De Jeugd van Tegenwoordig - Anders (Different) (2018)

Hip-Hop / Rock
Label: Top Notch

1. Ik Kwam Haar Tegen in de Moshpit (3:38)
  2. Let the Tits Out (3:38)
  3. Alles in het Rood (1:28)
  4. Middeleeuwen (2:51)
  5. Lieve Nigga (3:07)

met Bokoesam

6. Smokinsippin (2:03)
  7. Cru (1:44)
  8. Hiero (2:35)
  9. De Kaastoren van Babylon (3:53)
  10. Rattengif (3:22)
  11. De Code (3:36)

met Ronnie Flex

12. Hocus Pocus (4:02)
avatar van dynamo d
Wat een verrassing nog een album van De Jeugd van Tegenwoordig dit jaar! Was er een bijzondere reden dat deze zo snel naar Luek komt?

avatar van Arrie
Nice, nummers met Sammie en Ronnie. Ben ik wel benieuwd naar!

avatar van Ploppesteksel
Van de single Ik Kwam Haar Tegen In De Moshpit weet ik nog niet goed wat ik ervan moet denken. Is het een mislukt experiment? Anderzijds is het best weer catchy. En het is sowieso gedurfd om er een paar (lukrake) gitaaruithalen in te stoppen, des te meer omdat die naadloos weer overgaan in een melig The-Dreamachtig R&B-gedoe.

avatar van crosskip
Nou die eerste single is al gelijk Anders (of was dat te makkelijk). Ik vind em wel lekker in elk geval!

avatar van TheLegacy
Ik vind de single voor t eerst echt volkomen kut. Wel zin in de plaat.

avatar van Bart Lanser
Single vind ik wel lekker, ik hoop alleen dat de mannen niet te makkelijk denken over deze plaat. Sommige nummers zijn wel heel kort. Ik heb er buiten dat wel zin in! “Leuk” vond ik een toppertje

avatar van Rudi S
Bart Lanser schreef:
“Leuk” vond ik een toppertje

Luek, wel goed spellen

avatar van Jordy
?

Al ben ik ook een beetje bang dat dit na het "lueke" vorige album, weer een stapje terug gaat zijn.

avatar van frans swa
zin in, vette sound die single.

hopelijk laten ze de autotune achterwege, want leuk is anders

avatar van panjoe
Ik Kwam Haar Tegen is wel echt een pareltje hoor, de beste single die ik van ze heb gehoord sinds tijden. Ik was een beetje klaar met De Jeugd, maar dit is zo'n knalplaat dat ik weer helemaal mee ben. De lines en het thema van de tekst zijn ouderwets absurdistisch en geinig, maar de show wordt mijns inziens gestolen door de productie: Bas Bron, a.k.a. De Neger des Heils, a.k.a. Fatima Yamaha, is een baas.

Je slaat de spijker op de kop. De Jeugd is met name nog relevant door de beats van Bas Bron.

Rudi1984
Blegh, die gemaakte maniertjes altijd. Eerst zo’n zogenaamd interessante spelfout, nu weer van die interessantdoenerij met de Engelse vertaling erachter.

Rudi1984 schreef:

Voor iemand wiens top 6 uit Taylor Swift bestaat, ben je wel heel gevoelig voor 'maniertjes' bij andere artiesten

Kos
Je zou toch denken dat ze na al die jaren een keer hebben leren rappen. Manman.

avatar van Bart Lanser
Kos schreef:
Je zou toch denken dat ze na al die jaren een keer hebben leren rappen. Manman.

Het is niet dat ze niet kunnen rappen, dit is hun sound.
Die wijkt af van het normaal, but I like it

Kos
Neen, ze kunnen niet rappen.

Kos schreef:
Neen, ze kunnen niet rappen.

Nederlandse rap heeft 99 van de 100 keer sowieso weinig met rap te maken. Het is gewoon praten met een accent.

avatar van coldwarkids
Titmeister schreef:

Baas!

Volslagen onzin.

Volslagen onzin.

Nee hoor.

avatar van Arrie
Ja dat is wel echt onzin. Het is me een raadsel hoe je daar überhaupt bij komt. Wat een bizarre stelling

avatar van Johnny Marr
Let the Tits Out, zijn ze twaalf ofzo?

avatar van goldendream
Johnny Marr schreef:
Let the Tits Out, zijn ze twaalf ofzo?

Als je het IQ van alle leden optelt, kom je misschien wel aan 12. Of ben ik te goedgelovig?

avatar van Gele Stift
Wat een negatief gedoe hier... De laatste albums mogen dan niet zo sterk zijn geweest, maar vermakelijk is de jeugd altijd. Dat zal ongetwijfeld ook weer voor deze plaat gelden.

avatar van goldendream
Gele Stift schreef:

Ik dacht echt positief te zijn. Echt hoor.

avatar van Frenz
Rudi1984 schreef:

Whahahahahahahahahahaha, dit is echt by far (da's engels) de meest briljante quote van 2018.

Nederlandse muziekliefhebbers hebben 99 van de 100 keer sowieso weinig met muziek te maken. Die ene ben jij, Rudi

Kos Hoezo kan de Jeugd niet rappen? Ben jij ook van de rappolitie? Je mag het infantiel, niet jouw ding of helemaal ruk vinden. Maar het is weldegelijk rap.

On topic: de single is wel weer vintage JvT, ben benieuwd naar het album, de vorige was wel luek, maar niet leuk

avatar van ArthurDZ
Persoonlijke aanval verwijderd.

Frenz schreef:

Voor mij niet. Eerder flowloos gebrabbel.

avatar van repelstefan
Ik snap die negativiteit ook niet zo. Prima als je het niet leuk vind, ieder zijn ding, maar daar ben je dan inmiddels toch al lang achter? Het debuut is uit 2005. Ze doen niks heel erg anders dan toen. Maar het blijft uniek. Bas Bron is onmisbaar in het geheel, zoals vaker genoemd. Hoe die gast met dit niveau catchy beats op de proppen blijft komen is onvoorstelbaar knap. Maar onmisbaar zijn ze eigenlijk alle 4. De chemie is perfect, de teksten weird, vol humor en kunstig gevonden. De single heb ik stiemem al weer veel te veel geluisterd. Het is geen 'gemist', maar fijn vind ik hem zeker.

Ik suggereer overigens niet dat je niet mag reageren of moet stemmen als je het niet goed vindt. Geeft het een 0,5, ik zal er echt niet meer of minder lol om hebben. Maar waarom je bij een nieuwe release van een artiest lekker overdreven ongenuanceerd gaat lopen bashen in de comments terwijl je weet dat je het toch niks vindt, is voor mij niet te begrijpen.

avatar van Frenz
Ik ga gewoon op de inhoud Kos Van de drie vind ik dat Pepijn mss aan die definitie voldoet, hij komt vaak geforceerd over bij mij. Maar Fjèze en zeker Wiwa bezitten wel degelijk een redelijk unieke flow, weliswaar niet in elk nummer en altijd even goed, maar de verses in De Kerk bijvoorbeeld staan nog steeds goed overeind, net als Hollereer trouwens. Hun gepiel met taal is een duidelijke love or hate situatie en kan het oordeel over de muziek duidelijk beïnvloeden, twee kanten op. Maar flowloos? Nee, niet eens