Soulfly - Ritual (2018)

Label: Nuclear Blast

1. Ritual (4:55)
  2. Dead Behind the Eyes (5:17)
  3. The Summoning (4:15)
  4. Evil Empowered (3:33)
  5. Under Rapture (5:42)
  6. Demonized (4:42)
  7. Blood on the Street (4:32)
  8. Bite the Bullet (3:52)
  9. Feedback! (3:00)
  10. Soulfly XI (3:25)
avatar van Eddie
Loopt nu voor het eerst, en mijn gevoel vooraf klopt wel een beetje. De eerste indruk is dat het een aardige plaat is, maar het doet me aan de andere kant ook niet zoveel meer. Ik ben dit misschien wel wat ontgroeid. Ik denk dat ik het de komende week een paar keer in de auto op zal zetten, om vervolgens in de vergetelheid te raken (net als alle anders Soulfly platen overigens). De eerste indruk is dat soulfly het trucje doet waar ze goed in zijn. Het trukje beheersen ze ook weer dermate goed dat het ook altijd wel leuke platen op zal leveren, mij doet het persoonlijk alleen niet zoveel meer.

avatar van james_cameron
De band blijft wat mij betreft interessant werk afleveren, met minimale kwaliteitsverschillen tussen de albums onderling. Eigenlijk kan ik alle albums wel waarderen. Deze Ritual is iets strakker en minder chaotisch dan de voorganger, met een betere produktie ook. Cavalera's zoon, inmiddels al weer een tijdje de drummer van de band, is er ook flink op vooruit gegaan. De tweede helft van de plaat kent enkele wat minder boeiende songs, maar over de hele linie genomen is dit wederom een prima album.