Trevor Horn - The Reflection (2017)

Alternatieve titel: Wave On - Original Sound Track

Score / Pop
Label: Butler

1. Sky Show (3:26)
  2. Battle Begins (2:31)
  3. Reflection (0:46)
  4. Here Them Come (1:34)
  5. In Chaos and Confusion (3:54)
  6. From on High (3:15)
  7. My Daily Life (2:07)
  8. Reflected (0:53)
  9. Peace in Blue (1:38)
  10. In a World of Unreason (2:56)
  11. I Am Alone with Sadness (2:28)
  12. Loneliness and Solitude [Dialogue Version] (3:19)
  13. Main Theme (1:34)
  14. Hear Them Come (Again) (1:25)
  15. Left in a Bleak and Desolate Land (2:07)
  16. The Transition (2:57)
  17. From Battle to Flight (1:41)
  18. The Future of Happiness (1:35)
  19. Greater Expectations (2:12)
  20. Reflection [Reprise] (0:39)
  21. SunSunSunrise [TV Edit] (1:31)
  22. Sky Show ["Bel Air" Reflected & Extended Mix] (5:13)
  23. Future Boyfriends (4:07)
  24. Sky Show [Unplugged] (0:51)
avatar van vigil
In 2017 enkel uitgebracht in Japan, vanaf morgen (28-9) komt deze ook hier uit op cd en lp. In principe het eerste solo album van deze legende

avatar van E-Clect-Eddy
IK zie dat het openingsnummer Sky Show sinds 31 augustus op Spotify staat dus mogelijk ook een release op streaming platforms? Zie het wel staan op de Australische versie van iTunes maar nog nergens anders.

Net voor de eerste keer gehoord: klinkt als de 2018 versie van Buggles met House beats, Pop Rock invloeden en 'artistiek' gebruik van de auto-tune.

Ook wel klinkt het wat zoals YES op 90125 (1983)

avatar van E-Clect-Eddy
Staat nu ook op streaming platforms...

wat ik niet gevonden heb zijn videos van de (Japanse?) show/serie waarvoor dit gemaakt is. Ik neem aan dat het voor zoiets gemaakt is... ?

Ik heb veel soundtracks gehoord die door Pop / Rock acts zijn gemaakt / geproduceerd en diverse zijn gewoon prima te beluisteren zonder kennis van de film of docu waarvoor die is bedoeld. Bij deze wil dat graag wel weten.

E-Clect-Eddy schreef:

wat ik niet gevonden is zijn videos van de (Japanse?) show/serie waarvoor dit gemaakt is. Ik neem aan dat het voor zoiets gemaakt is... ?

The Reflection Wave One 2017 - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
Op zich een prestatie om met synths een compleet orkest na te bootsen, is alleen niet nieuw alhoewel Trevor dit beter lijkt de kunnen dan anderen.

Wat wel minder mooi is dat een synth orkest gewoon niet zo warm noch levendig klinkt als een echte. Het voelt wat glad aan. Misschien is dat wel wat gewenst was voor die 'show' maar minder genietbaar.

De enkele nummers met zang (en spoken word: Sky Show en Future Boyfriends) bevallen het meest en doen herinneren aan zijn Buggles-tijd (en ook wel wat YES) van bijna 40 jaar geleden.

avatar van vigil
Natuurlijk is het wat fragmentarisch af en toe (dat heb je vaker bij filmmuziek) maar wel mooi. Hip en old skool door elkaar. Echt op Yes/Buggles lijken vind ik het niet behoudens het begin van de plaat. Ik hoor er wel soms wat 90's Vangelis doorheen.

De bonustracks (21, 22, 23 en 24) passen er qua sound niet echt bij vind ik. Het zeg maar Yes-like nummer Sky Show heeft in deze remix wel een heel hoge versnelling gekregen. Sunsunsunrise doet me denken aan een ander zeer succesvol project van Trevor namelijk t.A.T.u

avatar van VanDeGriend
Bekende naam, gekleurd vinyl, genummerd oplage, 2LP”s, tientje. Nieuw uit de doos.

Meenemen dan maar. Maar beter is twee tientjes betalen voor een echt leuke plaat. Dat is dit niet. Een combi van Drama Yes, Buggles, een slechte Vangelis soundtrack en War of Worlds. Werkt zonder de animatieserie, die ik verder niet ken, in ieder geval totaal niet. Echt heel stom.