alt-J (∆) - Reduxer (2018)

Hip-Hop / Pop
Label: Infectious

1. 3WW [OTG Version] (5:07)

met Little Simz

2. In Cold Blood [Twin Shadow Version] (2:46)

met Pusha T

3. House of the Rising Sun [Tuka Version] (4:53)

met Tuka

4. Hit Me Like That Snare [Jimi Charles Moody Version] (3:32)
  5. Deadcrush [Alchemist X Trooko Version] (4:03)

met Danny Brown

6. Adeline [ADP Version] (3:46)

met Paigey Cakey en Hex

7. Last Year [Terrace Martin Version] (4:17)

met GoldLink

8. Pleader [Trooko Version] (4:46)

met PJ Sin Suela

9. 3WW [Lomepal Version] (3:15)

met Lomepal

10. In Cold Blood [Kontra K Version] (3:34)

met Kontra K

11. Hit Me Like That Snare [Rejjie Snow Version] (2:59)

met Rejjie Snow

avatar van Slowgaze
Hoor hoe van een matig probeersel een dikke track gemaakt wordt door Alchemist, Trooko en natuurlijk Danny Brown: alt-J - Deadcrush (feat. Danny Brown) (Alchemist x Trooko Version) - YouTube Alt-J pretentieus symbooltje is sowieso veruit het best in de nummers die sterk door hiphop en r&b zijn beïnvloed.

avatar van JVT
JVT
Best een lekker nummer idd, maar het origineel is toch nog een stuk beter.
Toch ergens wel benieuwd naar deze release.

avatar van Slowgaze
Toch wel een hele verbetering ten opzichte van het veel te wisselvallige (hoewel, dat zijn alle alt-J-platen) en bij vlagen gewoon echt saaie Relaxer. De remixversie is in elk geval stukken spannender, maar de fundamentalisten zullen er wel geen brood van lusten - 'bah, hiphop en r&b!' -, getuige de YouTube-reacties op de overigens echt heel toffe track van Little Simz. Maar mijn favoriet is duidelijk 'Hit Me Like That Snare [Jimi Charles Moody Version]': een compleet mislukte track omgebouwd tot een vette soultrack.

avatar van Johnny Marr
Indiestyle is het met je eens wat betreft 'Hit Me Like That Snare', Slowgaze. Maar ze zijn het niet met je eens wat betreft de nieuwe versie van 3WW. Over de plaat in het algemeen zijn ze het vrij oneensch met je. Je kan het stukje hieronder lezen:

Alt-J laat z’n eigen talent verknippen op ‘Reduxer’ - Indiestyle

Johnny Marr schreef:

Ja, maar dat is Indiestyle. Ik bedoel, wie die track met Danny Brown niet goed vindt moet gelijk z'n stempas ontnomen worden.

avatar van Johnny Marr
Slowgaze schreef:

Indiestyle is life, bruh.

Nee maar ff serieus, ik heb dit album nog niet beluisterd, moet ik dringend eens verandering in brengen want ik ben er wel heul benieuwd naar.

avatar van -SprayIt-
Dit is, tegen mijn verwachtingen in, een heel erg lekker album geworden! Nagenoeg elke track vind ik sterk, knap werk van ze. Een stuk sfeervoller, lekkerder en relaxter dan Relaxer. Deze zou zelfs nog kunnen stijgen.

avatar van iHateDolphins
Ik had deze eerlijk gezegd links laten liggen door enige teleurstelling vanwege Relaxer. Relaxer stond gisteren toch weer eens op en nadat ik daar een berichtje had gepost, ben ik op aanraden van Slowgaze toch deze remix maar eens gaan beluisteren.

Deze is echt een heel stuk beter inderdaad! In cold blood echt moddervet! Hit me like that snare van Jimi Charles is ook echt 1000x beter en nu een van de betere nummers van het album.

Thanks voor de tip!

Toch blijf ik bij deze band wel een beetje het gevoel houden dat er meer in blijft zitten. Een awesome wave sloeg bij mij in als een bom en ook hier op MuMe een enorme hype. Wat mij betreft was die plaat wel een kleine revolutie. Die verwachting hebben ze in de daaropvolgende platen toch niet helemaal waar gemaakt wat mij betreft.

Ik vind ze het vetst als ze meer de hip-hop/elektro beats opzoeken, zoals in Deadcrush, Tessellate en Fitzpleasure. Hopelijk zoeken ze in de toekomst meer die kant op.