Adia Victoria - Silences (2019)

1 stem

Label: Atlantic

1. Clean (1:52)
  2. Bring Her Back (3:15)
  3. Pacolet Road (3:08)
  4. The City (3:18)
  5. Different Kind of Love (3:24)
  6. Devil Is a Lie (4:28)
  7. The Needle's Eye (3:33)
  8. Cry Wolf (4:16)
  9. Heathen (3:25)
  10. Nice Folks (4:11)
  11. Dope Queen Blues (3:06)
  12. Get Lonely (4:18)
  • vanaf vrijdag 22 februari te koop
avatar van E-Clect-Eddy
Dope Queen Blues was de eerste heerlijke single en daar is vandaag The Needle's Eye bijgekomen (leunt sterk op de percussie).

Daartussen zat de tweede single Different Kind of Love die me minder aanspreekt.

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release volgende week vrijdag, via een stream van NPR first listen

Pacolet Road heeft een fine 'rocking drive' en herinnert ook aan 60s girl-acts. Vooral de laatste minuut van The City is mooi melancholisch. Devil Is A Lie heeft net als vele andere nummers accenten geplaatst door blazers en strijkers.

Get Lonely is de fijn hunkerende afsluiter met een laagje melancholie. "I wanna get lonely, with you"

Niet zo uitbundig aangekleed als het nieuwe album van Leyla McCalla - The Capitalist Blues (2019) en ook andere muzikale genres maar toch hoor ik een soort verwantschap, met name in de manier van zingen. Adia's stem is iets lager en minder sprankelend dan die van Leyla maar beiden bevallen prima.

Rock als genre past vaak niet bij dit album, ook Folk / Singer-Songwriter krijgt de ruimte en als het tempo inzakt dan zijn zelfs Jazz en Roots niet heel ver weg. De nummers die meer op Rock leunen spreken me het meest aan oa Nice Folks.

Favorieten: Dope Queen Blues (met Trip Hop vibes), Pacolet Road, The Needle's Eye en afsluiter Get Lonely