Death Proof (2007)

Alternatieve titel: Quentin Tarantino's Death Proof

Score / Pop
Label: Warner Bros.

1. Jack Nitzsche - The Last Race (2:39)
  2. Smith - Baby, It's You (3:22)
  3. Ennio Morricone - Paranoia Prima (3:19)
  4. Eli Roth & Michael Bacall - Planning & Scheming (1:00)
  5. T. Rex - Jeepster (4:09)
  6. Rose McGowan & Kurt Russell - Stuntman Mike (0:18)
  7. Pacific Gas & Electric - Staggolee (3:50)
  8. Joe Tex - The Love You Save (May Be Your Own) (2:56)
  9. Eddie Floyd - Good Love, Bad Love (2:11)
  10. The Coasters - Down in Mexico (3:22)
  11. Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Hold Tight (2:47)
  12. Pino Donaggio - Sally and Jack (From Blow Out) (1:25)
  13. Willy DeVille - It's So Easy (2:10)
  14. Tracie Thoms & Zoe Bell - Whatever-However (0:36)
  15. Eddie Beram - Riot in Thunder Alley (2:04)
  16. April March - Chick Habit (2:07)
0,5
Het zijn precies allemaal nummers van 50 jaar geleden. allemaal saaie nummers. ik heb de film nog niet gezien maar nu wil ik hem zeker niet zien met zo een slecht album. alleen nummer 12 Pino Donaggio - Sally and Jack [From Blow Out] (1:25) is een mooi nummer.

avatar van Smoes
Kick ass film met een kick ass soundtrack!!!!!
Ik heb m op vynil ,erg mooi doorzichtig rood met zwarte spetters, om het geheel nog eens prachtig te verpakken!

Geweldig album! Mooie nummers staan er altijd op de soundtracks van Tarantino films. 4*

avatar van kaztor
skipy05 schreef:

Ja zeg, stel je eens voor dat je eens naar iets anders luistert dan naar Top 40-muziek...

avatar van Nicolage Rico
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Hold Tight is toch - voorlopig - het beste nummer van de plaat. Heerlijk. Ik moet meteen aan de scene in de film denken, die één van de bizarste is die ik ooit heb gezien. Sowieso de beste en gruwelijkste scene van de film "Death Proof".

Telkens als ik Hold Tight opzet, ben ik bang dat er een auto over mijn hoofd heen rijdt.

kaztor schreef:

Hehe, inderdaad.. de wansmaak druipt er vanaf.

avatar van kaztor
Nicolage Rico schreef:

Heerlijke, zieke scene!

avatar van Doc
Doc
Hold on tight is een fantastisch nr. idd...... die bewuste scene heb ik wel een aantal keer teruggespoeld, om dan nog een keer die ledematen te zien rondslingeren.

Doc schreef:

Haven't we all
Instant classic ja.

avatar van barrett
Je kan er toch wel bijna je uurwerk op juist zetten, de soundtracks van Tarnantino doen het altijd wel bij mij. Het is als het ware een ontdekkingsreis doorheen vergeten pareltjes van vroeger.

Ik ben net aan deze plaat begonnen en hij klinkt toch wel lekker...

avatar van Casino Boogie
Heb net de film nog eens bekeken. De muziek past er gewoon geweldig bij en maakt het sfeertje nog mooier. Hoogtepunten? Jeepster van T-rex en Hold Tight van Dave Dee, Dozy, Beaky Mick & Tich. Eddy Floyd is trouwens ook geweldig. Hoop muziek van het oude Stax label by the way.

Stijn_Slayer
Leeghoofdige film, maar met de soundtrack zit het wel goed.

avatar van Taxman
De film zelf had een aantal geniale (actie) scenes maar was vooral een teleurstelling, de soundtrack daarentegen is van hetzelfde niveau als die van Reservoir Dogs, Pulp Fiction en Jackie Brown. Man, hier zitten echt een paar fucking awesome nummers bij: de geweldige instrumentals van Jack Nitzsche en Eddie Berham en twee keer Ennio Morricone, en een paar absolute klassiekers als 'Hold Tight', 'Baby, It's You' (moet je de beatles versie van 'Please Please Me' eens horen), 'Down in Mexico', 'Jeepster'. Echt een geweldige soundtrack!

avatar van trebremmit
Wel een redelijke soundtrack, paar uitschieters maar zoals zo vaak zijn de nummers met de beelden uit de film erbij een stuk beter te verteren. Op cd vind ik het toch een beetje ouderwets en saai, maar dat heb ik bij alle soundtracks van Tarantino.

avatar van liann
Ik krijg deze CD voor mijn 17de verjaardag volgende week, maar heb alle nummers al vele malen beluisterd.
Ik vind het echt een hele goede CD!
Down in Mexico - The coasters, is mijn favoriete nummer en tevens mijn ringtone

avatar van Vortex
De film vind ik niet zo heel veel aan. De soundstrack is stukken beter. Bijna allemaal jaren '70 nummers!

De stukjes film zijn echter een groot minpunt aan deze OST (nr's 4, 6, en 14) Het hoort er natuurlijk wel bij maar het is slecht verstaanbaar geneuzel. Jammer.

#2 Smith , #12 Pino Donaggio en #16 April March