Novastar - In the Cold Light of Monday (2018)

Belgiƫ
Label: Sony

1. Longtime (3:00)
  2. Life Is All (3:02)
  3. Holly (3:49)
  4. The Laines (3:34)
  5. Pale Eyes (3:03)
  6. Home Is Not Home (3:19)
  7. Tides (3:13)
  8. Tommy-K-Tyson (3:20)
  9. Cruel Heart (2:51)
  10. To Feel Your Love (4:01)
  11. We Don't Mind (3:18)
  12. Word's Out (3:47)
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
"Holly" is de tweede single: Novastar - Holly (Still video) - YouTube

avatar van kennie
Zeer benieuwd naar. De eerste 4 singles bevallen al meer dan het hele vorige album wat naar mijns inziens een beetje een misser was.
Vooral Life is All is erg goed.

Nieuw nummer Longtime

avatar van kennie
Misschien wel een geluk bij een ongeluk dat John Leckie door gezondheidsproblemen deze plaat niet kon produceren. Mikey Rowe bekend van Noel Gallagher en Ed Sheeran enz wilde graag en heeft precies gedaan wat nodig was. Heldere simpele productie. Gewoon de liedjes voor zich laten spreken.
En wat een liedjes. Misschien wel de beste die Joost ooit heeft geschreven. Nergens een zwak moment en tot het einde boeiend. Beatlesque ook. De beste ingrediënten van alle vorige platen komen samen op deze.
Eindelijk de volle mep voor een Novastar plaat. 5.

avatar van Zwaagje
Ik heb me nooit echt verdiept in Novastar; waarom weet ik eigenlijk niet. Ik ken dus niet echt ander werk; hooguit een enkel nummer. De eerste luisterbeurt gaat lekker. Zweverig, maar strak geproduceerde muziek. Niet helemaal (meer) mijn smaak, maar we gaan het beleven. Ik kom er vast nog op terug.

avatar van harencoor
Novastar overtreft zichzelf met een pracht plaat. Werden de mooie liedjes op zijn vorige cd nog ontsierd door de slechte productie, is daar nu gelukkig geen sprake van.

avatar van Zwaagje
Mooie evenwichtige en strak geproduceerde plaat. Een aantal keer beluisterd en vooral met de koptelefoon vallen de details op. Fijne relaxte sfeer ook. Op basis van het vakmanschap geef ik dit 4*, maar ik vraag me wel af in hoeverre dit een blijvertje wordt voor mij.

avatar van the crook
Beste Novastar in jaren, mede dankzij de heerlijk heldere en open productie. Ruim twee handen vol met lekkere melancholische popliedjes!

De hoes is trouwens ontworpen door Ruud de Wild.

avatar van thisisforlife
Zalig! Hij is eindelijk terug met topmateriaal. Joost vintage. Knap gedaan.

avatar van Pinsnider
Grappig dat hierboven al veel wordt gezegd over de productie.
Voor mij is dit na al die jaren eindelijk een waardige en passende opvolger van het prachtige debuut, zonder dat het een herhalingsoefening is. Het klinkt zo fris en warm, daar waar de vorige platen hier en daar kil en afstandelijk klonken en mij nooit echt wisten te raken (op een aantal individuele liedjes van de tweede plaat na). Mooi!!!!

avatar van Alicia
De muziek van Novastar is niet helemaal mijn kopje thee, maar dit is wel een album vol mooie liedjes en waar de kleine dingetjes het 'm doen. Een verhoging naar meer * zit er nog wel in, vermoed ik.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Was Novastar na het album Almost Bangor uit het oog/oor verloren. Eerste luisterbeurt bevalt wel, doet mij denken aan het album Another Lonely Soul welke ik erg sterk vind.

Inderdaad mooie liedjes, maar voor mij net iets teveel Johan-lite

Melancholie is er wel, maar op een toon van "ach-het-valt-eigenlijk-wel-mee-allemaal" ofwel het kabbelt me iets te gemakkelijk.

En het klinkt tegenstrijdig: ik ga het toch wat meer luisterbeurten gunnen,

avatar van heavenmotel
Life is all: begin = envoi van Absynthe minded

avatar van Frenz
Elke luisterbeurt haakt elk liedje iets verder in m'n hoofd, hoewel we de winter al ingaan is het een perfecte herfstplaat.

Misschien niet specifiek gericht op dit album wat ik nog ga beluisteren maar hoe weten jullie wat de singles zijn van de albums?

Meestal staan daar linkjes achter WillemM, zoals hier bij Home Is Not Home

Holly was toch ook een single?

avatar van Frenz
Geen flauw idee, ik ben niet zo van de singles, luister ook vrijwel geen radio meer

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
WillemM schreef:
Holly was toch ook een single?
Klopt, maar daar is geen video voor gemaakt. "Cruel Heart" is net uit op single en in het voorjaar is het de beurt aan "Word's Out".

Ik hoor op het werk noodgedwongen
Q music "radio" maar daar draaien ze altijd dezelfde shit. Over nieuwe singles wordt sowieso nooit gerept. Muziek interesseert ze niet bij dat soort stations.

avatar van brt
brt
Frenz schreef:
Inderdaad mooie liedjes, maar voor mij net iets teveel Johan-lite

En het klinkt tegenstrijdig: ik ga het toch wat meer luisterbeurten gunnen,

Qua songmateriaal vind ik dit wel een stuk beter dan de laatste Johan hoor!

avatar van Sparks
Word's Out is echt een prachtig nummer. Zwaar ondergewaardeerd als je het mij vraagt.