Pharoahe Monch - Desire (2007)

Label: Universal

1. The Resurrection (0:32)
  2. Free (3:34)
  3. Desire (3:32)

met Showtime

4. Push (2:52)

met Showtime, Mela Machinko en Tower Of Power

5. Welcome to the Terror Dome (3:31)
  6. What It Is (2:56)
  7. When the Gun Draws (3:16)

met Mr. Porter

met Erykah Badu

12. So Good (3:15)
  13. The Trilogy (9:24)

met Mr. Porter, Dwele en Tone

14. Agent Orange * (3:44)
Dr.Greenthump
Tja is dit zo'n plaat die we kunnen beschrijven als 'de belofte' van dit jaar? Ik kan in iedergeval niet wachten tot deze plaat uit is

avatar van Conway Twitty
Duurt nog wel lang, maar van een Pharaoh-album verwacht ik wel veel ja.

avatar van Kos
Kos
Hopelijk wat beter dan de vorige.

Dr.Greenthump
Hopen we dat allemaal niet kos

avatar van luc011190
Wie gaan hier voor de productie tekenen?

avatar van MJ_DA_MAN
Onder andere Black Milk, The Alchemist en Denaun Porter als ik het goed heb.

eazyfan
Hiernaar kijk ik erg erg uit, wel niet zoveel topgastartiesten als op de vorige zag ik op Wike. Ik hoop alleen dat het minstens 3,5* gaat worden.

Relax
Dat hoesje ziet er wel vet uit.

Dr.Greenthump
Alleen al daarom zou ik hem willen aanschaffen, hell yeah!

Gekkenhuis
Al te koop bij ITunes terwijl hij pas 26 juni hoort uit te komen .

avatar van waxs
Tof, we hebben er lang op moeten wachten.

avatar van MJ_DA_MAN
Is het dan geen pre-order op I-Tunes?

avatar van waxs
Zou wel heel slordig zijn.

avatar van MJ_DA_MAN
Hij is helemaal niet te koop/al te bestellen op I-Tunes. De voorganger van deze plaat gek genoeg helemáál niet.

Gekkenhuis
Als ik ik naar de ITunes store ga, zijn alle nummers gewoon te koop voor 0.99 euro. Geen idee of je ze ook direct krijgt, want ik koop daar niets.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik zie alleen de singles te koop staan, verder niks van deze plaat.

avatar van waxs
Ik heb 6 nummers van het album, wat wel opvalt is dat het album minder Hip-Hop georienteerd is voor zover ik dat weet. De beat zijn echt geinspireerd door de jaren '70 Soul en Funk. Ook veel zang in de refreinen en nummers als "Push" die voornamelijk uit zang bestaan. Zo ook weer de track "Desire" die wordt ingeluid met zangvocalen evenals "Body Baby". "Let's Go" is echter weer een uitzondering op die regel, regelrechte partytrack (overigens zullen de andere nummers het ook goed doen tijdens feestjes).

"Hold On" is een wat zwoeler rustiger nummer dan de hiervoor genoemde nummers, wordt ook weer begonnen met wat RnB getinte vocalen. Tot nu toe een van mijn minst favoriete tracks omdat het afsteekt ten opzichte van de overige (gelekte) nummers. "Welcome to the Terrordome" is weer een track die meer aansluit bij de andere nummers, de productie wordt weer gekenmerkt door toeters en bellen. Pharoahe komt hier het beste tot z'n recht. Ik denk dat dit album goede kansen heeft zowel mainstream als underground het ver te schoppen. Monch heeft crediet opgebouwd bij de trouwe Hip-Hop liefhebbers, slaat hier welliswaar een iets wat commercielere weg in maar het doet de kwaliteit niet te onder. Tot nu toe zeer te spreken over wat ik heb gehoord.

avatar van waxs
Er is nu ook een advanced version op het internet te vinden.

Tracklist
12. So Good 03:15
13. Trilogy (ft. Mr. Porter, Dwele & Tone) 09:25
14. Agent Orange (Bonus) 03:44

raffael77
Ik stem niet op deze, want hij klinkt slecht. Slechte beats en hij zingt ook veel en heeeeeeeeeeel slecht. Vind ik Prince Po het toch beter doen.(andere helft van Organized Konfusion)

waxs schreef:
Er is nu ook een advanced version op het internet te vinden.

Tracklist
11. Hold On (ft. Erykah Badu) 03:50
12. So Good 03:15
13. Trilogy (ft. Mr. Porter, Dwele & Tone) 09:25
14. Agent Orange (Bonus) 03:44

Dat is de retail, toch? Hij is namelijk gelekt .

Dr.Greenthump
Agent Orange ... een tribute naar Cage ofzo? Anyway ik vindt die tracks Push en When the Gun Draw maar een beetje lauw hoor. Beetje saai ook al weet het wel ergens te vermaken. Heb verder nog niet echt positieve reacties gehoort.

avatar van BoordAppel
Het klinkt op zich niet onaardig maar het is niet wat je van Pharoahe verwacht. Geen watervlugge wordplay of tekstuele hoogstandjes. Ik ben wel wat teleurgesteld, maar of dat enkel aan de verwachting lag moet nog blijken.

avatar van Osiris Apis
Ik ben ook niet echt onder de indruk van dit album.
Desire heeft dezelfde sample als Asamov - Standing Room Only. De beat van Asamov vind ik trouwens beter uitgewerkt.

avatar van MJ_DA_MAN
Vind het de eerste keer toch wel behoorlijk goed klinken. Lekkere soulvolle producties die gewoon heerlijk klinken. Gaat denk ik een 4 worden als er geen gekke dingen gebeuren.

avatar van nr9StefanoTorres
Dit album vind ik niet zoo. Deze muziek is niet voor mij weggelegd, houd er niet zo van. Geef mij liever het album Internal Affairs van hem, die style en beats spreken mij meer aan dan op dit album. 2.5*

avatar van waxs
Mijn inziens is het album niet compleet geflopt. De producties van Black Milk en Monch zelf vind ik bijzonder goed geslaagd. Het is desondanks ook niet geworden wat ik ervan had verwacht. Het album slaat een totaal andere richting in dan het solo debuut en de albums van Organized Konfusion. Toch klinkt het hier en daar wel prettig in de oren, veel Soul en RnB elementen. Inhoudelijk gezien heb ik nog niet alles picobello uitgezocht maar de boodschap is hier en daar duidelijk zoals in "When The Gun Draws", waarin ook fragmenten uit de documantaire Bowling for Colombine, van Micheal Moore, worden gebuikt in de intro.

Toch heb ik meer het gevoel dat dit album wat meer gericht is op een hoog feest gehalte met nummers als "Push" en "Let's Go". Opzich is er niks mis mee maar het gaat ten koste van de rhymes van de beste man. Ik vind het wel een aardig album maar heb toch het gevoel dat het geheel niet lang zal blijven hangen. Daarom een 3*, althans voorlopig.

avatar van MJ_DA_MAN
Hebben jullie een andere versie van het album ofzo? Anders snap ik de negativiteit van enkele users echt niet, want ik vind dit echt een heerlijk album. Heerlijke (goede) R&B -en soul-invloeden gemixt met wat gospel en een top-klinkende Pharoahe. Het is gewoon niet wat we van hem gewend zijn, maar ik vind het toch erg geslaagd. Lyrics zijn nog steeds in orde, flow ook dus. Top-producties, de PE-classic Welcome to The Terror Dome in een nieuw leuk jasje gezet, vette samples. Ik geef het nu een 4* maar een stijging sluit ik niet uit. Een van de beste hiphop-platen van 2007, nu al .

KSPR
Ik snap sowieso niet waar jullie hem vandaan halen, de grote site die ik daarvoor check heeft hem niet eens staan als nieuw. Kan hem alleen vinden op wat kleinere sites gek genoeg.

avatar van Jordy
Tuurlijk, het is niet de classic waar ik na al die jaren op gehoopt had, maar toch een erg fijn albumpje. Lekkere mix tussen up-tempo "catchy" tracks, en soul-achtige nummers, en Pharaohe komt een paar keer ouderwets scherp uit de hoek,

Dik 3,5 voorlopig

De beat van "Free" lijkt wel veel op de beat van "I'm Free" van Soul Position, alleen die productie daarop is veel en veel lekkerder.