Prince - Anthology: 1995-2010 (2018)

Pop / Funk
Label: NPG

1. Emancipation (4:13)
  2. Black Sweat (3:11)
  3. P. Control (5:59)
  4. Crucial (5:08)
  5. The Love We Make (4:39)
  6. Eye Hate U (6:07)
  7. The Greatest Romance Ever Sold (5:33)
  8. Eye Love U, but Eye Don't Trust U Anymore (3:36)

met Ani DiFranco

9. Gold (7:22)
  10. Guitar (3:45)
  11. Dream Factory (3:07)
  12. The Work Pt. 1 (4:28)
  13. Call My Name (5:15)
  14. Strays of the World (5:06)
  15. Shhh (7:17)
  16. Dreamer (5:32)
  17. Chaos and Disorder (4:19)
  18. Endorphinmachine (4:06)
  19. Musicology (4:24)
  20. Northside (6:31)
  21. When Eye Lay My Hands on U (3:40)
  22. Beautiful Strange (4:55)
  23. Future Soul Song (5:08)
  24. Empty Room [Live from One Nite Alone Tour 2002] (4:00)
  25. 3rd Eye (4:53)
  26. U're Gonna C Me (5:16)
  27. Dinner with Delores (2:46)
  28. Ol' Skool Company (7:30)
  29. 4Ever (3:47)
  30. West (14:00)
  31. Xpedition (8:23)
  32. Muse 2 the Pharaoh (4:21)
  33. Somewhere Here on Earth (5:45)
  34. U Make My Sun Shine (7:05)

met Angie Stone

35. 1+1+1 Is 3 (5:17)
  36. Chelsea Rodgers (5:41)
  37. We March (4:49)
avatar van lennon
E-Clect-Eddy schreef:
Eerste keer dat ik Endorphinmachine hoor, met die prachtig rauwe stem.

Maar de outro is toch licht macaber met "Prince esta muerto" etc.. hetzelfde met de outro van Chaos en Disorder met die hartkloppen.

Maar die moet je in de context van de periode zien. Prince had zijn personage dood verklaard door de vete met Warner.
"We" hebben tijdens de shows in 95 met zijn allen mee geschreeuwd "prince is dead" als hij ons aanspoorde. Terugkijkend best bizar... maar past wel bij de periode dus.
Overigens was ie in die periode ook echt bijna dood (96 volgens mij) maar dat is weer een ander verhaal.

avatar van goldendream
Het leuke kanaal op YouTube waar wekelijks iets aan toegevoegd werd, lijkt stilgevallen. De clips van The Holy River en Peach ontbreken.
Prince - YouTube

avatar van Kos
Kos
Echt veel en veel minder dan zijn eerdere periode wat mij betreft. Flauwe kitscherige popliedjes al hoor je in de verte wel dat hij het wel kan natuurlijk.

avatar van E-Clect-Eddy
Eindelijk alle nummers tenminste één keer gehoord en er staat w.m.b. geen slecht nummer tussen. Er staan wel nummers tussen die ik niet snel zal op zetten (de lange Jazzy - nummers) maar ze klinken verder wel prima.

Zo rest de conclusie dat ik in de afgelopen 20 jaar veel gemist heb en een lange inhaalslag in het verschiet ligt... vrees dat het een meerjarenplan gaat worden.

Voor nu 4* maar voorzien een opwaardering in de toekomst.

avatar van Funky Bookie
Veel plezier met de inhaalslag.