Maroon 5 - It Won't Be Soon Before Long (2007)

Label: Octone

1. If I Never See Your Face Again (3:20)
  2. Makes Me Wonder (3:31)
  3. Little Of Your Time (2:17)
  4. Wake Up Call (3:21)
  5. Won't Go Home Without You (3:51)
  6. Nothing Lasts Forever (3:07)
  7. Can't Stop (2:32)
  8. Goodnight Goodnight (4:03)
  9. Not Falling Apart (4:03)
  10. Kiwi (3:34)
  11. Better That We Break (3:06)
  12. Back At Your Door (3:47)
  13. Until You're Over Me * (3:15)
  14. Infatuation * (4:25)
  15. Losing My Mind * (3:21)
  16. Figure It Out * (2:59)
  17. Miss You Love You * (3:11)
  18. Story * (4:33)
avatar van kaztor
NewYorkCityLight schreef:
Ja, maar die staat op de re-release van Rihanna haar album, Good Girl Gone Bad, ik weet niet of Maroon 5 hem ook gaat re-releasen.

Word iedereen nou niet schijtziek van die heruitgaves? Het gaat uiteindelijk ook alleen maar om het geld, en ik denk 't zeker bij deze band.

avatar van SiriusBart
Kiwi gaat toch gewoon duidelijk over b*ffen?

kaztor schreef:

Ik word er ook helemaal gek van.......

SiriusBart schreef:
Kiwi gaat toch gewoon duidelijk over b*ffen?

...Klinkt opeens wel heel logisch ja...

Ik heb nu ook de speciale uitgave van dit album, met een extra DVD met een liveconcert en alle 4 de videoclips... Ik vind dat Maroon 5 echt een band is die live nog beter is dan op de CD, dan spetteren ze echt! Ik vind dit album net als hun vorige album erg leuk, misschien zelfs nog wel ietsje beter omdat ik in deze iets meer afwisseling vind zitten... Ook de extra tracks op de speciale uitgave vind ik erg leuk, met uitzondering van het duet met Rihanna... Ik vond het numer toch echt stukken leuker toen je nog duidelijk het catchy gitaartje kon horen en Adam het alleen zong... Ik vind Rihanna's stem persoonlijk lichtelijk irritant. But that's just me!
Ik raad het echt aan om Maroon 5 eens live te bewonderen, misschien dat dat wel een betere indruk geeft van het feit dat Maroon 5 toch echt wel heel muzikaal is, en gewoon best (hele) goeie muziek maakt...

avatar van NewYorkCityLight
Ik vind dat duet ook niks maar laten we eerlijk wezen : Zonder Rihanna zou dat nummer nooit en te nimmer zo hoog gekomen zijn...(ik betwijfel of hij zelfs in de top40 was gekomen). Laat het fenomeen Rihanna alsjeblieft snel over zijn!

avatar van NewYorkCityLight
Gelukkig dat mijn favoriet Goodnight Goodnight nu de 5e single is geworden. Origineel geplanned tot 4e single, maar het slechtste nummer van CD heeft die plaats overgenomen.

avatar van michaelSOAD
Twee jaar geleden vond ik dit album geweldig, maar mijn muzieksmaak is in die twee jaar erg veranderd.

Ik heb dit album laatst nog geluisterd en ik vond er niet veel meer aan. Maar wake up call, kiwi en can't stop blijf ik goede nummers vinden.

avatar van rkdev
Heerlijke plaat, waar naar mijn mening geen echt slecht nummer op staat. Ja ik weet het, een nummer als Goodnight Goodnight getuigt niet van originaliteit, en het begin van Won't Go Home Without You is natuurlijk gejat van The Police. Maar het steekt welallemaal goed in elkaar en elk nummer is catchy.

De eerste 4 nummers zijn naar mijn mening de beste, maar If I Never See Your Face Again moet je wel in de versie ZONDER Rihanna horen overigens.

Ik heb dit album erg mooi gevonden, maar na 10 keer beginnen de nummers te vervelen.

If i never see your face again (albumversie) en Wake up call blijven leuk, maar de rest wordt gewoon vervelend na een aantal keer luisteren.

Ook hebben ze niet echt een bepaalde stijl, wat ik irritant vind. Dan maken ze een poprock nummer en dan weer een rustige balade. Wat voor muziek willen ze nou maken?

Na zoveel tijd vind ik "Won't go home without you" nog steeds het beste nummer. De andere nummers zijn ondertussen wat afgezaagd.

avatar van kaztor
michaelSOAD schreef:

Aan je Top 10 te zien zeker in positieve zin!

Lepidoptera
Dit is de enige band waar ik echt niet naar kan luisteren door toedoen van de frontman. Qua muziek prima... Helaas verpest de frontman alle clips met zijn hoogmoedwaanzin.

Ik weet niet waarom hij in iedere clip wil laten zien dat hij een pistool kan hanteren en vrouwen een orgasme krijgen als hij in de buurt is, beetje jong voor een midlife crisis toch?

Verder lijkt zijn stem op een krolse kat met een slechte dag, een pitchshifter zou op tilt slaan.

Verder een topplaat als je hem weg denkt en vervangt met een Jay Kay bijvoorbeeld, dan hou je net genoeg arrogantie over.

JanBetonde2e
Is dat niet een klein beetje overdreven haha, opzich is het best oke allemaal, altijd na een tijdje weer opzetten en dan klinkt het toch best leuk

avatar van [exchange]
Is er niemand die vindt dat de intro van Goodnight Goodnight wel heel veel weg heeft van Kryptonite - 3 Doors Down?

avatar van midnight boom
michaelSOAD schreef:

Voor mij exact het zelfde verhaal alleen in plaats van can't stop vind ik het openingsnummer

whoknowslisa
Ik was vroeger helemaal weg van het debuut van Maroon 5, heerlijke zomerplaat met leuke nummers, dus toen de opvolger uitkwam heb ik deze blind gekocht. Dat doe ik dus ook niet meer. Ik was ontzettend teleurgesteld in deze plaat. Ik ervaarde het zoals OOR destijds beschreef 'ik was zo benieuwd hoe het bandje Maroon 5 zich ontwikkeld had'. Dat vind ik jammer hieraan; het is ontzettend overgeproduceerd en de kwaliteit van de liedjes vind ik nou ook niet echt denderend. Ik vind 'Makes Me Wonder' en 'Wake Up Call' wel fijne nummers als ze op de radio voorbij komen, maar ik zet dit album nooit meer uit mezelf op. Jammer.

Ik vind dit hun beste album en kan zo'n beetje van elk nummer wel genieten, daarom van mij, 4,5 sterren voor dit album.

Met als hoogtepunt het nummer: Little Of Your Time.

Ik heb dit album veel gedraaid toen het net uit was en ben het helaas uit het oog (of oor) verloren. Lekker popalbum, zonder echte hoogte- of dieptepunten.

avatar van Shelter
Ik vind deze beduidend beter dan het debuut album, er zit veel meer pit in.
Zijn stem is ook gegroeid hier en de nummers zijn niet alleen afhankelijk van de hook/refrein.
Ik ben positief verrast, ben geen groot Maroon 5 fan, maar kan dit toch wel waarderen.
Voor nu een magere 4*, kan zakken als de houdbaarheid minder is.

avatar van Shelter
Favoriete nummers hier; Makes Me Wonder (op een of andere manier hoor ik iets van Michael Jackson in dat nummer hahaha), Wake Up Call, Nothing Lasts Forever.
Houdbaarheid valt me tot nu toe alles mee

Wellicht dat het ook goed bevalt omdat ik eigenlijk vrijwel nooit pop luister, dan is deze plat tussen het gros aan hiphop/breakbeats en soul/jazz een welkome afwisseling