Eliza Shaddad - Future (2018)

Label: Beatnik

1. White Lines (5:26)
  2. My Body (4:43)
  3. Are You There? (3:48)
  4. This Is My Cue (3:33)
  5. Slow Down (4:27)
  6. Daydreaming (4:23)
  7. Just Goes to Show (3:54)
  8. Your Core (4:29)
  9. The Conclusion (3:45)
  10. (To Make It Up to You) (2:06)
avatar van blur8
Eigenzinnige FolkRock uit London, waar ik haar tegenkwam als supportact van. Ook tourde ze al mee met bevriende bands door Europa. De Vibe zoals ze die samen met d'r band op het podium weet neer te zetten is vertaald naar een erg goedgekeurd studiogeluid.
Het zijn eerlijke directe songs met een rockgitaar als basis, maar vooral een heel prettige rijke stem.
Geen makkelijk verteerbare couplet/refrein nummers, veel meer organische folksongs die een verhaal willen vertalen.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Just Goes To Show staat de afgelopen dagen op repeat bij mij, benieuwd naar het volledige album. Andere singles klinken ook veelbelovend, dus dit kan een toppertje worden. 90s rock vibe ook hier weer erg aanwezig, zoals bij een hoop andere vrouwelijke artiesten dit jaar (Snail Mail en Our Girl om een paar voorbeelden te noemen). Een trend die mij erg bevalt moet ik zeggen.

avatar van JVT
JVT
Just goes to show kwam ik laatst in een of andere serie tegen, ik denk dat het seizoen 2 van The Punisher was. Via Shazam de artiest gevonden.
Heel erg goed nummer, en ook White Lines bevalt heel erg. Dus tijd om dit gehele album maar eens te beluisteren.

avatar van blur8
Zag haar weer in volle band bezetting. En live komt alles beter uit de verf. èn zeker Eliza.
Heel goede Stem in combi met erg fijne gitaarsound.
Diinsdag 26 febr. in EKKO utrecht. Ik ben er bij.