Tim Hecker - Konoyo (2018)

Canada
Electronic
Label: Kranky

1. This Life (8:42)
  2. In Death Valley (5:36)
  3. Is a Rose Petal of the Dying Crimson Light (3:26)
  4. Keyed Out (9:45)
  5. In Mother Earth Phase (10:26)
  6. A Sodium Codec Haze (5:46)
  7. Across to Anoyo (15:25)
UnknownPleasure
This Life

Prachtig openingsnummer.

avatar van trebremmit
Hopelijk wordt dit beter dan de laatste albums van hem, vind er weinig meer aan wat ie de laatste jaren aan het doen is.

avatar van jurado
Keyed out

Heerlijke track, ik kijk reikhalzend uit naar het nieuwe album.
Vorige plaat vond ik wel wat tegenvallend, hier lijkt hij terug te grijpen naar z'n oudere stijl. #woestveelzinan

avatar van -SprayIt-
Lekkere hoes.

Mooie muziek ook, spannend, kunstig en gelaagd. Kan ook zijn recente voorgangers meer waarderen dan bovenstaande users, zo te lezen. Jammer dat ik deze man 1 keer live heb gezien/zou zien, maar dat het brandalarm roet in het eten gooide...

Ik begin met een minimale 4 sterren.

avatar van Gyzzz
'Ouderwets' mooie plaat inderdaad!

Staat hier al een aantal keer op repeat en is langzaam groeiende. Enerverende en emotionele abstractie waar deze man op zijn beste platen een patent op heeft.

avatar van nico1616
Dit is mijn favoriete Tim Hecker aan het worden. Ideaal voor het beluisteren op de trein, het uur is zo voorbij. Ondanks de bij momenten industriële sound, toch heel erg rustgevend.

avatar van Mjuman
Nou nou nou het album is koud een week fietsend on the spot te bereiken, maar het wordt prompto uitgeroepen tot een meesterwerk. Get a grip guys - zo makkelijk is het werk van Hecker gewoonweg niet. Voor Radio Amor had ik meerdere weken nodig en niet alles daarna viel even goed.

Ook Love Streams had tijd nodig. Ik ga dit weekend wel eens rustig luisteren: 1 * spotifiets = niets

avatar van nico1616
This Life verscheen als single op 31 juli, en ook Keyed Out is al een tijdje officieel uit. Die twee nummers zijn aanvankelijk wat taai maar ze waren perfect gekozen als voorsmaakje.
Love Streams vond ik ook moeilijker dan deze, met dat opera-achtig koor.

avatar van Mjuman
nico1616 schreef:
Love Streams vond ik ook moeilijker dan deze, met dat opera-achtig koor.

Tja, ik ben een liefhebber van Glass en Nyman en dat verklaart misschien wel wat

avatar van trebremmit
Mjuman schreef:

Bennie?

Mooi album deze van Hecker trouwens, hij lijkt eindelijk weer eens wat boeiende en spannende ambient te kunnen maken.

ohmusica
Tim Hecker heeft met Konoyo een afslag genomen van wat wij ‘ambient’ zijn gaan noemen. Deze muziek vraagt om een andere wijze van luisteren. Ik ben zelf al jaren gefascineerd door traditionele Japanse muziek deze muziek lijkt in eerste instantie tegendraads, er komen noten en rustpauzes in voor die je niet verwacht of gewoon bent, die in de westerse muziek ontbreekt, het een en ander ook in eerste instantie nauwelijks te bevatten.
Zie ook: Electronic artist Tim Hecker delves into ancient Japanese court music and negative space on 'Konoyo' | The Japan Times - japantimes.co.jp

avatar van Johnny Marr
Ayo wat een full-on genie is deze gozert dan, en waarom ontdek ik nu pas zijn muziek? Dit is echt fabeltastisch mooi jordidj1 ga dit checken dan. Dat laatste nummer schitterend!

avatar van Omsk
-SprayIt- schreef:

Al weet je dat nooit zeker in dit genre.