Kids See Ghosts - Kids See Ghosts (2018)

Label: GOOD

1. Feel the Love (2:45)

met Pusha T

2. Fire (2:20)
  3. 4th Dimension (2:33)

met Louis Prima

4. Freeee (Ghost Town, Pt. 2) (3:26)

met Ty Dolla $ign

5. Reborn (5:24)
  6. Kids See Ghosts (4:05)

met Yasiin Bey

7. Cudi Montage (3:17)
avatar van thgryda
Jordy schreef:
Dat kun je dan wel van elk album zeggen waar artiesten hun ziel bloot leggen.

Gewoon elk album tout court, je brengt je muziek per definitie uit om ze onder de aandacht te brengen.

avatar van woutorrmusic
Kos schreef:
Sorry maar ik vind het schrijnende aandachttrekkerij.

Argumenten hebben blijkbaar geen effect op je.

Gegrinnikt om deze line van Ye trouwens: 'She said I'm in the wrong hole / I said I'm lost'.

avatar van Tha)Sven
Die lach op de 4th dimension geeft me iedere keer weer kippenvel.

avatar van Marciano Coffie
Een album waar je van alles kan verwachten en ik ben aangenaam verrast. Nummers als Feel The Love was even wennen, maar slaat aan.

Fire is mijn shizzle: western-achtige beat met een goeie Kanye verse.

Kanye daarentegen rapt heel goed in dit album. Zit veel moeite in dan bij ye, maar all good.

Een beter album dan ye. 3,5 ster.

UnknownPleasure
Dit album is toch wel wat gegroeid de afgelopen week. Ondanks een paar ergenissen is dit een meer dan prima plaat eigenlijk.

avatar van Mausie
Beter dan ye, maar alsnog ver beneden de maat naar mijn mening. De meeste tracks komen rommelig op mij over of zijn ronduit saai zoals Reborn. Waarom krijgt die track zoveel stemmen? Ik word gek van dat herhalende refrein, het wordt ook zo ongeïnteresseerd gezongen. De laatste 2 tracks redden het album nog enigszins en zorgen er in ieder geval voor dat dit album een heel punt hoger eindigt dan ye. Maar dit komt niet in de buurt van Daytona, waar alles aan klopt.

avatar van Delars
Er staan twee versies van het album op spotify. Ik verbaasde mij net als jij over het aantal stemmen dat Reborn had totdat ik de goede versie had gehoord.

avatar van Arrie
Delars schreef:
Er staan twee versies van het album op spotify.

Huh echt? Ik zie er maar één hoor.

avatar van Delars
Ja als ik Kids See Ghosts luister op Spotify dan staat er onderin 'meer van deze artiest'. Als ik daar op klik dan heeft het album opeens een andere indeling qua nummers en is Reborn helemaal een ander nummer.

avatar van Elohim
Ik weet nu niet of ik de juiste versie van Reborn heb beluisterd, maar ik heb gewoon de standaard albumversie van Spotify beluisterd.

Maar gossie, het is toch wel verschrikkelijk interessant hoe Kanye West in zekere zin 3 albums naar buiten brengt in enkele weken, en ik eigenlijk het hele spectrum af ben gegaan. Daytona was cool, en een echte verrassing voor mij . Ye was sneu en leek vluchtig in elkaar geflanst te zijn, en dit is eigenlijk voor mij een redelijk typische Kanye plaat voor mij: hier en daar coole beats, maar als rapper hoef ik hem eigenlijk niet te horen. Kid Cudi doet het ook niet meer dan aardig, heb ik het gevoel. Het wordt nergens echt interessant spannend oid. Het is eigenlijk nét geen voldoende waard: 2,0*.

UnknownPleasure
Delars schreef:

Ik zie onderaan niet 'meer van deze artiest'.

Fascinerend.

avatar van jordidj1
Sommige mensen luisterden misschien wel het verkeerde album. Vandaar al die lage stemmen

avatar van Arrie
Het is wel een enorme uitdaging om die andere versie te vinden. Heb je misschien een linkje naar die versie, Delars?

avatar van Delars
Volgens reddit komt dit doordat ik het album op spotify heb gedownload op de dag dat hij uit kwam. Daarna heeft Kanye nog wijzigingen aangebracht waardoor ik twee versies heb van het album. Op de ene versie is Cudi Montage Reborn genoemd.

avatar van Demon.
Ik heb nog steeds dat het album op Spotify op mijn telefoon de verkeerde tracklist heeft. Op desktop/laptop klopt ie.

Een bijzonder albumpje. Een aantal nummers vind ik niet om aan te horen (Feel the Love vanaf het schreeuw gedeelte(?!!), en waarom een Kanye/Cudi collabo album beginnen met een lekkere verse van Pusha T?), en ook Freee vind ik 3x niks.

Hier tegenover staan een aantal hele vette tracks. 4th Dimension vind ik echt smerig goed, maar ook Reborn, Kids See Ghosts, en zeker het outro, Cudi Montage komen heel goed binnen. Wat mij betreft had dit een 5 track EP mogen zijn. Krijgt alsnog het voordeel vd twijfel. 3,5*

avatar van Weirdo Wizzy
Nadat ik Ye toch wel een gezapig plaatje vond (al ga ik hem vast nog wel eens een kans geven) is dit wel een hele aangename verassing. Deze wordt erg veel afgespeeld. De beste nummers staan wat mij betreft op het eind; Kids See Ghosts en Cudi Montage draai ik helemaal kapot.

avatar van mkrake
In tegenstelling tot wat ik had verwacht draai ik dit plaatje nog regelmatig. Het nummer Kids See Ghosts blijft daarbij toch wel een heerlijke track zeg. Een van de toppers van 2018 voor mij.