The Rolling Stones - Flashpoint (1991)

Alternatieve titel: Flashpoint + Collectibles

Label: Rolling Stones

1. (Intro) Continental Drift (0:27)
  2. Start Me Up (3:54)
  3. Sad Sad Sad (3:36)
  4. Miss You (5:53)
  5. Rock and a Hard Place (4:51)
  6. Ruby Tuesday (3:37)
  7. You Can't Always Get What You Want (7:19)
  8. Factory Girl (2:48)
  9. Can't Be Seen (4:25)
  10. Little Red Rooster (5:12)
  11. Paint It Black (4:12)
  12. Sympathy for the Devil (5:31)
  13. Brown Sugar (4:12)
  14. Jumping Jack Flash (5:00)
  15. Satisfaction (6:09)
  16. Highwire (4:37)
  17. Sex Drive (5:04)
  18. Rock and a Hard Place II * (6:57)
  19. Miss You IV * (8:34)
  20. Cook Cook Blues * (4:08)
  21. Everything Is Turning to Gold II * (4:06)
  22. Winning Ugly VI * (7:52)
  23. Beast of Burden [Live] * (4:50)
  24. Fancy Man Blues * (4:54)
  25. Harlem Shuffle VI * (6:19)
  26. Wish I'd Never Met You * (4:50)
  27. Mixed Emotions IV * (6:12)
totale tijdsduur: 1:16:47 (2:15:29)
avatar van Thunderball
Deze plaat is wat je noemt: cursus hoe verpest ik goede live opnames?

Super overgeproduceerd en in de studio zitten sleutelen totdat het live gevoel ver te zoeken is!

De Stones klonken deze tour fantastisch, maar zo goed als op Flashpoint hebben ze nog nooit geklonken.

Wood heeft in de studio oa de solo op Start me up over gedubt, de achtergrondzang is op nieuw ingezongen en op Rock and a hard place hebben ze zelfs de studioblazerssectie over de live versie gemixt.

Eeuwig zonde! Wie de Stones ano 1989-90 echt wil horen kan beter de Imaxfilm kijken of op een beurs een bootleg op de kop zien te tikken.

RollingStone__ schreef:
Dit is slecht voor the Stones

Toch wel een zéér sterke commentaar bij dit album...

avatar van Proeflokaal
Dit is een flauwe levenloze live registratie. Totaal geknipt en geplakt, fouten gerepareerd (ok op een foutje van Keith in Can't Be Seen) maar verder is dit gewoon de Stones machine zoals we die nu kennen. Al het leven is er uit geknepen lijkt het wel. En dit effect word alleen maar versterkt door de Get Yer Ya Ya's Out sample (Paint it black you asshole) aan het einde van Ruby Tuesday, waarop Jagger zelfs doodleuk nog "listen to that" zegt. Leuk geintje, maar het komt nogal kunstmatig over. Daarnaast kan je diverse bootlegs checken van deze tour, zo strak en geproduceerd klonken ze zelfs tijdens deze tour niet. Wat dus overblijft is een soort van best off die deels live is en deel opnieuw opgenomen. Een herinnering aan een leuk Kuip concert, maar als er niet bij ben geweest kan je dit net zo goed skippen.

avatar van Theoden King
Behoorlijk plichtmatige liveplaat van de Stones. Ik ben al geen echt grote fan en deze plaat heeft dat niet doen veranderen. Er zijn naar verluid iconische liveregistraties van deze band in omloop. Ik ga er van uit dat deze daar niet bij hoort.