Soulfly - Ritual (2018)

Braziliƫ
Label: Nuclear Blast

1. Ritual (4:55)
  2. Dead Behind the Eyes (5:17)
  3. The Summoning (4:15)
  4. Evil Empowered (3:33)
  5. Under Rapture (5:42)
  6. Demonized (4:42)
  7. Blood on the Street (4:32)
  8. Bite the Bullet (3:52)
  9. Feedback! (3:00)
  10. Soulfly XI (3:25)
avatar van DeathRoo
Benieuwd hoe het gaat klinken. Het artwork slaat alleen nergens op. Wat denkt die gast nou te bereiken dan? Zo'n klein boogje, met zo'n lange pijl?

avatar van Rudi S
DeathRoo schreef:

SOULFLY WIKI
Max Cavalera commented on the artwork, "The Ritual artwork is very mystic and captures the vibe of the album perfectly." The artwork shows Shiva wearing Soulfly logo-shaped mask shooting an arrow into the sky for a ritual pose.

Ritual (album) | Soulfly Wiki | FANDOM powered by Wikia - soulfly.wikia.com

avatar van Eddie
De eerste nummers die vrij gegeven zijn klinken wel lekker (ritual, Dead behind..., en Evil Empowered). Het klinkt wel vertrouwd. Max doet met Soulfly al jaren hetzelfde trukje, en dat gaat hem verdienstelijk af. 3 nummers zijn wat weinig om een goed oordeel te geven, maar ik denk dat ik dit wel leuk ga vinden. Ga ik het veel opzetten? Dat denk ik niet, simpel vanwege het feit dat er zo veel betere platen in dit genre zijn.

avatar van Eddie
Loopt nu voor het eerst, en mijn gevoel vooraf klopt wel een beetje. De eerste indruk is dat het een aardige plaat is, maar het doet me aan de andere kant ook niet zoveel meer. Ik ben dit misschien wel wat ontgroeid. Ik denk dat ik het de komende week een paar keer in de auto op zal zetten, om vervolgens in de vergetelheid te raken (net als alle anders Soulfly platen overigens). De eerste indruk is dat soulfly het trucje doet waar ze goed in zijn. Het trukje beheersen ze ook weer dermate goed dat het ook altijd wel leuke platen op zal leveren, mij doet het persoonlijk alleen niet zoveel meer.

avatar van Edwynn
Soulfly blijft voor mij Roots eindeloos in de herhaling. En Roots vond ik al niet veel.

avatar van james_cameron
De band blijft wat mij betreft interessant werk afleveren, met minimale kwaliteitsverschillen tussen de albums onderling. Eigenlijk kan ik alle albums wel waarderen. Deze Ritual is iets strakker en minder chaotisch dan de voorganger, met een betere produktie ook. Cavalera's zoon, inmiddels al weer een tijdje de drummer van de band, is er ook flink op vooruit gegaan. De tweede helft van de plaat kent enkele wat minder boeiende songs, maar over de hele linie genomen is dit wederom een prima album.

avatar van andnino
Tsjongejonge, die Max raakt ook nooit zijn energie kwijt!

Je zou denken dat Soulfly al lang zijn eigen kunstje moe is, en dat er inmiddels wel wat slijtage zou hebben plaatsgevonden. Maar nee, geen dipje te bekennen in de 20 jaar dat de band al albums maakt! Of het zou 3 zijn (way back in 2002)... Maar dit nieuwe album is weer heerlijk energiek, lekker geproduceerd, agressief. De originaliteitsprijs heeft het nooit gehaald, en dat gaat ook nooit gebeuren, maar boeiend!