarnalenPeller
Paar puntjes van kritiek: WSG kan niet echt uit de voeten met die 3 korte kunstzinnige beats van tracks 8, 9, en 10. En Brutus, Spanish Jesus, en The Steiners vallen nogal uit de toon qua productie.
Flygod > Supreme Blientele.

avatar van 'rens.
Vind de beats wel lekker maar vind zijn stem echt niks. De onderwerpen van de lyrics zijn ook een beetje uitgekauwd

avatar van Septua
Werd mij aangeraden. Ik vind het alleen echt niet om aan te horen. Beats zonder drums, een lage BPM, een rapper met de meest stereotype teksten die mij doen denken aan 6ix9ine, een stem dat klinkt als een mug???

Nee, laat maar zitten.

avatar van Johnny Marr
Wrestlemania 20 is wel heel dik zeg. But then again, jordidj1 ook.

Butchacominigguh bobobobobobobobooom.

avatar van aerobag
Septua schreef:
een stem dat klinkt als een mug???

Hij heeft wel gelijk though Johnny Marr. SKKKKKKRRRRRRRRRRRRR

avatar van 'rens.
'rens. schreef:

Na verloop van tijd ga je er aan wennen en zitten er toch wat hele toffe tracks tussen: Elizabeth, Wrestemania 20, the Steiners, Brutus. Gister Flygod opgezet en die vond ik toch een stuk beter.

Lekker album maar kan inderdaad niet tippen aan Flygod (wanneer komt deze weer op Spotify....). Desondanks een dikke 4*