Ryan Adams - Easy Tiger (2007)

Country / Rock
Label: Lost Highway

1. Goodnight Rose (3:20)
  2. Two (2:39)

met Sheryl Crow

3. Everybody Knows (2:26)
  4. Halloweenhead (3:23)
  5. Oh My God, Whatever, Etc. (2:33)
  6. Tears of Gold (2:55)
  7. The Sun Also Sets (4:11)
  8. Off Broadway (2:32)
  9. Pearls on a String (2:25)
  10. Rip Off (3:12)
  11. Two Hearts (3:03)
  12. These Girls (2:52)
  13. I Taught Myself How to Grow Old (3:21)
  14. Nobody Listens to Silence * (3:41)

avatar van Woody
kom maar op! nooit genoeg Adams voor mij!

avatar van miak
O ik kijk hier ook echt naar uit. 2007 is echt prachtig. Ik heb nog maar twee albums van deze heer, maar wat zijn die prachtig. Heartbreaker heeft zelfs een plaatsje in mijn top 10. Dus kom maar op met Easy Tiger.
Wat een mooie foto trouwens op de hoes.

nanneb
kom maar op met die nieuwe plaat!!
het schijnt dat er ook een dvd aankomt dit jaar...

avatar van Xel
Xel
Ik kan haast niet wachten.
Hoop dat ie iets eerder al te koop is. Zou voor mezelf een prachtig verjaarscadeautje zijn!

Nice!

Weer een albumpje van mijn favoriete artiest!

Trouwens,....

Roots?!

Hier speelt ie de opener van dit album: Check hem

Goodnight Rose

freakystyle schreef:
Ik ben nog niet eens aan 29 toegekomen en nu alweer een nieuwe? pfoe!
Hehe. Het gaat hard inderdaad. 29 is trouwens wel prachtig!

Ik ben benieuwd, en mijn verwachtingen zijn hoog.

avatar van Shangri-la
Ik kijk ook uit naar dit album, ik heb net een preview op de website van de Rolling Stone gelezen en volgens hun is dit het beste album sinds Heartbreaker. Op de website van the Henry Rollins show is het openingsnummer van dit nieuwe album te luisteren en ik moet zeggen dat het erg goed klinkt.
Hier de twee linkjes:

preview

Rollins show

op http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=14477774

kan je een nieuwe song horen van de nieuwe plaat, klinkt zeer lekker.

en nu idd hopen dat er geen ''overbodige'' liedjes opstaan, de man heeft de beste songs van de laatste jaren geschreven, maar jammer genoeg stonden op de laatste platen ook redelijk wat ''vullers op.

hoedanook, schitterend artiest

avatar van Woody
Bedankt voor de link, klinkt erg veelbelovend!

avatar van Coentje
Wat een HEERLIJK nummer zeg, "Two"!!

Doet inderdaad denken aan Heartbreaker, misschien heeft Ryan de laatste jaren iets meer country invloeden opgesnoven, zoals in het laatste album zeer bruut aan het licht komt, maar het lijkt dat hij een stapje terug doet en weer iets midner gecompliceerde muziek maakt.

Maar dat het heerlijke muziek is staat buiten kijf!

Een toppertje in wording! (Na 2 nummers gehoort te hebben)

avatar van danique
Hmmm...ben een beetje huiverig voor het kopen van zijn nieuwe cd sinds ik 3 oktober 2006 naar zijn concert in Paradiso ben geweest... hij heeft er wat dingen laten horen die op zijn nieuwe cd zouden komen (tenminste, dat neem ik aan omdat de helft van de gespeelde nummers nog op geen enkele cd zijn voorgekomen) en eerlijk gezegd was het concert bagger of zelfs nog slechter...

Ryan, Ryan, wat doe je ons aan? (laat de quotes nu maar komen! )

vos
heb hem in die periode gezien in brussel, en ik heb dezelfde mening, de man was een beetje het noorden kwijt. Concert duurde veel te lang, en te veel onbekende saaie nummers... op het einde kwam ie dan op het podium met een soort wolfmasker op.....

avatar van danique
Ja...het is een goeie artiest met een lekkere stem, dat geef ik allemaal toe...maar het is ook zeker zo dat het een arrogante kwal is... en nu zijn er een hele hoop andere artiesten die ook arrogant zijn: maar waarom moet je dan per se slechte concerten geven?

Jammer. Erg jammer.

avatar van Reint
Ik weet niet of dat de reden is dat hij slechte concerten geeft.
Was hij niet ziek rond die tijd?

danique schreef:

Ryan, Ryan, wat doe je ons aan? (laat de quotes nu maar komen! )

gedeeltelijk met je eens. Ik ben ook bij dat concert geweest. Ondanks zijn arrogantie was alles zeker strak te noemen. Het was goed uitgevoerd maar miste, dat beetje extra. En omdat ze maar door en door gingen had ik er op den duur wel een beetje genoeg van. (Hij trouwens ook) Het was een wereld van veschil met de keer dat ik hem in de Oosterpoort in 2002 in Groningen zag. Dat ws werkelijk geniaal.

Kortom ik heb er wel vertrouwen in dat hij wederom een prachtig album af kan leveren.
(heb je toch nog je quote )

Nog niet gelekt

freakystyle schreef:
Ik ben nog niet eens aan 29 toegekomen en nu alweer een nieuwe? pfoe!
Een beetje een cliché en makkelijk berichtje. Maarja, ik heb geen jaar nodig voor een plaat, ik denk jij ook niet;)

avatar van Jeanneman
Coentje schreef:
Nog niet gelekt

Nu wel.

Als niet zo'n grote fan vind ik het wel tof klinken. Meer country dan ik gewend ben van hem.

avatar van Reint
Tot nu toe een geweldige plaat. Dat word sowieso minstens 4,5!

avatar van Reint
Mijn lek heeft wel een andere tracklist, overigens.

avatar van Shangri-la
Jouw lek is denk ik geen lek, er is op usenet gisteren een promo verschenen met daarop twee nummers van Easy Tiger en een aantal nummers van gold en andere cd's en ik denk dat jij die versie hebt.

avatar van Reint
Ik weet het niet. Of het moet om andere versies gaan, maar de titels komen wel gewoon overeen met mijn tracklist, alleen de volgorde niet.

Wel hoorde ik dat er van Off Broadway al eerdere versies waren, dus misschien heb je gelijk.

Aap
Vind het maar matig.
Wanneer maakt ie weer eens iets wat in de buurt komt van 'Heartbreaker'?

Aap schreef:
Vind het maar matig.
Wanneer maakt ie weer eens iets wat in de buurt komt van 'Heartbreaker'?

Hoe kun je hem nou gehoord hebben? Naar mijn weten is hij nog niet gelekt.

Hij is wel gelekt

Maar waarschijnlijk gaan mensen weer denken na 1 keer geluisterd te hebben dat ze hem al mogen afkraken.

Wat ik hoor is gewoon een hele mooie plaat, die ik zeker minstens een weekje geef om op me te laten inwerken

Ik heb trouwens het gevoel dat het "hip" is om een artiest zijn vervolgalbums af te kraken, dit verschijnsel zie ik steeds vaker op MuMe, beetje jammer.

avatar van Reint
Ik heb hem nu minstens 10 keer gehoord. En ik vind het niet hip albums af te kraken, maar hoe goed het album ook is, er mist wat. Het is misschien wel te gevarieerd, want dat moet je toegeven, hij heeft al zijn voorgaande stijlen in deze plaat gestopt.

avatar van Shangri-la
Oke ik heb hem nu ook gevonden, hij is dus inderdaad gelekt. Na een eerste beluistering vind ik hem ook nogal tegenvallen, ik geef nog geen cijfer tot ik hem meerdere keren gehoord heb.

avatar van miak
Heb hem ook en bluister hem nu. Goodnight Rose was leuk.

Mijn volgorde is trouwens anders? De tweede song bij mij is Two...