The Delines - The Imperial (2019)

Roots
Label: D├ęcor

1. Cheer Up Charlie (3:26)
  2. The Imperial (5:23)
  3. Where Are You Sonny? (3:58)
  4. Let's Be Us Again (4:00)
  5. Roll Back My Life (3:30)
  6. Eddie and Polly (4:05)
  7. Holly the Hustle (5:46)
  8. That Old Haunted Place (3:05)
  9. He Don't Burn for Me (5:13)
  10. Waiting on the Blue (3:03)
avatar van Madjack71
..vanmorgen op de facebook pagina van de lokale platenboer dit album als tip meegekregen. ..onderweg naar werk eens op mijn gemak beluisterd. ..mooie zalvende zang, ..fijne muzikale ondersteuning en verhalende beeldende teksten. ..doet mij ook aan Cowboy Junkies denken. ..waar af en toe de bugel/trompet en orgel subtiel meer naar voren komt, geeft het m.i. het nummer meer kleur. ..als geheel klinkt het album ietwat gelijkmatig, binnen de kleurtjes en braaf. ..een lokale band in een achteraf stad waar Jon Taffer een Bar Resque doet. ..edoch, het luisterd aangenaam weg en op een weg waar je je houd aan de voorgeschreven snelheid, kom je ook op je bestemming aan. ..maar niet meteen een album wat ik in huis zal halen. ..voorlopig blijft die nog wel in mijn 'afspeellijst' staan.

avatar van Broem
Album inmiddels binnen op vinyl incl een 45 rpm single met 2 bonusnummers. Deze zijn in dezelfde stijl als de rest van het album en een mooie aanvulling. Vinyl ziet er netjes uit maar klankmatig had het veel beter gekund. Dat valt wat tegen. Blijft wel een fanstastisch album.

avatar van Barney Rubble
Een wat droevig album; wat deels het gevolg is van de teksten die spreken van uitzichtloze armoe. De muziek is een tikkeltje aan de veilige kant, maar zeker niet onaangenaam.

avatar van Bill Evans
Bill Evans schreef:
Nee, vooralsnog ben ik niet kapot van dit album, of de voorganger. De ingrediënten zijn wel allemaal aanwezig, maar er is een wat flauwe hap van gemaakt.

Ietwat voorbarige reactie van me. Wellicht is de vroege ochtend ook geen ideaal tijdstip om dit te draaien. Kan ook. Hoe het ook zij, dit album kruipt langzaam onder m'n huid, inclusief de zangstem van Amy Boone.