Kinoo - Ritual Outfit (2018)

1 stem

Uitgebracht in eigen beheer

1. Raincoats (3:22)
  2. King of Camp (3:24)
  3. Ritual- (0:55)
  4. Outfit (3:24)
  5. Might as Well (5:49)
avatar van E-Clect-Eddy
De eerste beluistering valt wat tegen, vooral door de bak met galm op de iele zang.

avatar van E-Clect-Eddy
Ik heb deze beginnende band al eens live gezien en dat was ondanks de belabberde locatie een genot. De debuutsingle Even Then en daaropvolgende EP Corners​/​Grips (2016) vielen goed. Maar ook na 5 luisterbeurten vind ik het lastig om die irritante bak met galm te negeren. Muzikaal is het wel goed ook als ik wel dingen hoor die ik ken van Secret Machines - Now Here Is Nowhere (2004).

Zelfs door de galmbak heen kan ik horen dat de zanger waarschijnlijk een fan is van XTC want zijn stem klinkt verdraait veel als die van Andy Partridge. Maar de zang lijd niet alleen onder de galm maar zit ook te diep in de mix en wordt ook zonder te veel overtuiging gebracht. Hoop dat dit een productionele probleempje is en dat het live nog goed komt. Want voor dat ik meadowlake leerde kennen had ik verwacht dat Kinoo de Groningse band zou zijn die door zou breken.

Alternative, Indie Rock, Krautrock/pop