Animal Collective - Tangerine Reef (2018)

Electronic
Label: Domino

1. Hair Cutter (4:01)
  2. Buffalo Tomato (4:49)
  3. Inspector Gadget (4:19)
  4. Buxom (4:40)
  5. Coral Understanding (3:44)
  6. Airpipe (To a New Transition) (6:03)
  7. Jake and Me (4:25)
  8. Coral by Numbers (2:26)
  9. Hip Sponge (3:53)
  10. Coral Realization (3:00)
  11. Lundsten Coral (3:05)
  12. Palythoa (4:11)
  13. Best of Times (Worst of All) (4:09)
Kijk eens aan. Vorig jaar was er nog die schitterende ep, opgenomen in het Amazone-woud. Nu terug een full cd. Benieuwd wat dat weer gaat geven, want bij de vorige was ik hen even beu, te poppy. Dus is het eigelijk al van 2012 geleden dat ik een hele full cd van hen checkte. Klinkt als een eeuwigheid geleden.

avatar van robbizzel
Erg veel zin in, Hair Cutter klinkt alvast heerlijk als opener, mysterieus en dromerig!

Yes, de goeie richting terug wat mij betreft! Weer vager

avatar van Noere
Hair cutter, fijn wel. Klinkt een beetje als de organische velden van 'sung tongs'/ 'feels', net als de laatste ep 'meeting of the waters'. Ben wel benieuwd wat de heren huisvaders er van hebben gebakken.. interesse was toch wel weg gezakt bij centipede hz. Zonder panda bear deze keer dacht ik

avatar van Poles Apart
NME is zeer kritisch alvast: 1/5 (het zijn geen Arctic Monkeys of the 1975,dat zal het wel zijn...).

Poles Apart schreef:

hahahaha

Noere schreef:
Zonder panda bear deze keer dacht ik

Ja en ook geen echt album, zelfs niet studio-georiënteerd. Het is een live opgenomend soundtrack. Ze hebben het al wel eens - eenmalig (volgens mij) - opgevoerd live, dit is een soort re-take van dat optreden.

Geen echt nieuw "album" dus. Ik ga hem eens opzetten.

Al 3 lagen stemmen, boe. Hehe. Ik ben hier ook benieuwd, sowieso al interessant concept.

UnknownPleasure
Ik was nog niet erg overtuigd zonder de beelden, maar de tweede keer met beelden hebben mij enorm weten te bekoren. Het is dus echt een (live)soundtrack die - nog - niet echt zonder beelden ervaren moet worden.

avatar van Ducoz
Geniale plaat.

Ducoz schreef:
Geniale plaat.

Erg goed ja, maar voelt toch meer als een side-project aan, wat het in principe ook is. In plaats van een live-soundtrack had ik liever een "echt" (visual)album gezien, waar dan ook de concentratie in zit van een album. Maar dit is zeker fijn.