Ric Ocasek - Beatitude (1982)

Label: Geffen

1. Jimmy Jimmy (4:57)
  2. Something to Grab For (3:43)
  3. Prove (3:56)
  4. I Can't Wait (3:43)
  5. Connect Up to Me (7:37)
  6. A Quick One (3:37)
  7. Out of Control (4:41)
  8. Take a Walk (4:38)
  9. Sneak Attack (3:55)
  10. Time Bomb (5:03)
avatar van vigil
Fijn dat ook dit soort albums de re-isseu aanpak krijgen. Zijn solowerk is vele malen onbekender in vergelijk met de platen van The Cars. Maar gelukkig na jaren weer herperst in een goede heldere geluidskwaliteit.

Qua sound wel iets gedateerderd (want veel electronischer) maar het vakmanschap en de goede songstructuren vergoeden dat allemaal. Geinig is een jonge Stephen Hague op toetsen te horen is.

De 2020 uitgave heeft dezelfde lelijke hoes maar dat is slechts bijzaak. De hoofdzaak heeft vier extra nummers in de vorm remixes welke verschenen op de 7" en/of 12" van de single Jimmy Jimmy (de zogenaamde single version, a new extended version) welke verscheen in 1983 en een extended version van Connect up to Me (ook 1983, de beste bonustrack naar mijn mening) en een extended remix van Prove welke in 1982 op single verscheen.

zijn latere solowerk vind ik beter

avatar van vigil
Als dat zo is zou dat voor mij goed nieuws betekenen

Vooral de opvolger This Side of Paradise is top en vergelijkbaar met het betere CARS werk