The Jesus and Mary Chain - Darklands (1987)

Label: Blanco Y Negro

1. Darklands (5:30)
  2. Deep One Perfect Morning (2:44)
  3. Happy When It Rains (3:37)
  4. Down on Me (2:37)
  5. Nine Million Rainy Days (4:31)
  6. April Skies (4:00)
  7. Fall (2:31)
  8. Cherry Came Too (3:06)
  9. On the Wall (5:05)
  10. About You (2:35)
  11. Some Candy Talking * (3:18)
  12. Taste of Cindy [Acoustic Version] * (2:00)
  13. Psychocandy * (2:54)
  14. Hit * (3:29)
  15. Darklands [BBC Radio Session] * (4:40)
  16. Down on Me [BBC Radio Session] * (2:29)
  17. Deep One Perfect Morning [BBC Radio Session] * (2:37)
  18. Fall [BBC Radio Session] * (3:11)
  19. In the Rain [BBC Radio Session] * (2:28)
  20. Happy Place [BBC Radio Session] * (2:24)
  21. Kill Surf City * (3:12)
  22. Bo Diddley Is Jesus * (3:17)
  23. Who Do You Love * (4:05)
  24. Everything's Alright When You're Down * (2:39)
  25. Shake * (2:01)
  26. Happy When It Rains [Demo] * (3:46)
  27. Happy Place * (2:24)
  28. F.Hole * (1:07)
  29. Rider * (2:12)
  30. On the Wall [Portastudio Demo] * (3:41)
  31. Surfin' USA [April Outtake] * (2:58)
  32. Here It Comes Again * (2:32)
  33. Walk and Crawl * (2:24)
  34. Some Candy Talking [NME Version] * (3:10)
  35. Mushroom * (3:19)
  36. The Hardest Walk [Soundtrack Version] * (3:12)
  37. Don't Ever Change * (3:32)
  38. Swing * (2:25)
  39. Darklands [With Strings] * (5:27)
  40. Interview [Janice Long] * (14:36)
avatar van Castle
Ikzelf ben meer een Automatic liefhebber dan Munki.
voor mij zijn Darklands en Automatic de 2 toppers

Automatic gisteren geluisterd, en die beviel ook prima.
Wel minder dan Darklands en Honey's Dead.

avatar van WesleyX16
Ik ga toch voor die stofzuigers. Maar ik vind de eerste 5 albums gewoon geweldig. Naast de singles vind ik Nine Million Rainy Days en Fall helemaal super. Ik was bij het eerste keer horen van JAMC helemaal fan. Dat was toen Some Candy Talking in de Engelse hitlijsten binnenkwam. Direct Psychocandy in huis gehaald (Gehuurd eerst hoor). En toen zat ik al Darklands te wachten. Was helemaal anders. Maar niet teleurstellend hoor. Moest wel even wennen aan de sound. Maar het JAMC. Dus ik kon het geduld wel opbrengen.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fraai album met Darklands, April Skies & On The Wall als hoogtepunten.
Deze band doet mij wel heel erg aan Echo & The Bunnymen denken.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Kom op 4 sterren uit, ik had al een verzamelaar van de band in de kast staan maar deze Darklands vind ik een sterk album van de heren.

avatar van Castle
TEQUILA SUNRISE schreef:

Is wat mij betreft met Automatic het beste van de heren.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Automatic heb ik ook in de kast staan.
Goed album maar deze Darklands vind ik iets beter.
Mooi melancholiek donker album en zoals eerder gememoreerd the Bunnymen zijn niet ver weg......

avatar van luigifort
Net zo mooi als de voorganger, maar dan zonder de stofzuigers dus geef het een kans mensen!

avatar van frolunda
Tweede album van het Schotse the Jesus and Mary chain en toch wel een flinke omslag met hun memorabel debuut.De feedback/distortion is grotendeels verdwenen en daarvoor in de plaats krijg je een sfeervolle,doomy en rustige sound.Gelukkig is het songmateriaal wel op niveau maar voor mij had het af en toe wel wat krachtiger en harder gemogen.
De twee singles Happy When It Rains en April Skies zijn de sterkste songs en voor de rest staan er nog wel wat mooie songs tussen maar in zijn geheel vind ik Darklands toch wel wat minder dan Psychocandy.
En misschien vonden de broeders Reid dat zelf ook wel want de opvolger Automatic was weer een stuk beter in balans .
Goed album maar de anderen waren heel goed.