Thunder - Please Remain Seated (2019)

geen stemmen

Label: BMG

1. Bigger Than Both of Us (4:10)
  2. Future Train (6:10)
  3. Girl's Going Out of Her Head (4:40)
  4. I'm Dreaming Again (4:19)
  5. Fly on the Wall (5:51)
  6. Just Another Suicide (3:58)
  7. Empty City (6:16)
  8. Miracle Man (5:30)
  9. Blown Away (4:47)
  10. Loser (6:18)
  11. She's So Fine (5:24)
  12. Low Life in High Places (5:51)
  • vanaf zaterdag 19 januari te koop
avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Heropgenomen versies van bestaande nummers naar aanleiding van hun dertig jaar bestaan in 2019 en natuurlijk voor hun doen verkrijgbaar in meerdere versies, zoals te zien op hun webshop: Thunder Official Online Store : Merch, Music, Downloads & Clothing - thunder.tmstor.es. Maar ik stel me de vraag wat het nut is van dergelijke albums?

avatar van Rudi S
Sir Spamalot schreef:
Maar ik stel me de vraag wat het nut is van dergelijke albums?

Antwoord; na 30 jaar (jubileum) kun je best tot de conclusie komen dat sommige dingen beter hadden gekund, mooi moment om dat recht te zetten.
Of dat lukt weten wij volgend jaar dus pas.

avatar van milesdavisjr
Rudi S schreef:

Of dat lukt weten wij volgend jaar dus pas.

Eens, ik ben met name benieuwd in welke versies de nummers terugkomen. De muziek van Thunder leent zich bijvoorbeeld uitstekend (dat hebben ze in het verleden ook wel bewezen) voor een akoestische setting. Of wellicht zijn enkele songs gekort op de speelduur of hebben Bowes & Morley - gezien hun 2 albums als duo - er een injectie met soul en/of funk invloeden ingestopt. In ieder geval, laat maar komen die hap.

avatar van vielip
Ik heb She's so fine laatst gehoord. Ben bang dat dit album niks voor mij wordt. Ik begrijp heel goed dat ze niet elke keer hetzelfde willen doen. Ze hebben alles al gedaan en alles al bewezen. Dus tsja, wat rest dan nog?? Ze zeggen er zelf dan ook over; dit is geen nieuwe weg die we in slaan maar gewoon voor de lol. Omdat we er zin in hadden om het te doen. En in dat licht bezien is dit best (weer) een gedurfde stap. Maar ik vind het niks.

avatar van BlauweVla
"She's So Fine" doet denken aan de oude platen van Bad Company en Free. Daar staan veel van dergelijke midtempo stukken op: niet te hard en niet te schreeuwerig.
Thunder heeft zich wel vaker op andere terreinen begeven, soms met een paar afwijkende nummers op een plaat ("Behind Closed Doors"), of op een heel album ("Giving the Game Away"). Getuigen het praatje over het komende optreden in Weert worden weer Whitesnake en zelfs Foreigner erbij gehaald als vergelijkingsmateriaal. Uiteraard is het wel die hoek waarin ze doorbraken, maar als je luistert naar de laatste twee reguliere studioalbums, hoor je een behoorlijk pure rockband met meer verwijzingen naar blues als ooit te voren, ook productietechnisch. En dit aparte "Please Remain Seated"? Geen idee of het de hele plaat blijft boeien... Maar het kan ook meevallen natuurlijk

She's So Fine klinkt in ieder geval al lekker. Laat maar komen dit album!

avatar van milesdavisjr
Het nummer She's So Fine klinkt best lekker. Ik ben wel benieuwd naar deze schijf. Thunder is geen band die een enorme verscheidenheid en diversiteit in zijn oeuvre heeft opgebouwd. De basis van de band (zowel qua samenstelling dan wel de muzikale benadering) is eigenlijk altijd hetzelfde gebleven. De meeste albums zijn zeer degelijk te noemen maar kennen nimmer echte flinke uitschieters. Daar ik altijd wel van wat variatie en andere invloeden hou en niet vies ben van een andere benadering ten aanzien van je eigen discografie ben ik wel benieuwd naar de uitkomst.