Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club (1997)

Cuba
Wereld
Label: Classic

1. Chan Chan (4:16)
  2. De Camino a La Vereda (5:03)
  3. El Cuarto de Tula (7:27)
  4. Pueblo Nuevo (6:05)
  5. Dos Gardenias (3:02)
  6. Y Tú Qué Has Hecho? (3:13)
  7. Veinte Años (3:29)
  8. El Carretero (3:28)
  9. Candela (5:27)
  10. Amor de Loca Juventud (3:21)
  11. Orgullecida (3:18)
  12. Murmullo (3:50)
  13. Buena Vista Social Club (4:50)
  14. La Bayamesa (2:54)
avatar van lebowski
Geweldige plaat, maar helaas geadopteerd door zo'n beetje elk Grand Café, hotellounge en verjaardagsfeest. Je kan er dus bijna niet meer naar luisteren als je er zelf zin in hebt. Ben trouwens drie jaar geleden in de BVS Club in Cuba geweest, je kan daar met gemak nog acht of negen blikken van die heerlijke mannetjes en dito muziek opentrekken. Fantastische sfeer.

avatar van Ronald5150
Deze krasse knarren leveren op hoogbejaarde leeftijd een heerlijk swingend album af. ”Buena Vista Social Club” hebben we mede te danken aan Ry Cooder. Dit project is daarom niet alleen sympathiek, maar ook nog eens bijzonder goed geslaagd. ”Buena Vista Social Club” is zwoel, sexy, swingend en vooral ontzettend ontspannend. Het laat je heupen wiegen, je hoofd deinen en je voet tappen. De instrumentatie is authentiek, bijzonder fraai gearrangeerd en ontzettend sfeervol. Van een taalbarrière is mijn inziens ook nergens sprake. Ik begrijp dan wel niet wat er gezongen wordt, maar ik zie de vocalen op dit album als een van de vele instrumenten die mooie melodieën voortbrengen. ”Buena Vista Social Club” laat de wereld kennismaken met Cuba en de sfeer van Havana. Bij mij doet dit album het eigenlijk altijd wel goed, welk jaargetijde dan ook. Maar toch heeft ”Buena Vista Social Club” in de zomer iets speciaals. ”Buena Vista Social Club” staat garant voor een heerlijke zwoele zomeravond met goed gezelschap en heerlijk eten en drinken.

avatar van Niek
Gaat toch wel erg snel vervelen. Iets te licht, nietszeggend en totaal niet spannend. Draai hem eigenlijk nooit meer en als ik hem draai dan valt het weer tegen. Terwijl ik er ooit zo mee in mijn nopjes was...