The Delines - The Imperial (2019)

Roots
Label: D├ęcor

1. Cheer Up Charlie (3:26)
  2. The Imperial (5:23)
  3. Where Are You Sonny? (3:58)
  4. Let's Be Us Again (4:00)
  5. Roll Back My Life (3:30)
  6. Eddie and Polly (4:05)
  7. Holly the Hustle (5:46)
  8. That Old Haunted Place (3:05)
  9. He Don't Burn for Me (5:13)
  10. Waiting on the Blue (3:03)
avatar van Wallie1985
Eindelijk weer een nieuw album!
Op onderstaande site is het eerste nummer te beluisteren/te downloaden 'Eddie And Polly'
The Imperial | The Delines - thedelines.bandcamp.com

avatar van Lura
De data van de liveconcerten van volgend jaar :

28-04 WAGENINGEN : Junushoff
30-04 DEN HAAG : Acoustic Alley
01-05 ROTTERDAM : Walhalla
02-05 GOES : Podium 't Beest
03-05 AMEN : Café De Amer

avatar van Wallie1985
Misschien maar eens kijken voor Wageningen.

Vandaag is er een nieuw nummer gereleased: 'Let's Be Us Again'

En weer zo mooi, wat een stem, wat een muziek, prachtig. Nu al kanshebber voor de plaat van het jaar 2019.

avatar van Renoir
Op Bandcamp is nu ook het practhtige Holley the Hustle te streamen: The Imperial | The Delines - thedelines.bandcamp.com

avatar van Lura
Hier te koop vanaf 18 januari, prijs is inclusief verzending : Lucky Dice Music mailorder - luckydice.nl

avatar van Lura
Nagevraagd bij de Nederlandse distribiteur, de officiële releasedatum wordt 11 januari.

avatar van Rottingdale
7 mei ook in Utrecht! Mooi!

Lura schreef:
Wat een goed nieuws, nieuwe Delines

Voorgangers Colfax en Scenic Sessions laten zien dat The Delines het op Musicmeter goed doen met uitstekende beoordelingen.
Nu Kacey Musgraves hip en happening is zou het misschien ook de deur voor dit gezelschap wat verder open kunnen zetten. Want country, met in dit geval een warme soul-saus, zou het goed moeten kunnen doen op dit moment. Maar eigenlijk is er geen enkele reden om te vergelijken, buiten het feit dat er in beide gevallen sprake is van een dosis country (en dat begrip is nogal ruim).

Middernacht-country-soul is een term die ik ergens voorbij zag komen. Niet heel slecht lijkt me. De lome sfeer is er zeker verantwoordelijk voor en de blazers zorgen voor de soul. Als ik echt wil vergelijken kom ik zelf uit bij een artiest als Lambchop. The Delines zorgen dat je al snel een zeer aangenaam gevoel krijgt van hun nummers.

Toch schuilt daar voor mij wel een beetje een gevaar in: ik moet een beetje mijn best doen om er echt serieus voor te gaan zitten en alles op me in te laten werken. The Imperial kan vrij gemakkelijk wat naar de achtergrond glijden, en dan gaat de boel makkelijk aan me voorbij. En misschien mis ook wat scherpe, spannende randjes. Het is wellicht net iets té fraai, maar ach, daar komt Kacey ook mee weg. Dus lekker veel blijven draaien en goed op me laten inwerken: gaat vast nog een hoop fraais opleveren.

aERodynamIC schreef:

Middernacht-country-soul is een term die ik ergens voorbij zag komen. Toch schuilt daar voor mij wel een beetje een gevaar in: ik moet een beetje mijn best doen om er echt serieus voor te gaan zitten en alles op me in te laten werken.

Tja, als we aan fruitwedstrijden zouden doen, wist ik het wel; bovenstaande post - ik citeer slechts een deel - zou voor mij in aanmerking komen voor de Miss Peer Award.

Huppeltrut Musgrave paren aan een band als deze is een relatieve misslag. Duiken we de geschiedenis in kom ik eerder uit bij o.m. bands als Walkabouts, Cowboy Junkies, vleugje Lucinda Williams: bands/acts die grossieren in breed uitgemeten leed dat het best van je afgereden kan worden in y'r ride in the wide open spaces. Denk ik dichterbij in tijd kom ik uit bij The Apartments of Timber Timbre. Kacey Musgrave is mij te veel somberen door lijntjes te trekken tussen getallen; alsof je Kluun en Wolkers in een adem zou noemen.

Dit is voor laat in de avond, af-draaien; Kacey is maximaal voor de af-was.

Mooie recensie in VK vandaag: 4**** en rake loftuitingen

Mjuman schreef:

Dit is voor laat in de avond, af-draaien; Kacey is maximaal voor de af-was.
Diner slecht gevallen?

Mjuman schreef:
[Dit is voor laat in de avond, afdraaien; Kacey is maximaal voor de afwas.
Het blijft een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten, ieder zijn meug, Mjuman.

Lura schreef:

Dit is niet een dance-topic, dus waarom zou ik twisten?

Eenieder die niet het verschil aanvoelt tussen de door mij genoemde bands en (Ard en) Keessie, mist - afgezien van den persoonlijcken smaeck - toch wel enig vermogen distinctie aan te brengen (re: het verschil tussen Kluun en Wolkers, zijnde triviaalliteratuur en literatuur). Musgrave is typisch een goed gemaakt A&R product. Noem dat een elitair standpunt, by all means, dan kan ik mijn kaas laten rusten

A propos diner slecht gevallen : c'est moi, qui est le chef en ik kook zoals ik schrijf. Gisteren was het runderstoof met linzen, venkel, rode wijn en zoete aardappel

avatar van Broem
T’is maar goed dat ik jullie volg Mjuman en Lura Had waarschijnlijk deze band anders niet gevonden. Wat een lekker album. Meteen The Delines - Colfax (2014) er achteraan geluisterd. Beide albums van hoog niveau. Vergelijk met The Walkabouts en Cowboy Junkies is legitiem. Over Kacey Musgraves ga ik zwijgen...zegt soms meer dan woorden. Mooie ontdekking deze The Delines. Thanx

avatar van Poles Apart
Gisteravond vlak voor het slapen gaan beluisterd, en diep onder de indruk. Wat mij betreft nog beter dan "Colfax". Voorlopig 4 sterren, maar zit dicht tegen de 5 aan. Fenomenale terugkeer van deze band.

avatar van Wallie1985
Net 2 luisterbeurten er op zitten, het jaar is nog maar net begonnen maar deze plaat gaat erg hoog komen in mijn jaarlijstje van 2019. Voor nu 4,5 ster maar de potentie voor de volle 5 is er zeker!!

avatar van Zwaagje
Fijne eerste luisterbeurt. Ik ga er nog even voor zitten voor het stemmen.

Mjuman schreef:

Noem dat een elitair standpunt.

Dat is het zeker Mjuman. Ik lees je stukjes vaak met een glimlach, maar irriteer me ook regelmatig aan het denigrerende toontje. Als je deze discussie vergelijkt met het drinken van wijn dan zeg ik dat ik af en toe behoefte heb aan een slurp wijntje (Musgraves) en soms een goede fles open wil maken in fijn gezelschap (the delines). Excuus me for living.

Je ergert me aan mijn toontje of mijn toontje irriteert je, wat dan ook. Verder kan ik me wel vinden in je bericht, zeker door de (Rode) Wijn vergelijking

avatar van Premonition
Waarom staat hier "Roots" als genre aangeduid? Lijkt me gewoon "Pop". Fijn plaatje, terwijl ik helemaal niet van midnightsoulcountry hou

Mjuman schreef:

U is van het zeer selectieve quoten inclusief interpreteren blijkt wel; ik vergelijk namelijk met Lambchop: mag dat wel?
Het succes van Kacey zou wel degelijk deuren open kunnen zetten voor dit soort bands (is het echt zo erg als dat gebeurt?). Heeft niets te maken met jouw of mijn smaak, heeft niets te maken met het feit of het wel of niet op elkaar lijkt (wat ik nergens zeg). Het is een feit dat er blijkbaar ineens interesse is in deze hoek. Het zou mij niet verbazen dat Kacey-liefhebbers (het zijn er blijkbaar nogal wat), nu wat makkelijk ook dit soort albums gaan beluisteren. That's all. Het is niet moeilijk hoor

Dat je haar naam hier blijkbaar niet wil zien opduiken is niet mijn probleem. Ik zou het prima vinden als mensen er door wakker geschud worden.

Spaar je nukken voor Kacey maar op bij haar albums, je hebt er moeite mee blijkt

P.s. ik wacht met smart op uw reactie, hopende dat u zichzelf op sublieme wijze overtreft, onnavolgbaar als altijd (make it a 'slow burn' mijn kant op).

avatar van dix
dix
Wat nou Kacey, dit huppelt toch volstrekt niet. Fleetwood Mac, dát hoor ik er in.

dix schreef:
Wat nou Kacey, dit huppelt toch volstrekt niet.

Het succes van een huppelende Kacey kan deze deur wellicht niet openen? Ik geef het op (ik blijf vergelijken met Lambchop, zo!).

Ondertussen, door alle gezemel, staat het album wel telkens hoog in de update lijst. Ik moet het jullie nageven

avatar van dix
dix
aERodynamIC schreef:
Het succes van een huppelende Kacey kan deze deur wellicht niet openen?

Maar natuurlijk, alleen gaat Willy Vlautin haar niet voor zijn band plaatsen. Hell no

dix schreef:

Vraag het hem zou ik zeggen

avatar van Zwaagje
En laten we het nu weer over het album hebben, want dat is prachtig. Een originele mix van roots, country en soul; héérlijk die blazers! Dit alles aangevuld met warm stemgeluid van de zangeres. Ook de teksten zijn het beluisteren waard; je wordt er alleen niet altijd vrolijk van. Dit kan voor mij wel eens een groeibriljantje blijken.

avatar van Anthony72
Prachtig album. Na vier luisterbeurten is nummer 10 mijn favoriet vooralsnog.

avatar van Poles Apart
Er is ook een deluxe uitvoering van dit album met 5 extra tracks (7").

Poles Apart schreef:
Er is ook een deluxe uitvoering van dit album met 5 extra tracks (7").

Waar kan ik deze vinden?