Anemone - Beat My Distance (2019)

1 stem

Canada
Label: Luminelle

1. On Your Own (3:31)
  2. Daffodils (3:53)
  3. Memory Lane (4:51)
  4. Sunshine (Back to the Start) (5:30)
  5. Vanilla (Here We Go Again) (4:06)
  6. She's the One (3:13)
  7. Segue (3:56)
  8. Endless Dive (5:13)
  9. Only You (6:42)
avatar van blur8
Ontelbaarste droompop variant. deze keer uit Toronto.
Goedbedoeld, maar om indruk te maken, moet er toch ergens een twists of iets eigens inzitten.
Daffodils & Memory Lane ergens verdwaald in een playlist is prima.

avatar van E-Clect-Eddy
Op hun Bandcamp pagina met Alternative en Psychedelic Rock gemarkeerd. Maar Droom Pop sluit daar inderdaad beter bij aan. Het heeft ook wel iets met Franse Psychedelic Pop en de orgeltjes en gitaargeluid heeft wel wat 60s kenmerken.

De stem van zangeres Chloé Soldevila doet me ook denken aan April March - Chrominance Decoder (1999), April March is de moniker van de Amerikaanse Elinor Blake die zich graag in Frankrijk ophield bij Bertrand Burgalat en zijn Tricatel label.

Dit is volgens mij ook de Anemone die in mei op London Calling zal spelen, ben daar wel benieuwd naar.

Heerlijk iel gitaartje op Sunshine (Back to the Start), er zijn meer momenten (bijv. Vanilla (Here We Go Again) dat dit gitaargeluid me doet denken aan Blondie's Autoamerican (1980)